Probleem met automaatbak

Gestart door DerWeis, 23-12-2008 10:40:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

mehn

Citaat van: Iko op 23-12-2008 15:19:37
Als zich 1 malig een storing heeft voor gedaan wordt deze door de computer onthouden neem ik aan?

Totdat je de foutcodes reset, dan zijn ze weg.
Dus alles resetten en afwachten of de foutcodes terugkomen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Iko

Alles gereset, daarna stuk gereden en nu is alles weg behalve de 122 van de CC. Maar goed, daar kunnen we mee leven :)


JaapT-5

CC-122 betekent "voertuigsnelheid heeft 35 kmh niet overschreden of: géén snelheidssignaal". Dit komt omdat de CC-module geen foutcodes kan opslaan. Het uitlezen van de CC-module is alleen zinvol te doen na een rit, vóórdat het contact wordt afgezet. De snelheid van de auto moet dan (natuurlijk...) boven de 35 kmh geweest zijn...
Volvo XC70 2.5 T GT 416 02/2006 (vinterbil 1)
Volvo C70 2.0T MT Convertible 445 04/2001 (sommarbil)

sammykazie

Sinds gisteren heb ik ook die foutmelding. Het is wel even verdwenen maar het is terug.. :-\

Ik zou graag de foutcode uitlezen maar weet niet goed hoe dat moet.

Dat ik pin A1 moet gebruiken heb ik al gelezen en het resetten ook.

Kan mij iemand helpen :eusa_pray:

Ludo


sammykazie

#20
Citaat van: Ludo op 06-01-2009 21:18:01
hier kan je lezen hoe je kan uitlezen en resetten: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15927.0.html




Hey, alvast bedankt voor de link ;)

sammykazie

Ik heb vandaag mijn foutmelding uitgelezen en het was een 3-1-3, dus een Foutief signaal van de schakelstandsensor.

Het resetten lukte niet, hij sprongt direct terug in foutmelding...
Toen ik dan vertrok deze morgen was het precies of de koppeling doorslipte, een kick down lukte ook niet meer. :eusa_think:
Echter later op de dag ging de foutmelding vanzelf weg en ging het "slippen van de koppeling" ook weg. (door de warmere temp.? stond in een ondergrondse garage) ???

Nu, kan het zijn dat de schakelstandsensor dacht dat de versnellingsbak in winterstand stond en daardoor het "slippende koppelings efect" veroorzaakte??

In de winterstand vertrekt de wagen in derde versnelling dacht ik.

Ludo

het "slippende koppelings effect" zoals je dat noemt, is dat de bak in 3 vertrekt i.p.v. in 1 omdat de noodloop geactiveerd is zolang de pijl knippert.
door de pook een aantal keren op en neer te halen kan de melding en noodloop wel weggaan, maar het blijft een voorbode van een brak wordende standenschakelaar.
vroeg of laat zal je hem toch moeten vervangen...

sammykazie

Goed om weten. Kan ik deze al bestellen voor als het zover is. :-[

Toch dan maar weer eens wat geld bespaard dankzij de mensen van het forum ;D :eusa_clap:

KIM

Een defecte standenschakelaar resulteert ook nog wel eens in slecht werkende achteruitrijlichten.

sammykazie


Had ik ook al gelezen maar was bij mij niet het geval.

Racingbrick

Ik ben ook in 3 weg moeten rijden vandaag.
Nieuwe PNP switch heb ik al liggen, maar met dit weer monteren zie ik dat niet echt zitten.
Na 30km gereden te hebben was de bak en PNP warm, en was het knipperen van de pijl weer weg...

Hopen dat we snel betere temperaturen krijgen....