Jeugdroom blijkt lastiger te realiseren dan verwacht....

Gestart door s089917, 22-02-2009 21:32:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Rogers XC 70 2000

Citaat van: rogerV701998 op 23-02-2009 12:29:33
Ik heb dezelfde constructie toegepast. Per 1-1-09 mijn Citroen C5 tourer lease auto uit de bijtelling en de in november 2008 aangeschafte V70 als prive auto gebruiken.

Ik wist overigens niet dat dit alleen per 01-01-09 kan. Navraag bij een kennis met toch wel wat verstand van dit soort belastingvraagstukken leert mij dat je op ieder moment het prive gebruik kunt stopzetten.

Ik zou nog maar wat meer info inwinnen voordat je de auto verkoopt.

Gr. Roger

Ook bij mijn weten kun je het privegebruik op ieder gewenst moment stopzetten.

s089917

Dit kan ook wel maar dan moet je voor een heel kalenderjaar een  kunnen aantonen dat je niet meer dan 500km prive hebt gereden. Dus een km administratie moet vanaf 1-1 aantoonbaar zijn, helaas.... baal er nog steeds van!

-D©©©L-

Citaat van: s089917 op 23-02-2009 13:21:31
Dit kan ook wel maar dan moet je voor een heel kalenderjaar een  kunnen aantonen dat je niet meer dan 500km prive hebt gereden. Dus een km administratie moet vanaf 1-1 aantoonbaar zijn, helaas.... baal er nog steeds van!

Dat zou inhouden dat je bij een baanwissel (naar een job zonder auto) ook het hele jaarbedrag aan bijtelling zou moeten betalen ?! Dat lijkt me sterk. 
Ik zou toch maar eens een akkoordje maken met de belastinginspecteur.

rifwachter

Citaat van: -D©©©L- op 23-02-2009 13:24:17
Citaat van: s089917 op 23-02-2009 13:21:31
Dit kan ook wel maar dan moet je voor een heel kalenderjaar een  kunnen aantonen dat je niet meer dan 500km prive hebt gereden. Dus een km administratie moet vanaf 1-1 aantoonbaar zijn, helaas.... baal er nog steeds van!

Dat zou inhouden dat je bij een baanwissel (naar een job zonder auto) ook het hele jaarbedrag aan bijtelling zou moeten betalen ?! Dat lijkt me sterk. 
Ik zou toch maar eens een akkoordje maken met de belastinginspecteur.


wel als je prive meer dan 500 km hebt gereden bij de eerste werkgever, je mag voor het hele jaar dokken.

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

FGG

Citaat van: -D©©©L- op 23-02-2009 13:24:17
Citaat van: s089917 op 23-02-2009 13:21:31
Dit kan ook wel maar dan moet je voor een heel kalenderjaar een  kunnen aantonen dat je niet meer dan 500km prive hebt gereden. Dus een km administratie moet vanaf 1-1 aantoonbaar zijn, helaas.... baal er nog steeds van!

Dat zou inhouden dat je bij een baanwissel (naar een job zonder auto) ook het hele jaarbedrag aan bijtelling zou moeten betalen ?! Dat lijkt me sterk. 
Ik zou toch maar eens een akkoordje maken met de belastinginspecteur.

Nee, want de bijtelling wordt van je loon ingehouden. Bij een baanwissel wordt dus geen bijtelling meer ingehouden.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

-D©©©L-

Citaat van: FGG op 23-02-2009 14:55:51
Citaat van: -D©©©L- op 23-02-2009 13:24:17
Citaat van: s089917 op 23-02-2009 13:21:31
Dit kan ook wel maar dan moet je voor een heel kalenderjaar een  kunnen aantonen dat je niet meer dan 500km prive hebt gereden. Dus een km administratie moet vanaf 1-1 aantoonbaar zijn, helaas.... baal er nog steeds van!

Dat zou inhouden dat je bij een baanwissel (naar een job zonder auto) ook het hele jaarbedrag aan bijtelling zou moeten betalen ?! Dat lijkt me sterk. 
Ik zou toch maar eens een akkoordje maken met de belastinginspecteur.

Nee, want de bijtelling wordt van je loon ingehouden. Bij een baanwissel wordt dus geen bijtelling meer ingehouden.

Dan kan je dat toch gewoon regelen met je werkgever ? Alleen de bijtelling over de reeds verreden maanden.

UserID6342

Allemaal leuk dit, maar zo moeilijk is het allemaal niet, voor iedereen geld rij je minder dan 500 km per jaar prive (aantoonbaar met auto vd zaak, absoluut geen bijtelling.  In alle andere gevalllen wel bijtelling, welke al in is gehouden op het bruto loon wat maandelijks wordt uitgekeerd.  Niemand hoeft hier rekening mee te houden, is allemaal al gedaan door de betreffende werkgever.  Bij baanwissel of stopzetten rijden met auto vd zaak geld de datum van stopzetten en wordt evenredig verrekend met bruto loon.  Dus als voorbeeld 10 dagen gereden met auto vd zaak, krijg je ook 10 dagen bijtelling.  Dit was vroeger al zo en is nu nog steeds met het enige verschil dat de belastingdienst vroeger achteraf de bijtelling regelde via de aangifte en dat het nu per maand direct wordt verrekend.

