Werk in uitvoering. :-)

Gestart door -D©©©L-, 25-05-2008 17:33:42

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Wat kan jij fotograferen.
Weer juwelen van plaatjes.

Duell

En opeens zag ik hem rijden op de n34.
Ik moest toch even een duim opsteken.
Ti's niet dat ik vaak in de buurt van Zwolle ben.

Wow hij is mooi, groetjes

-D©©©L-

Zo zit ik op de N34 en wordt ik gespot, voor je het weet zit ik weer heel ergens anders.
Dit was het ritje van zaterdag, zoals de APRS digi's mij gezien hebben:

(clickable)

Men voorspelde via de ADAC en de duitse pers een extreem drukke dag op de weg, omdat vele mensen terug gaan naar huis en het noorden van duitsland nu net vakantie krijgt. Tjah, wat moet ik er van zeggen...

(clickable)

morgen meer, ik heb nog een paar leuke shots van onderweg.

darius

Citaat van: razorx op 26-07-2009 20:09:12
Wat kan jij fotograferen.
Weer juwelen van plaatjes.
:eusa_clap: :eusa_clap: Plus een. Mooie fotoos
No show, only go.

-D©©©L-

"werk in uitvoering" staat er in de naam van de blog, en da's niet voor niks. Dit is een zakelijk tripje zoals ik ze het liefst maak; in mijn eigen 850 via een mooie route naar een leuke bestemming.

Ik was gebleven op de rustige autobahn die ik de nodige uren bezichtigd heb.:

(clickable)

Nog dik 190 km van de bestemmiing van vandaag: Holtendorf bij Gorlitz. Nog even doorplanken !  :eusa_clap:

(clickable)

Dat was niet van lange duur (15 minuten), ineens een file. Geen reden (stofwolk van een combine die op het veld naast de weg aan het werk was) en gelukkig was het ook zo weer voorbij. Leuk om te zien hoe er als "vanzelf" in het midden ruimte gemaakt word voor de hulpdiensten:

(clickable)

En daar is Dresden... een mooie stad om voorbij te rijden  ;D

(clickable)

Zo, het kantoor + overnachting voor zaterdag avond. Da's meer mijn stijl.:

(clickable)

Na het eten nog even naar polen gereden (5 km) een daar getankt. Prijzen ? 
LPG = 182 pl = 44 eurocent/L
BP ultimate 98 = 430 pl = 1,04 euro/L  Niet verwonderlijk dat ik ook even benzine gehaald heb  :)

Overnachten is ook niet duur in Duitsland, 27 euro incl ontbijt etc. Heerlijk gegeten bij een nabij gelegen restaurant, diverse schnitzels (dooie koe, dood varken en een stukje dode kip) met frietjes en groente: 9,5 euro. 

johan283

Sbv

Bekend gezicht op Dresden sjeesde daar zelf vorig weekend voor een paar dagen Dresden

-D©©©L-

Helaas niet veel tijd gevonden om e.e.a bij te werken. Te druk.
Ben blij dat ik nu eindelijk eens lekker zit met een lekker koude halve liter Kozel 10 bier (van 83 cent per glas)  :eusa_dance: :eusa_clap:

Het roffeltje heeft deze week veel km's gevreten door slowakije. Ik ben en blijf onder de indruk van de kwaliteit & het comfort van de huidige veren/dempers combinatie. Al zijn de wegen nog zo slecht, vervelend wordt het nooit. Alleen korte dwarsrichels, de problemen daarmee lijken gewoon in het DNA van de wagen te zitten. Mijn compagnon, een verstokte C5 rijder, liet zich zelf op het stuk Dolce Kubin tot Tatraska Strba ontvallen ie het stiekum best wel een comfortabele wagen vind. En dat uit de mond van iemand die een C5 stug vind ten op zichte van z'n DS.  ;D 

razorx

Ik mocht ooit in je roffel rijden.

Vermogen, ondanks mijn VVIS project zegt me niet veel. wat mij het meeste opviel was de meer dan perfecte werking van je Öhlins dempers.

Ok het het is duur, maar het is stug wanneer het moet en zacht wanneer het kan.

Jammer dat het duur is maar ik kan je plezier volledig begrijpen.

