Rica of European Tuning (een verschil van 160 euro)

Gestart door Lambal, 12-06-2008 20:20:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Turbobiker

Citaat van: E.Asbroek op 28-08-2008 10:42:03
Is het niet zo dat je bij Rica een uitdraai krijgt van een rollenbankmeting van voor en na de tijd? of zeg ik nu hele rare dingen.... ???

En is dit iets om je beslissing op te baseren? maw is dit van belang?

Eric die geen ervaring heeft met tuning maar dit nog wel op verlanglijstje heeft staan  ;D


Als je er om vraagt kun je een uitdraai krijgen, hoewel dit waarschijnlijk wel extra kost. Het verandert echter niets aan de tuning zelf. Voor een standaard chip hoeft de wagen niet de rollenbank op, die laden ze rechtstreeks vanaf hun computer. Een testrit is eventueel aan te raden. (maar nog belangrijker is dat je wagen gewoon in orde is, waar je ook laat tunen!)


Rollenbank is eventueel een voordeel als je met afwijkende dingen bezig gaat.

Citaat van: Arjan T4 op 09-07-2008 08:41:18
Voordeel van MTE is wel dat ze veel ervaring hebben met het verder tunen dan alleen een standaard chippie.

Denk dat RICA toch wel een stukje meer dikke auto's gedaan heeft. Maar beide kunnen gewoon goede software schrijven.

Voordeel van RICA is dan dat als er iets niet klopt, dat je niet hoeft te wachten tot de tuner weer terug is in NL, maar gewoon er weer even langs rijdt.
De Tussenpaus

JCviggen

Citaat van: Turbobiker op 28-08-2008 12:03:47
Denk dat RICA toch wel een stukje meer dikke auto's gedaan heeft.

In NL misschien wel, maar met al die maffe zweden daarboven  ;D

Denk wel niet dat het zo relevant is als het op de software aankomt.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Turbobiker

Citaat van: JCviggen op 28-08-2008 12:19:51
In NL misschien wel, maar met al die maffe zweden daarboven  ;D

Nee, gewoon algemeen. Wereldwijd, zoals je wilt. (hoewel ook MTE in diverse landen levert)

Citaat van: JCviggen op 28-08-2008 12:19:51
Denk wel niet dat het zo relevant is als het op de software aankomt.

Maar daar gaat het hier om, kwaliteit is in beide gevallen in orde.
De Tussenpaus

JoostG

hmm mijn afspraak staat even on hold.

Blijkt na gesprekken met de gasboer(mesman) dat er waarschijnlijk al een rica chip inzit. Dit omdat ik al een 6e injector heb. Kortom vanmiddag even de ecu open halen.
Automaat eruit, handbak erin. Leve de roffel!

V70geRwin

Citaat van: JoostG op 29-08-2008 10:54:29
hmm mijn afspraak staat even on hold.

Blijkt na gesprekken met de gasboer(mesman) dat er waarschijnlijk al een rica chip inzit. Dit omdat ik al een 6e injector heb. Kortom vanmiddag even de ecu open halen.

Valt dat nu mee of tegen  ::)

JoostG

Beidde  ;D

Vanmiddag een turbodruk meter erop gezet, en gaf een max druk van 1,1/1,2 bar. Kortom al gechipt...

Ieder voordeel heb zijn nadeel: ondanks dat ik mij nu geld uitspaar, betekent het ook dat als ik nu meer vermogen wil ik alsno moet remappen of andere dingen moet gaan veranderen. :angel:
Automaat eruit, handbak erin. Leve de roffel!

omega piloot

Hallo,

Ben helaas niet meer in het bezit van een Volvo, maar heb er 3 bereden en genoten. Te weten een 360 GLT, 740 Estate automaat op LPG en een 940 Estate LPG getuned door RICA. De 940, dus nog de echte Volvo, had ipv de standaard 135 PK een vermogens winst van 76 PK. Aan de buitenkant was er niets aan te zien behalve een stickertje van RICA. Was altijd lol bij een verkeerslicht. Topsnelheid, die is toch wel leuk, was 230 KM/U op LPG en 260 KM/U op benzine, nerbruik was niet mis met 1 op 7, maar ja, dat kwam dan ook door de zeer zware rechtervoet. Zelfs met een caravan van 1300 KG erachter was er niets te merken van enig vermogens verlies. Door de Franse Alpen over de route Napoleon gewoon 100 over de binnenweggetjes.  Kortom gezegd, ik was zeer tevreden met het hele tuning gebeuren. Nu rijd ik Opel Omega wegens een aanvaring met een petje achterste voren. De schade was dermate, dat het financieel niet haalbaar was Volvo te blijven rijden >:( :(

s089917

Mijn nieuwe 5je is al getuned door Rica maar anders had ik het echt door ET laten doen. Kun je gelijk wat goodies laten monteren!

Topsport180

C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

V70 classic

Als ik heel het topic door lees kom ik eigenlijk met de volgende conclusie.

Heb je een standart volvo en wil je er niets meer aan versleutelen.
Dan zijn de 3 bekende tuners in NL gelijkwaardig qua kwalitiet.
Er zijn wat kleine verschillen in karaktertrekjes maar de software is goed en veilig.
De leidraad tot een keuse is volgens een meerderheid van de forumers dan de reisafstand naar de tuner.

Heb je een AT een auto waar aan gesleutelt is of waar je nog verder aan wilt sleutelen dan gaat een meerderheid voor MTE.

