ontstekingsproblemen

Gestart door roffelaar, 03-11-2007 20:11:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

roffelaar

Ik rijd met een S70 2.0, en in mei heb ik de hele ontstekingsgebeuren vervangen doordat ik een groot verbruik had  (20l/100km)of 1/5
toen was dit vereterd naar 15l / 100 km.
blijkt nu dat ik terug op 20 liter zit en toen ik in het donker eens onder de kap keer bleek de bobine te vonken.
teruggebracht naar de garage en een andere verkregen en gemonteerd (na onderzoek kan het zijn dat ik alsnog de bobine moet betalen als blijkt dat deze niet defect is.
Met de nieuwe bobine heb ik geen verbetering, nog altijd 20l verbruik. Terug onder de motorkap gekeken met als gevolg, nog steeds vonken aan de bobine.
De garage zegt dat ik hem moet binnensteken en de werkuren moeten betaald worden.

Wie kan mij helpen, wat scheelt er aan mijn systeem waardoor alle bobines bij mij vonken?

razorx

Waar vonkt de bobine?

Dan hebben we een wat beter beeld.

Misha

Citaat van: roffelaar op 03-11-2007 20:11:42
Ik rijd met een S70 2.0, en in mei heb ik de hele ontstekingsgebeuren vervangen doordat ik een groot verbruik had  (20l/100km)of 1/5
toen was dit vereterd naar 15l / 100 km.
blijkt nu dat ik terug op 20 liter zit en toen ik in het donker eens onder de kap keer bleek de bobine te vonken.
teruggebracht naar de garage en een andere verkregen en gemonteerd (na onderzoek kan het zijn dat ik alsnog de bobine moet betalen als blijkt dat deze niet defect is.
Met de nieuwe bobine heb ik geen verbetering, nog altijd 20l verbruik. Terug onder de motorkap gekeken met als gevolg, nog steeds vonken aan de bobine.
De garage zegt dat ik hem moet binnensteken en de werkuren moeten betaald worden.

Wie kan mij helpen, wat scheelt er aan mijn systeem waardoor alle bobines bij mij vonken?


Of 1:5 bij een 2.0 ligt aan de ontsteking....
Maar ik heb ook een keer iets dergelijks gehoord van met name Bosch (het origineel dus) bobine.
Heel recentelijk heb ik een nieuwe Bosch bij iemand gemonteerd, en die zag er 'verbeterd' uit, het huis van van een anders soort kunststof uit.
Weet je zeker dat het de bobine is die vonkt ? niet iets bij de bobine ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

roffelaar

zij vonkt tussen de behuizing en het metaal dat er omheen gaat

roffelaar

inderdaad altijd de boshbobine gemonteerd

Ronbroek


854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

razorx

Je had het er over dat je hele "ontstekingsgebeuren" vervangen is,

Dus rotor
Verdeelkap
bougiekabels bobinekabel

Is dat zo?

Er vanuit gaande dat de nieuwe bobine niet toevallig een pech exemplaar is.

Zou ik het probleem achter de bobine verwachten.

Er is echter, het jaar wil me niet te binnen schieten, één modeljaar 850 waar Volvo als fix een condensator parallel geschakeld moest worden. Don't ask me why.

roffelaar

alles is vervangen, maar ik twijfel er wel aan dat ik twee keer een slechte bobine in handen heb gekregen

-D©©©L-

Hoe is het stationair toerental ?

roffelaar

Citaat van: roffelaar op 03-11-2007 20:28:10
alles is vervangen, maar ik twijfel er wel aan dat ik twee keer een slechte bobine in handen heb gekregen
zou het de luchtweger op de gasklep kunnen zijn of een andere sensor, ik heb namelijk zeer weinig motorvermogen.
Zijn er hier goeie volvotechniekers?

roffelaar

stationair en starten geen probleem
Citaat van: -D©©©L- op 03-11-2007 20:30:22
Hoe is het stationair toerental ?


razorx

Ik zou als eerste alle kabels checken of ze er goed inzitten, hoe de kontakten er uitzien.

Dan rotor en verdelerkab op conditie checken.

Oh en last but not least, je bougies kunnen ook inwendig beschadigd zijn.

roffelaar

het enige probleem is dat mijn verbruik bij normale rijstijl enorm is getegen en dat ik minder vermogen heb dan vroeger

roffelaar

Citaat van: razorx op 03-11-2007 20:32:18
Ik zou als eerste alle kabels checken of ze er goed inzitten, hoe de kontakten er uitzien.

Dan rotor en verdelerkab op conditie checken.

Oh en last but not least, je bougies kunnen ook inwendig beschadigd zijn.
wat bedoel je met inwendig beschadigd, ze zijn ook nieuw sinds de vorige vervangbeurt 4 maand geleden

razorx

Jah dan is de kans klein dat het hem daar in zit.

Is je bobine vervangen samen met de aansturing (dat kastje dat op de zelfede metalen plaat bevestigd is)?