Afgelopen zondag een gezellige sessie gehad met haasje.
Hij heeft een exemplaar gekregen, zeg maar als proefhaas.
Eerst om de beurt in Fred gededen, daarna in de roffel van haasje.
Als ik heel eerlijk moet zijn, was er winst maar het resultaat viel me tegen.
Op benzine was er winst, maar op de Vialle verdamper was de winst in mijn ogen in de marge.
Corrigeer me als ik er naast zit Erwin

Ik ben gaan zoeken naar een verklaring. Mijn conclusie is de volgende:
De Vialle mixer heeft een erg dunne Venturi, nog dunner dan die van Saskia's OMVL mixer.
Ik denk dat er doodgewoon niet genoeg mengsel binnen kan komen.
Op benzine was er in mijn perceptie wel resultaat, maar het moet wel allemaal door die restrictie.
Voorlopige conclusie:
Voor de verdamper rijders: OMVL prima, Vialle verdamper: wat winst, LPi: testrijder gezocht, verwacht op dat vlak wat leuks.
Ik vermoed dat de. zeg maar, snellere luchtinstroom, wat eisen stelt aan het inlaatkanaal.
Dus als iemand LPi rijdt en wil testrijden voor niets, graag!
Benzine verhaal is volledig klaar en OK, OMVL verdamper ook.
Het duurt alemaal wat lang maar ik wil wel goed testen.
Nog wat voor de zekerheid, je GLT wint alleen op koppel onderin. het reageert alerter, invoegen op de snelweg of inhalen gaat een stuk makkelijker. Maar het zal nooit een T worden.
In mijn ogen krijg je het karakter van een 10V onderin plus wat extra's, erg leuk om een Turbo te plagen. (grapje, meer niet)
Boven een bepaalde snelheid of toerental red je het uiteraard niet meer.
Persoonlijke conclusie:
Mijn 10V was altijd een feest bij inhalen op de snelweg, de 20V was daar matig in zonder terugschakelen.
Nu is het omgekeerd. Maar koester geen overspannen verwachtigingen, alleen het koppel onderin neemt toe.
Gr.

Yits