De keuze word dan eigenlijk gebaseerd op de manier waarop men omgaat met de klant.
Deze kan vrijuit kiezen over wat hij wil.
En vanhier uit geeft men een goed en degelijk onderbouwd advies.


heb ik het zo goed begrepen ?

Ik kom ook nog een keer voor de keuze te staan vandaar  ;)
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Turbobiker

Citaat van: V70 classic op 23-02-2009 17:49:00
Als ik heel het topic door lees kom ik eigenlijk met de volgende conclusie.

Heb je een standart volvo en wil je er niets meer aan versleutelen.
Dan zijn de 3 bekende tuners in NL gelijkwaardig qua kwalitiet.
Er zijn wat kleine verschillen in karaktertrekjes maar de software is goed en veilig.
De leidraad tot een keuse is volgens een meerderheid van de forumers dan de reisafstand naar de tuner.

Heb je een AT een auto waar aan gesleutelt is of waar je nog verder aan wilt sleutelen dan gaat een meerderheid voor MTE.

De keuze word dan eigenlijk gebaseerd op de manier waarop men omgaat met de klant.
Deze kan vrijuit kiezen over wat hij wil.
En vanhier uit geeft men een goed en degelijk onderbouwd advies.


heb ik het zo goed begrepen ?


Redelijk begrepen, alleen staat niet alles hier op het forum, dus helemaal kun je je keuze hier niet bepalen...
De Tussenpaus

Ludo

Citaat van: V70 classic op 23-02-2009 17:49:00
heb ik het zo goed begrepen ?

neen.  ;D

even terug lezen:
Citaat van: V70 classic op 23-02-2009 17:49:00
Als ik heel het topic door lees kom ik eigenlijk met de volgende conclusie.

Heb je een standart volvo en wil je er niets meer aan versleutelen.
Dan zijn de 3 bekende tuners in NL 

als je niet verder wil dan standaard, hoef je je van alle 3 niks aan te trekken...  :evil:

V70 classic

#72
Citaat van: Ludo op 23-02-2009 17:53:04
Citaat van: V70 classic op 23-02-2009 17:49:00
heb ik het zo goed begrepen ?

neen.  ;D

even terug lezen:
Citaat van: V70 classic op 23-02-2009 17:49:00
Als ik heel het topic door lees kom ik eigenlijk met de volgende conclusie.

Heb je een standart volvo en wil je er niets meer aan versleutelen.
Dan zijn de 3 bekende tuners in NL 

als je niet verder wil dan standaard, hoef je je van alle 3 niks aan te trekken...  :evil:


:eusa_wall:  :eusa_wall:  :eusa_wall:

als je alleen een sjip wilt dan  ;D

Citaat van: Turbobiker op 23-02-2009 17:51:49
Citaat van: V70 classic op 23-02-2009 17:49:00
Als ik heel het topic door lees kom ik eigenlijk met de volgende conclusie.

Heb je een standart volvo en wil je er niets meer aan versleutelen.
Dan zijn de 3 bekende tuners in NL gelijkwaardig qua kwalitiet.
Er zijn wat kleine verschillen in karaktertrekjes maar de software is goed en veilig.
De leidraad tot een keuse is volgens een meerderheid van de forumers dan de reisafstand naar de tuner.

Heb je een AT een auto waar aan gesleutelt is of waar je nog verder aan wilt sleutelen dan gaat een meerderheid voor MTE.

De keuze word dan eigenlijk gebaseerd op de manier waarop men omgaat met de klant.
Deze kan vrijuit kiezen over wat hij wil.
En vanhier uit geeft men een goed en degelijk onderbouwd advies.


heb ik het zo goed begrepen ?


Redelijk begrepen, alleen staat niet alles hier op het forum, dus helemaal kun je je keuze hier niet bepalen...

Het gaat ook niet om de details.
Ik zou in het geval ik meer wensen had , alle 3 de tuners polsen en dan kijken wat ik voor mij het beste vindt.
Ik heb nu al verschillende topics over dit onderwerp gelezen en elke reaktie wijst een andere kant uit.

Daarop even de zaak bijelkaar geveegt en kijken wat de ervaringsdeskundige ervan vinden.

Als iemand de vraag stelt welke is beter.
Dan heb je er niets aan als elke persoon uitgaat van verschillende parameters.
Als ik vraag wie is de beste wil ik helemaal niet weten dat pietje bij Rica om de hoek woont.
Of dat die sponsor is.
Daarom even wat simpeler vragen.
Ze zitten alle drie naast elkaar in de straat.

Ik heb een standart wagen en wil een sjip wie o wie.

Ik heb een standart wagen en ik wil meer dan alleen een sjip  Wie o wie

Kijk dan heb je de zelfde geg en we gaan uit van bovenstaande 2 auto's
Dus niet die van pietje om de hoek.

en indeed niet alles staat op het forum maar dat kan nooit want zoveel ruimte heeft de server waarschijnlijk niet.
Het blijft een gevoelskwestie (van je mind en knip)  ;D
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

JCviggen

Voor alleen een chip zijn de 3 bekendste allemaal goed. Ga je niet veel verschil in kunnen vinden.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Ben

Citaat van: JCviggen op 23-02-2009 18:22:50
Voor alleen een chip zijn de 3 bekendste allemaal goed. Ga je niet veel verschil in kunnen vinden.
En mijn voorkeur zou dan uit gaan naar één van de forumsponsoren.
Die dragen positief bij aan het bestaan van dit forum waar je dagelijks al die interessante informatie over jouw auto kunt vinden.