Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 40 gasten bekijken dit topic.

Thys

De mijne... ;D dus eigenlijk is het mijn schuld :eusa_shifty:

Ludo


viking_in_shorts

Citaat van: -D©©©L- op 28-05-2009 20:10:24
Dus ik vlieg vandaag weer eens laag over de A28, ditmaal richting Hoogeveen. "Net of ie wat inhoud" dacht ik nog, maar een beetje doortrappen deed dat al snel vergeten.
Er stond gedurende langere tijd iets in het display dat wees op een verbruik van 23 tot 35 liter per 100 km, echt langzaam ging het dus niet.  :eusa_whistle:

Affijn, op de terugweg stond ik even stil vlak voordat ik weer de snelweg op ging en dacht nog "Hee, ik ruik een lichte benzine geur. Vreemd  :eusa_think:" Na een bijna net zo snelle terugreis draaide ik bij afslag Zwolle-centrum de afslag af en ineens valt mij oog op de benzine meter... die stond toch wel errug laag ineens.  :-X 
Bij een inparkeer actie ineens het "tank leeg lampje" wtf...

Ik wilde vanmorgen alleen maar even horen hoeveel herrie de brandstof pomp maakte, dus even op benzine gezet. Onbedoeld van die dure start vloeistof opgestookt tijdens een snelle rit...  :eusa_wall: :eusa_wall: en dat het nou vlotter reed ?! neh.  :eusa_naughty: 1 Troost, kan morgen goedkoop tanken in Duitsland.

Mijn condoleances! Wees blij -  ik voel me ook zo nadat ik een keer wat steviger doortrek ...

(elke dag dus zo ongeveer)

-D©©©L-

#1533
Omdat ik toch niet stil kan zitten... een sneak preview van wat experimenten:




Bovenste twee foto's zijn steeds 1 ledje. Rechts onder 4 stuks op een wat lagere stroom (40 mA). Wel met aardig wat zon in de ruimte.

viking_in_shorts

Die Aai Es Zie Ooh !    ;D

-D©©©L-

Citaat van: viking_in_shorts op 28-05-2009 23:03:26
Die Aai Es Zie Ooh !    ;D

Ja een beetje feest verlichting mag wel na een jaartje prutsen...  :eusa_dance:

Citaat van: -D©©©L- op 26-05-2008 00:17:59
Ik heb mijzelf een 854R aangekocht in België.

^^^^^^^^^^^^^
     Datum  ;D

elianmars

Zat het toevallig vanmorgen te lezen. Ik klikte verkeerd en kwam op de eerste pagina terecht. Ik had 't niet gelijk in de gaten en snapte niet waar je 't over had  :eusa_doh:

(Zat met m'n mobiel te forummen...)

razorx

Citaat van: -D©©©L- op 28-05-2009 23:02:09
Omdat ik toch niet stil kan zitten...
;D
@de medeknutselaars: 3,7V ledjes 3 in serie en serie weerstandje. 2,x V ledjes 4 in serie met weerstandje.
Het elektrisch gedrag van ledjes is een drama als je er geen rekening mee houdt.

Leds kan je ook geselecteerd op helderheid kopen b.t.w.

Anyway: Dit wordt weer heel mooi Marco, en er gaat qua soldeerwerk niets boven dat heerlijke Weller soldeerstation.

V70 classic

Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

-D©©©L-

Ik zou natuurlijk een stukje kunnen schrijven waarin ik zeg dat de 422R zo lekker loopt op het moment. Alleen is dat nauwelijks verbazend na 800 km lange stukken, veel heuvels en redelijk forse belading, veel leuker was de korte vakantie waardoor dit alles gebeurde. Ouderwets gezellig was het weer, ik zeg maar zo: eens een scout altijd een scout.  :eusa_clap:

Op de heenreis even langs Fasttech in Haaksbergen gereden. Ze hadden de bestelde (extra) uitlaat demper gelukkig binnen, samen met een stukje 3" pijp.



Een absorptie demper met bescheiden afmetingen (350 x 190 x 120 mm).