rogerV701998

Citaat van: Dirk342 op 23-02-2009 15:10:24
Allemaal leuk dit, maar zo moeilijk is het allemaal niet, voor iedereen geld rij je minder dan 500 km per jaar prive (aantoonbaar met auto vd zaak, absoluut geen bijtelling.  In alle andere gevalllen wel bijtelling, welke al in is gehouden op het bruto loon wat maandelijks wordt uitgekeerd.  Niemand hoeft hier rekening mee te houden, is allemaal al gedaan door de betreffende werkgever.  Bij baanwissel of stopzetten rijden met auto vd zaak geld de datum van stopzetten en wordt evenredig verrekend met bruto loon.  Dus als voorbeeld 10 dagen gereden met auto vd zaak, krijg je ook 10 dagen bijtelling.  Dit was vroeger al zo en is nu nog steeds met het enige verschil dat de belastingdienst vroeger achteraf de bijtelling regelde via de aangifte en dat het nu per maand direct wordt verrekend.

:eusa_clap:

s089917

Beslissing is genomen. De T5 gaat er toch uit. 3 auto's is teveel en mijn km administratie kan ik niet overleggen van januari en februari. En dit zal echt moeten om de auto uit de bijtelling te halen. Ik heb vandaag nog met een belastingadviseur gebeld. Je moet aantonen dat je niet meer dan 500km prive hebt gereden en dat kan ik niet....
Dit is bijna de treurigste dag van mijn leven..... Had er echt veel plezier in! Heel de zaterdag gepoetst en gewassen.......

Sbv

Citaat van: s089917 op 23-02-2009 20:43:11
Beslissing is genomen. De T5 gaat er toch uit. 3 auto's is teveel en mijn km administratie kan ik niet overleggen van januari en februari. En dit zal echt moeten om de auto uit de bijtelling te halen. Ik heb vandaag nog met een belastingadviseur gebeld. Je moet aantonen dat je niet meer dan 500km prive hebt gereden en dat kan ik niet....
Dit is bijna de treurigste dag van mijn leven..... Had er echt veel plezier in! Heel de zaterdag gepoetst en gewassen.......
Al een poging gedaan wat in een spreadsheet te zetten dan ??? Met wat creatief doen moet je er toch wel kunnen komen lijkt me. Gelijk weer verkopen kost tenslotte ook meestal wel redelijk geld

fbm

Citaat van: Sbv op 23-02-2009 20:45:36
Met wat creatief doen moet je er toch wel kunnen komen lijkt me.

Ik zeg! Tandje afbreken!


-D©©©L-

"Alleen voor leden met bewezen bijdragen aan het forum" is het toch ? Of telt het volstorten van oude topics met bijdragen zonder inhoud ook mee ?

Citaat van: fbm op 23-02-2009 20:37:01
Citaat van: thuur op 23-02-2009 15:07:29
Citaat van: -D©©©L- op 23-02-2009 14:48:24
10 posts en dan de auto te koop zetten ofzo ?

Ik verwacht niet anders.


Gr :eusa_shhh:


:eusa_whistle: we hebben helderziende onder ons  :eusa_clap: :eusa_clap:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,31900.msg637661.html#msg637661

Citaat van: Sbv op 23-02-2009 20:45:36
Citaat van: s089917 op 23-02-2009 20:43:11
Beslissing is genomen. De T5 gaat er toch uit. 3 auto's is teveel en mijn km administratie kan ik niet overleggen van januari en februari. En dit zal echt moeten om de auto uit de bijtelling te halen. Ik heb vandaag nog met een belastingadviseur gebeld. Je moet aantonen dat je niet meer dan 500km prive hebt gereden en dat kan ik niet....
Dit is bijna de treurigste dag van mijn leven..... Had er echt veel plezier in! Heel de zaterdag gepoetst en gewassen.......
Al een poging gedaan wat in een spreadsheet te zetten dan ??? Met wat creatief doen moet je er toch wel kunnen komen lijkt me. Gelijk weer verkopen kost tenslotte ook meestal wel redelijk geld

Bespaar je de moeite,auto staat net een dikke week op naam:



goede kans dat het "snelle handel" met mooipraterij is. De voostel post is ook meer een advertentie dan een voorstel ronde.




Bovendien is de wagen al voor de "voorstellen" post op dit forum te koop gezet op marktplaats. Beetje jammer...





En dan die chip... wat is het nu ?  :eusa_think:

Citaat van: s089917 op 23-02-2009 16:50:41
Mijn nieuwe 5je is al getuned door Rica maar anders had ik het echt door ET laten doen. Kun je gelijk wat goodies laten monteren!

Citaat van: s089917 op 22-02-2009 21:32:22850 2.3 T-5 estate uit november 1996 met 229000km in bijzonder goede staat, gechipped door Jero

t5karel

#27
 :eusa_think:.Dat heb je dan snel beslist in 1 dag en 11 postings ;D.Ik bedoel,droomauto uit je jeugd en gepoetst enzo ???.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Sbv

Jero is tegenwoordig Rica volgens mij. Mijn Re3#^&$ Kliko dTi is destijds door Jero in Waalwijk gedaan

s089917

Bedankt Jongens. Denken jullie dat ik dit voor de handel doe. nou dat heb je dan mooi fout! Anders zat ik ook niet met een 3" downpipe te kijken die ik nog niet eens gemonteerd heb! Maar goed ik heb de ad al verwijderd van het forum.
PS de advertentie stond er al op van mijn 3de auto die ik te koop aanbood!