De avonturen van The swedish chef

Gestart door Joeri, 29-07-2009 08:22:19

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Joeri

Zo, het is alweer even geleden dus een updateje. Op zich is er niet veel gebeurt. Wel is het handschoenenkastje gerepareerd. Gewoon door een klein gaatje, je ziet er niets van. Verder merk ik dat de Chef wat aandacht vraagt van me  ::)  Een paar zaakjes op een rijtje:

• De benzine/LPG meter doet raar. Het duurt lang voordat hij de goede hoeveelheid aangeeft en het lampje gaat af en toe branden terwijl de meter nog op 10 liter staat... Mischien een aardingsprobleem.
  • Het koelvloeistof niveau is gezakt zo leek het pas. Onderzoek volgt...
  • Tja, de koppeling. In zijn 1 doet hij heel raar, slippen en blijven hangen. Vervelend probleem want dat gaat geld kosten natuurlijk. Zo'n 20k geleden, toen alles open lag, is nog vastgesteld dat hij prima was en niet vervangen hoefde te worden (bij vorige eigenaar).  :eusa_boohoo:
  • Vochtig binnen. Zeker met dit weer moet ik de airco aanzetten om door de ramen te kunnen kijken. Onderzoek volgt...

Maar ik heb ook de VVIS tuning besteld.  :eusa_dance:  Sorry Yits, maar het blindplaatje komt er echt aan  :eusa_whistle:

Binnenkort maar eens naar een meeting!  8)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

)()()sT

Vochtig binnen: lekkende kachelradiateur? Ruikt het een beetje naar maggie? Is vooral het rechter deel van het voorraam beslagen?

Wat betreft de koppeling: wat bedoel je met "toen alles open lag"??
Als de bak eraf was is het natuurlijk niet zo snugger van de vorige eigenaar om geen nieuwe koppeling te plaatsen. Ding kost bij ES compleet ~ €140,-

Suc6 :)

Joeri

Citaat van: )()()sT op 04-11-2009 08:41:46
Vochtig binnen: lekkende kachelradiateur? Ruikt het een beetje naar maggie? Is vooral het rechter deel van het voorraam beslagen?
Nee, het zijn eigenlijk alle ramen die beslaan. Met de airco aan is er niets aan de hand. Bedankt voor de tip van de kachelradiateur. Ga ik checken.

Citaat van: )()()sT op 04-11-2009 08:41:46
Wat betreft de koppeling: wat bedoel je met "toen alles open lag"??
Als de bak eraf was is het natuurlijk niet zo snugger van de vorige eigenaar om geen nieuwe koppeling te plaatsen. Ding kost bij ES compleet ~ €140,-
Suc6 :)
Dat was tijdens groot onderhoud: keerringen, distributieriem, waterpomp. Toen is de koppeling helemaal nagelopen en geconstateerd dat die niet nodig was... Tja, doe ik nu niets meer aan natuurlijk.  :-\

Sbv

afwatering is goed en niet ergens verstopt ?

tevens condensafvoer van de kachel ook niet verstopt ?

Joeri

Citaat van: Sbv op 04-11-2009 10:05:59
afwatering is goed en niet ergens verstopt ?

tevens condensafvoer van de kachel ook niet verstopt ?

Niet dat ik weet, maar moet allemaal weer nagelopen worden natuurlijk. De condensafvoer heb ik deze zomer helemaal ontstopt en daarna heb ik een interieurfilter geplaatst. Zou dus wat schoner moeten blijven nu  :-\

Scooby Doo

Onder de plastic afdekkap voor de voorruit kijken. Door opgestapeld vuil kan regenwater langs het interieurfilter binnekomen (tussen de plastic houder en de opstaande rand). Ik heb dit ook gehad, en zo komt dat in de plastic bak waar het hele chauffagegebeuren in huist.  :eusa_wall:

suc6
Puppy Power!!!

elianmars

Citaat van: Scooby Doo op 04-11-2009 21:21:14
Onder de plastic afdekkap voor de voorruit kijken. Door opgestapeld vuil kan regenwater langs het interieurfilter binnekomen (tussen de plastic houder en de opstaande rand). Ik heb dit ook gehad, en zo komt dat in de plastic bak waar het hele chauffagegebeuren in huist.  :eusa_wall:

suc6

Heb ik ook gehad bij de 850. Het water kwam met golven naar binnen.

Joeri

Citaat van: elianmars op 04-11-2009 21:24:35
Citaat van: Scooby Doo op 04-11-2009 21:21:14

suc6

Heb ik ook gehad bij de 850. Het water kwam met golven naar binnen.
:eusa_dance:  Goeie tips!

Joeri

Het is alweer even geleden dat ik speciaal voor de Chef de handjes uit de mouwen stak om ze daarna zwart en voldaan schoon te boenen. Deze keer was de VVIS tuning aan de beurt.  :eusa_dance: Ik had het plaatje al een paar weekjes liggen maar nu zit het er toch helemaal werkend in. In het weekend begonnen, kabeltjes monteren, trekken door de doorvoer en solderen en monteren in de motorruimte. Gisteravond afgemaakt. Het is goed gelukt, geen foto's helaas deze keer  :-\  Even wat onduidelijkheid over de stekker maar dat is allemaal opgehelderd. De eerste indrukken zijn goed. Het rijden is soepeler geworden, en zoals al vaker gezegd, het gaspedaal hoeft veel minder ver ingetrapt te worden om vooruit te komen en het kleine duwtje te voelen. Een tevreden mens dus  :D

Morgen staat de chef bij de garage voor zijn APK. Daar wordt gelijk de thermostaat nagekeken en waarschijnlijk vervangen. Verder een verse filter + olie en hopelijk zo door de APK. Mocht er afkeur zijn op de draagarmen dan kan ik de Meyle HD's, die al een paar weken binnen zijn, alvast langsbrengen  ::) We zullen zien :)

8)

Joeri

Zoals gezegd, vandaag de APK:

- Remblokjes voor op
- Draagarm links, fusee kogel versleten (wist ik al)
- Scheur in ontluchtingsslang benzinetank (wist ik ook al)

Draagarmen (Meyle HD) had ik al liggen, dus die zet de garagie er gelijk in. Thermostaatje wordt ook gedaan vanwege de zakkende temperatuur en de rest van bovenstaande wordt uiteraard ook gefixed.

Mwah, valt me mee!  :)

En weer lekker doorroffelen (343dkm)  8)

Uiteindelijke APK +onderhoud:

- Olie + filter (5W30)
- Stuurstangen en Draagarmen vervangen
- Thermostaat vervangen
- Ontluchtings-slang benzinetank vervangen
- Remblokken voorkant vervangen

Joeri

triton

Dacht ff dat je niet meer in Schiedam zat en helemaal van de wereld af was. ;)
Kom je volgende week nog naar de zuid holland meeting?
Professioneel raddraaier

Joeri

Haha, ja, zat effe onder de radar  ;) Nee, gewoon lekker geroffeld en weinig tot geen tijd voor het forum  :eusa_snooty: Maar ik las inderdaad vandaag over de meeting. Ik kan volgens mij wel dus grote kans dat ik effe langs kom. Leuk man zo in de buurt. Zal m'n zwager is polsen, die woont in Slamuis.  8)

Joeri