ontstekingsproblemen

Gestart door roffelaar, 03-11-2007 20:11:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

roffelaar

verdorie, dat citeren lukt mij niet al te goed :-( :eusa_doh:

DaMenaCe

We zijn nu bijna een maand verder... Is het nog gelukt met je auto ?

roffelaar

Citaat van: DaMenaCe op 04-12-2007 23:03:34
We zijn nu bijna een maand verder... Is het nog gelukt met je auto ?

nog steeds hetzelfde, vrijdag nieuwe koppeling erin en dan verder zoeken en experimenteren met het vebruik.
Denk dat ik ook nog langst de  gasboer ga om zaakje eens te resetten.
Anders rijd hij wel goed!

razorx

#48
Sorry als eerste een verandering van dit  bericht: Heb je al foutcodes?
En hoe is het met de vonken?
Meten is weten.
Dit moet eerst echt opgelost worden.

Los van jouw verhaal: Ik heb ook een te hoog benzineverbruik gehad.
was een soort van persoonlijke strijd ;).

Het was heel gemeen. Door de ECU, zeg maar het motor management systeem, duurt het heel lang (pak em beet een paar honderd kilometer) voordat het systeem zich aangepast heeft aan de nieuwe situatie.

Dus heb ook geduld.

Maak je voornamelijk stadsritten en je hebt een te hoog verbruik, kijk dan (onsteking hebben we al gehad), naar de benzinedrukregelaaar en de stappenmotor voor stationnair.

Reinigen van de gasklep met de twee beruchte gaatjes is so-wie-so een noodzaak.

Over de laatste twee heeft Misha een goed verhaal in "Kabouter klus deelt zijn dag".

Alle punten hierboven heb ik doorgevoerd, iedere keer een verbetering, maar er is nog een:

De gaskleppositiesensor. Doodgewoon een potmeter, maar wel cruciaal.

Dat onderdeel geeft door hoe ver je je gaspedaal intrapt en past daar de onststeking en injectie op aan.

Nogmaals een verbetering merk je niet meteen de ECU moet leren.

En als laatste maar dat is meer @Misha en meer in eigen belang: Ik vermoed dat vervanging van dit onderdeel toch beter is dat schoonmaken. Ben er nog niet zeker over, t'is zo'n duur kreng.

thuur

Citaat van: razorx op 06-12-2007 01:26:40
Het was heel gemeen. Door de ECU, zeg maar het motor management systeem, duurt het heel lang (pak em beet een paar honderd kilometer) voordat het systeem zich aangepast heeft aan de nieuwe situatie.


Duurt meestal een km of 50 tot 100.


Gr ;)

Misha

#50
Ter aanvulling: ik doe altijd even een een halfuurtje de accupolen los en reset eens in de zoveel maanden de LPI-Ecu even.

(omschakelknop ingedrukt houden terwijl je de auto van het contact haalt. vast blijven houden tot het lampje uitgaat, duurt best eventjes.)

Of het echt nodig is weet ik niet: kwaad kan het ook zeker niet. Als je de code van je autoradio eventueel maar weet.

* even een foutje aangepast, ik natuurlijk niet elke maand mijn LPi resetten*
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

roffelaar

Citaat van: razorx op 06-12-2007 01:26:40
Sorry als eerste een verandering van dit  bericht: Heb je al foutcodes?
En hoe is het met de vonken?
Meten is weten.
Dit moet eerst echt opgelost worden.

Los van jouw verhaal: Ik heb ook een te hoog benzineverbruik gehad.
was een soort van persoonlijke strijd ;).

Het was heel gemeen. Door de ECU, zeg maar het motor management systeem, duurt het heel lang (pak em beet een paar honderd kilometer) voordat het systeem zich aangepast heeft aan de nieuwe situatie.

Dus heb ook geduld.

Maak je voornamelijk stadsritten en je hebt een te hoog verbruik, kijk dan (onsteking hebben we al gehad), naar de benzinedrukregelaaar en de stappenmotor voor stationnair.

Reinigen van de gasklep met de twee beruchte gaatjes is so-wie-so een noodzaak.

Over de laatste twee heeft Misha een goed verhaal in "Kabouter klus deelt zijn dag".

Alle punten hierboven heb ik doorgevoerd, iedere keer een verbetering, maar er is nog een:

De gaskleppositiesensor. Doodgewoon een potmeter, maar wel cruciaal.

Dat onderdeel geeft door hoe ver je je gaspedaal intrapt en past daar de onststeking en injectie op aan.

Nogmaals een verbetering merk je niet meteen de ECU moet leren.

En als laatste maar dat is meer @Misha en meer in eigen belang: Ik vermoed dat vervanging van dit onderdeel toch beter is dat schoonmaken. Ben er nog niet zeker over, t'is zo'n duur kreng.


Zoals ik al zei, morgen eerst een nieuwe koppeling erin....zal dan plezieriger rijden en geen plotse aanpak meer.
Ik heb eerder vermeld dat ik +/-65 liter verbruik op gas voor 350 km, tot mijn vorige tank ongeveer 400km mee ging.
Ik heb zo'n knopje met 4 groene en 1 rood lampje, normaal gaan de groene zeer snel uit (250km) en het rode ongeveer 100km.
Na een nieuwe tankbeurt zaterdag bij Texaco (normaal ga ik altijd bij zo'n kleine zelfstandige) zijn er 2 groene lampjes uit en heb ik al 200 km gereden.
Dus ik heb nog 2 groene en 1 rode over.
Dus terug minimum 400 km = 16L/100km, toch al beter dan 19-20L/100km.
Zou dit niet normaal zijn of moet het nog zuiniger kunnen?

roffelaar

Citaat van: Misha op 06-12-2007 15:00:12
Ter aanvulling: ik doe altijd even een een halfuurtje de accupolen los en reset eens in de maand de LPI-Ecu even.

(omschakelknop ingedrukt houden terwijl je de auto van het contact haalt. vast blijven houden tot het lampje uitgaat, duurt best eventjes.)

Of het echt nodig is weet ik niet: kwaad kan het ook zeker niet. Als je de code van je autoradio eventueel maar weet.



Is geen Lpi, wel verdamper met sturing van stappenmotor om gas te regelen.
Als ik eens wat tijd vind ga ik hem even bij de gasboer resetten.

roffelaar

Om eens terug te komen op dat lambdasonde lampje....., zat een lampje in....heb deze vervangen door nieuwe maar brand nog steeds niet >:( :'(

Hoe kan dit nu, gasboer soms kabeltje doorgeknipt? 
Heb alvast tijdens het vervangen gaan geknip gezien?

ovlov 058

#54
Heb ook een 2.0 en verbruik is 17+ l/100km (rond de kerk)

Hij gaat wel goed in de toeren, maar gaat in verhouding niet voorruit.

Is wel zware wagen, maar toch 2.0I 20v 140pk moet toch iets rapper optrekken :eusa_think:

Voor de rest rijd hij hééél fijn.

Heb ik ook een lambdasondelampje?

@Roffelaar: Ik leef met je mee ;)