Koude start na LPi inbouw?

Gestart door thuur, 15-10-2008 20:44:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

R o b

Joost, kook voortaan lekker op gas!

Vulk

Ik ben nu wel hard benieuwd naar Joost zijn bevindingen. :)

elianmars

Citaat van: Vulk op 28-10-2008 17:43:42
Ik ben nu wel hard benieuwd naar Joost zijn bevindingen. :)

Joost staat nog steeds op z'n werk. Auto wil niet starten...........  ;D

)()()sT

 :evil:

Was ff bij m'n ma ;)
Nu eten, dan mijn bevindingen  :eusa_angel:

Eugene

Citaat van: R o b op 28-10-2008 16:02:13
Joost, kook voortaan lekker op gas!

Koken op gas is niks... kun je veel beter op een mooie electrische kookplaat doen ;)

Enne, een (T-5)R op gas wil ook best van z'n plek... bovendien nog goedkoop ook ;D

If it's not blown, it sucks...

viking_in_shorts

Citaat van: Eugene op 28-10-2008 20:49:56
Citaat van: R o b op 28-10-2008 16:02:13
Joost, kook voortaan lekker op gas!

Koken op gas is niks... kun je veel beter op een mooie electrische kookplaat doen ;)

Enne, een (T-5)R op gas wil ook best van z'n plek... bovendien nog goedkoop ook ;D

Ben ik het toch niet mee eens, met zowel een smeg kookplaat alsmede een weber bbq op gas  :eusa_think:

)()()sT

Citaat van: Vulk op 28-10-2008 17:43:42
Ik ben nu wel hard benieuwd naar Joost zijn bevindingen. :)

Hmmm niks spannends.

Citaat van: )()()sT op 28-10-2008 15:30:38
Hier op kantoor heb ik hem gewoon op gas uitgezet, dadelijk ga ik kijken wat ie doet (ik verwacht dus wéér het "lange starten"  ::))

Toch niet helemaal. Heb er (gewoontegetrouw  ;D) nog ff met de telefoon een filmpje van gemaakt. Hij startte wel snel alleen was het niet helemaal 100% lekker zoals je aan de startmotor hoort.


Erna nog een warme start; zo moet het altijd zijn  :evil:


Morgen weer een ochtend... ben eens benieuwd...  ::)


thuur

Citaat van: )()()sT op 28-10-2008 21:26:57
Hij startte wel snel alleen was het niet helemaal 100% lekker zoals je aan de startmotor hoort.

Volgens mij liep ie al toen je de sleutel nog vast had ;D


Gr :o

)()()sT

Daar lijkt het wel op hè zo... maar dat kwam omdat ie niet helemaal "100%"  aansprong...
Los van elke keer een startfilmpje: twee situaties:

- of niet helemaal 100% aanspringen "boem" zoals bij warme motor wel;
- of lang moeten doorstarten.

Het leek erop dat het wel goed ging als ik het laatste stukje op benzine reed. Ik kan me alleen bijna niet voorstellen dat zoiets van invloed is; bij de 850 had ik dat helemaal niet.

Zodra je op gas gaat rijden; tot waar in de leiding blijft de benzine zitten/lopen? Loopt dat terug naar de drukregelaar of...?
Want het lijkt gewoon dat ie na een lange tijd stilstaan echt benzine aan moet zuigen.

Het maffe vind ik gewoon dat het pas gebeurt sinds de LPi erin zit  :eusa_shifty:


Ludo

Citaat van: )()()sT op 28-10-2008 21:56:17
Zodra je op gas gaat rijden; tot waar in de leiding blijft de benzine zitten/lopen? Loopt dat terug naar de drukregelaar of...?

de benzine komt gewoon tot aan de injector.
tijdens lpg bedrijf worden de injectors van minder stroom voorzien.
de injector word daardoor niet van z'n zitting getrokken en word er dus geen benzine ingespoten.


Citaat van: )()()sT op 28-10-2008 21:56:17
Het maffe vind ik gewoon dat het pas gebeurt sinds de LPi erin zit  :eusa_shifty:

wat zegt Lean Mesman hiervan?.

vincent850

ik weet niet of er inmiddels al een apart topic voor is,maar dan wordt dit vast wel verplaatst  ;D

joost en Vulk, lijkt er toch op de we het zelfde probleem hebben,wat ik jou al had gemaild joost,dat als je op benzine je motor afzet,en dan de volgende morgen met koude motor start er niks aan de hand is...

blijf het raar vinden dat het bij mij nu zo goed als weg is  :-\

vorige week bij mesman vergeten te vragen wat een eventuele oorzaak hiervan kan zijn,jammer.....

hoop voor jullie dat je eruit komt,want het klinkt zo verrekt lullig zo dat starten!!

succes!!

)()()sT

Ik ga ze vandag eens bellen... Misschien zodadelijk met een startervaring rijker erbij  ;D

Zal ook even kijken vanaf waar we dit probleem in een apart topic kunnen zetten.

Vulk

Citaat van: )()()sT op 29-10-2008 06:59:08
Ik ga ze vandag eens bellen... Misschien zodadelijk met een startervaring rijker erbij  ;D

Zal ook even kijken vanaf waar we dit probleem in een apart topic kunnen zetten.

Dan bel ik vandaag even de Limburgse LPG technieken. :)

GeertG

Een startprobleempje wordt zo nog een spannende leesreeks............ :D


Desalniettemin, Joost, Thomas en Vincent, succes met vinden van oplossing
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Eugene

Citaat van: )()()sT op 28-10-2008 21:56:17
- of niet helemaal 100% aanspringen "boem" zoals bij warme motor wel;

Dat doet de C70 zo goed als elke keer.

If it's not blown, it sucks...