Waarom een extra demper ?
Bij ca 1750 rpm en een knalwarme uitlaat werd ik "getrakteerd" op een wel heel erg sportieve sound in de vorm van een gigantische dreun. Op zich niet heel erg, ware het niet dat bij ca 30 en 70 km/h de passagiers op de achterbank zo ongeveer last kregen van buikloop.  :-X

Deze demper heb ik vanavond even op de plek gemonteerd waar normaal gesproken de kat zit. Die is op LPG toch redelijk overbodig. De eerste "proefrit" gaf veel belovende resultaten, de dreun is compleet verdwenen (alleen halfwarm gereden) en het geluidsniveau is in deellast aanzienlijk gedaald. Grappig is wel dat dat boven de 4000 rpm en WOT nog steeds de pleuris uitbreekt.  ;D Net of iemand een klep open zet vlak voor de dempers, hij begint dan echt te bulderen en zingen.  8) Ook lijkt het dat de motor rondom de 1750 toeren nu beter oppakt. Dat kan natuurlijk verbeelding zijn (niet onwaarschijnlijk), maar mogelijk was de resonantie ook niet zo gunstig voor de stroming in de pijp.

Omdat de voorpijp voorlopig niet meer los hoeft, heb ik gelijk maar van gelegenheid gebruik gemaakt om het hitteschild bij de turbo terug te monteren. Natuurlijk met nieuwe veren etc. Verbazend om te zien dat die stukjes blik vast zitten met een paar dikke M8 bouten.

Foto's volgen nog.

-D©©©L-

#1540
Zoals beloofd:

(klik voor hi-res)


Ik vond een klein lekje in de linker voorband. Omdat de achterbanden ook al ver heen waren (lees: versleten tot de markering), heb ik er 4 nieuwe op gelegd.
De twee oude voorbanden met nog een beetje profiel bewaar ik wel voor een rijtraining/circuitdag ofzo.

Er is gewoon weer Michelin Pilot Exalto PE2 in 215/45R17 91W onder gekomen. Ik heb eerst nog wat andere banden overwogen, maar toen ik een scherpe prijs op de michelins kreeg was de keuze eenvoudig.

(klik voor hi-res)



-D©©©L-

Citaat van: -D©©©L- op 03-06-2009 02:03:22Ook lijkt het dat de motor rondom de 1750 toeren nu beter oppakt. Dat kan natuurlijk verbeelding zijn (niet onwaarschijnlijk), maar mogelijk was de resonantie ook niet zo gunstig voor de stroming in de pijp.

Hij pakt onderin inderdaad merkbaar sneller op. Wie kan de oorzaak hiervan verklaren ?!  :eusa_think:

razorx

Citaat van: -D©©©L- op 04-06-2009 17:59:00
Citaat van: -D©©©L- op 03-06-2009 02:03:22Ook lijkt het dat de motor rondom de 1750 toeren nu beter oppakt. Dat kan natuurlijk verbeelding zijn (niet onwaarschijnlijk), maar mogelijk was de resonantie ook niet zo gunstig voor de stroming in de pijp.

Hij pakt onderin inderdaad merkbaar sneller op. Wie kan de oorzaak hiervan verklaren ?!  :eusa_think:
Lucht en stroming zijn lastige zaken.
Wervelingen, weerstand, resonantie, toerental en verandering van toerental spelen allen een rol.
Ik weet het het is een dode koe die ik nu noem maar het is erg complexe materie.

-D©©©L-

Zo, inmiddels 300 kilo apparatuur in de wagen geladen, netjes verdeeld over de hele wagen.  Gereedschapskist vol, benzine tank vol, LPG tank vol, ruitensproeier tank vol, reserveband vol, een paar SD kaartjes met muziek vol, koelbox vol, Ik zal eens opmeten hoe hoog ie nu eigenlijk op de pootjes staat.  ;D

Nog even wat eigen bagage erin en dan mag ik morgen lekker 700 km roffelen (merendeels autobahn), overmorgen nog eens 750 km.  :eusa_dance: :eusa_dance:

)()()sT

Waar ga je heen? Kan zijn dat het ergens staat maar dat heb ik niet gelezen  8)
Anyway: goede reis!

Wat betreft die extra demper: heb jij de (originele) DP dan ingekort?