-D©©©L-

Beetje druk geweest afgelopen week. Heb wel wat foto's gemaakt, waaronder deze welke op 2 minuten rijden van "kantoor" genomen is:

De route naar Nederland gaat deels over die bult, aan de andere kant ervan ligt Polen.
Ook onderweg nog een paar korte filmpjes gemaakt. Leuk om te zien, of om bij in slaap te vallen.  ;D Ben ze aan het uploaden.

Thys

Ha, daar ben ik nog eens doorheen gewandeld vanuit Zakopane. Was een aardige tocht, schitterende natuur daar.

Welkom terug trouwens!

-D©©©L-

Citaat van: thyzerrr op 09-08-2009 22:35:47
Welkom terug trouwens!

Ja, blij weer thuis te zijn. Ik reed gisteren om ca 19:00 bij Gorlitz (duits-pools grens) en bedacht me ineens: "hoe het ook gaat, ik slaap vannacht in mijn eigen bed".
Na een hapje eten, 800 km, 1 tankstop en een paar keer gasgeven later was ik thuis (om kwart over twee).   :)

razorx

Wat een prachtig beeld.
Doet mij denken aan de oorspronkelijke omslag van de Easy Rider soundtrack.
En stoer hoe je je grenzen letterlijk verlegt.

Enno

Citaat van: -D©©©L- op 03-08-2009 12:32:48
Na het eten nog even naar polen gereden (5 km) een daar getankt. Prijzen ? 
LPG = 182 pl = 44 eurocent/L
BP ultimate 98 = 430 pl = 1,04 euro/L  Niet verwonderlijk dat ik ook even benzine gehaald heb  :)

Met de relatief sterke poolse economie, blijkt de poolse Zloty de afgelopen 3 maanden redelijk in waarde gestegen te zijn t.o.v. de EUR.

Waar ik in April nog voor 1,59 ZLT per liter met een wisselkoers van 4,39 kon tanken, ligt de prijs nu meer in de buurt van de 1,89 - 1,95 zlt per liter met een wisselkoers van 4,15 Zlt / EUR.

Omdat zowel in polen als Oekraine veel landbouw voertuigen gebruik maken van LPG is de vraag naar LPG in de zomer maanden (Mei - juli) hoger dan in  de rest van het jaar. Ik verwacht dat de LPG prijs in zowel Polen als Oekraine wel weer zal gaan dalen......

Als je ooit dicht tegen de Oekrainse grens mocht belanden is de oversteek naar de andere kant van de grens het overweg waard...

6,50 Grivna per liter, en een EUR bevat rond de 11,5 Grivna's, hetgeen de liter prijs voor EURO 95 op rond de 60 cent per liter brengt.

-D©©©L-

Citaat van: -D©©©L- op 03-06-2009 23:51:45
Ik vond een klein lekje in de linker voorband. Omdat de achterbanden ook al ver heen waren (lees: versleten tot de markering), heb ik er 4 nieuwe opgelegd.
De twee oude voorbanden met nog een beetje profiel bewaar ik wel voor een rijtraining/circuitdag ofzo.

Er is gewoon weer Michelin Pilot Exalto PE2 in 215/45R17 91W onder gekomen. Ik heb eerst nog wat andere banden overwogen, maar toen ik een scherpe prijs op de michelins kreeg was de keuze eenvoudig.

(klik voor hi-res)

Dejavu...  :eusa_wall:

En ditmaal op een nogal lullige plek.  Oorzaak ? Een flinke doorn van ca 25 mm lang. Vermoedelijk opgelopen op de terugweg uit Slowakije. Hij begon toen ietswat in het stuur te trekken op de terugweg in nederland. Er bleek een dag later nog maar 1,9 bar in te zitten. Twee keer opgepompt maar elke dag verloor ik zo'n 0,5 bar.
Omdat het bijna in de wang van de band zit, is de combinatie van plakken en 200+ rijden niet erg verstandig. Band vervangen dus, helaas. 

Positieve kant ? Ik heb een nagenoeg nieuw reservewiel (7,3 mm profiel) met een markering "Max 120 km/h & 2000 km".  :eusa_shifty: