Parrot MKi 9200 + SC901 + Ipod adapter

Gestart door ferdih, 09-05-2009 11:48:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ferdih

Ik heb een Parrot carkit MKi9200 aangesloten op een SC901 met versterker en Dolby d.m.v. een Kram verloopkabel 86189. De gele draad uit de carkit heb ik aangesloten op de geel/rode draad van de verloopstekker van Kram (pin 12 op de 14 polige stekker) Bij het bellen verschijnt nu op het display van de radio "telephone mute" dus dat lijkt te kloppen.

Het geluid van de carkit komt echter niet over de speakers. Komt dat omdat de carkit tussen de SC en de versterker zit en niet er achter?

Iemand ervaring hiermee. De versterker zou links achterin moeten zitten. Ik heb daar een antenne en een bakje zitten geen versterker. Zat die in 1999 ergens anders? Kan iemand mij een fotootje mailen?

thuur

Het maakt niet uit of je een versterker hebt. "Uit de auto" komen 2 stekkers, eentje voor de radio (mute/dash.verlichting/stroom/etc.) en eentje naar de speakers. Normaliter gaan die beide in de radio. Bij jou gaat er eentje in de radio en eentje in de versterker. Die laatste is waar je de MK moet aansluiten.


Duidelijk?


Gr :D

V70geRwin

Die parrots werken meestal als volgt, blokkeren het geluid van je versterker naar je speakers en sturen met een ingbouwde versterker direct de speakers aan met het telefoongeluid.

Het parrot kastje moet dan ook tussen versterker en luidspreker komen (met de verloopstekkers van Volvo <-> ISO).

gr,
Gerwin

ferdih

Tja, in de radio gaan 3 stekkers, een 14 polige, die levert geen probleem.

ook nog een kleinere met alle speakeraansluitingen die gaat naar de versterker.
en nog een groene, welke naar de dolbysurroundprocessor gaat.

Als ik het dus goed begrijp blijft de aftakking voor stroom etc vanaf de radio komen en moet de andere achter de versterker?

Dat is wat lastig nu de versterker in de kofferbak zit.... moet ik daar eens wat op verzinnen..... volgens mij zijn daar geen standaard kabels voor.



thuur

Over wat voor een auto hebben we het? Voor de C70 lijkt het me makkelijk te maken..


Gr 8)

ferdih

We hebben het over een C70 Cabrio van 1999.......

mc70

dat gaat niet goed komen als je met versterker werk

waarom gebruik je niet de luidspreker op je dashboard
een weerstandje er tussen en klaar  ;)

ferdih

tja op de parrot kan een MP3 USB-stick en Ipod worden aangesloten.....

Verloopkabels zijn allemaal te koop ook voor de SC901 dus dan denk je dat het werkt....

Ik bel maandag nog even met de TD van de importeur van de Kram-kabels, die schijnen nog nieuws te hebben....


mc70

#8
of kijken als 1 van de deze verloopstekkers

Kram ISO2CAR kabel  of Kram ISO2CAR   :eusa_think:

ferdih

Tja deze laatste reactie is wel erg cryptisch, zoals gezegd, ik heb een kram 68189 verloopkabel welke de goede zou moeten zijn ?!?

Mute aanpassing is gelukt, nu de speakers nog.

Zoals gezegd: als de carkit er tussen zit functioneert de radio goed dus aan de speakerbekabeling zal het niet liggen.....

thuur

C70
|   |
|   | stroom/verlichting/etc.
|   \________A____RADIO____C______
|                                                   \
| speaker                                        | line out/remote
|                                                   |
\__________B____VERSTERKER___C__/


Stekker A en B vind je achter de radio. Daar sluit je de carkit aan.


Gr 8)

ferdih

achter op zitten 2 langwerpige stekkers  op de kleinste daarvan zit slechts een gele draad, standaard. De kram kabel en de parrot sluiten daar de speakerkabels bij aan maar dat gaat dus nergens meer verder...

de carkit zal dus eigenlijk tussen de ronde din-stekker naar de amp moeten...

Tuur jij schreef daar al eens wat over.....

Kun je dat wat nader uitduiden?

ferdih

Goed, de carkit kan dus niet voor de verserker maar moet erna.

De versterker zit onder de passagiersstoel. (Naar verluidt)

Iemand tips om met zo min mogelijk werk daarbij te komen?

mc70

#13
je kan niet een verserker met een verserker aansturen
of je moet het omzeten naar een low input


V70geRwin

Citaat van: mc70 op 10-05-2009 18:25:01
je kan niet een verserker met een verserker aansturen
of je moet het omzeten naar een low input



Ook dat gaat niet want de parrot komt in de lijn te zitten tussen radio en versterker.
Radio heeft een lijnuitgang en de parrot een speakeruitgang, vermoedelijk blaas je met de parrot ook nog de lijningangen op van de versterker.

Hij moet echt tussen versterker en speakers komen zoals ook al eerder gemeld....