Dagboek van de Gasgestookte Zwarte R

Gestart door Thys, 23-06-2008 13:12:13

Vorige topic - Volgende topic

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

razorx

Zo Thijs, weer goed bezig geweest!

Jammer dat je die staalomvlochten slangen niet in de GLT hebt gemonteerd. ;)

Tja die wartels en ontluchtingsnippels bij de remklauwen. Het kan een drama zijn.
Jij bent er nu van af, maar voor de anderen:

Het normale gereedschap zie je in het midden. Leuk maar koper is zacht dus je draait de boel zo aan gort.
De "knorhaan" rechts is zelfspannend. Slippen is vrijwel uitgesloten.

Gewoon te koop bij de bouwmarkt bij de Stanley afdeling.

Wat een plezier geeft het als zaken weer lekker werken!
Vrolijke groeten,
Yits.

Thys

Ik had ze graag toen al vervangen, dan hadden we er beiden lol van gehad. Maar ik kan het je aanraden om alsnog te doen, het verschil is de moeite echt waard! Remmen zijn veel beter te doseren, je hoeft niet eerst een halve slag te trappen, om vervolgens een keer te kunnen remmen. En dan is alleen de voorzijde nog maar gedaan 8)

Afgelopen zaterdag weer even lekker therapeutisch bezig geweest, en de benzineinjectoren een ultrasoonbad gegeven. En dat was nodig :o Mens wat een vuil komt daaruit/af. Na twee keer vijf minuten badderen waren ze behoorlijk schoon.

Plaatje, inclusief gepoetste rail:

Ik merk er verder weinig van, ik rijd immers op gas ;D Maar de wetenschap dat het gedaan is geeft een prettig gevoel. Op naar de volgende klus, motorsteunen.

razorx

Wat voor ultrasoon badje heb je gebruikt:
Zoiets als in de cosmetica wereld of voor gebitjes gebruikt wordt?

En wat voor vloeistof?

Piere

Citaat van: razorx op 04-10-2010 20:27:13

En wat voor vloeistof?

Yea, I'm wondering too...

En mag je daar eigenlijk alles inflikkeren?
Ik vermoed dat de teflon o-ringetjes nieuw zijn...?
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

thuur

Citaat van: Piere op 04-10-2010 20:41:48

En wat voor vloeistof?

Yea, I'm wondering too...

En mag je daar eigenlijk alles inflikkeren?
Ik vermoed dat de teflon o-ringetjes nieuw zijn...?

Teflon? :eusa_eh:

Goed werk Thijs 8)

Gr :eusa_clap:

arjen850

Ziet er keurig uit Thys, ben toch wel erg benieuwd naar jou R, zaterdag maar eens een rondje omheen lopen :D

Piere

Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Thys

Citaat van: arjen850 op 04-10-2010 21:16:21
Ziet er keurig uit Thys, ben toch wel erg benieuwd naar jou R, zaterdag maar eens een rondje omheen lopen :D

Dan zal ik hem voordien even grondig wassen, anders vind je hem nooit terug tussen de modder :eusa_shifty:

En wat voor vloeistof?

Eerder dit jaar kocht ik bij de Lidl voor 22 euro zo'n consumentenultrasoonreinigingsapparaat. Deze hebben we gevuld met een bijzonder fijn uitgekiend mengsel van Dasty en water :D En er kwam me toch een rommel vrij :o

Marco heeft de voor/na foto's nog wel.

Die ringetjes heb ik trouwens (nog) niet vervangen. Ze zijn echter wel erg kwetsbaar kwam ik achter, dus op termijn worden ze vervangen of verwijderd.

arjen850

Dan zal ik hem voordien even grondig wassen, anders vind je hem nooit terug tussen de modder

Maak er niet teveel werk van Thys, als hij er uit ziet zoals op de foto in de start post van je blog ben ik al dik tevreden ;D

Thys

Mijn hemel, dan mag ik nu wel vast aan de slag ;D

De voorbumper is in 2 jaar tijd wel een paar tandjes minder strak geworden trouwens :-\

ulkeman

ag anders zet je hem naast mijne thijs dan lijkt joune weer heel schoon  :P

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Thys

In het kader van 'je zou eens niets te doen hebben' heb ik gisteren een voorste + achterste motorsteun (jeweetwel, die dikke) plus een versnellingsbakreactiearm in ontvangst genomen.

Ander verheugend feit is dat de R vanochtend zonder op-, aanmerkingen en katalysator door de keuring is gekomen 8)

UserID6342

Proficiat Thijs met je APK, kun je weer een jaartje roffelen ;D