Nieuwe Accu maar welke??

Gestart door Bouke, 11-10-2009 20:12:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bouke

Ik heb T-5 met extra verstalers 4*60 watt 8)  en moet een nieuwe accu ,maar ik weet nog niet wat ik het beste kan nemen qua ampere en merk. Wie heeft er een advies .Ik kon er zo snel niks over vinden vandaar :-\

Bouke

Thys

Ik zou voor de 850 diesel accu gaan, die levert 70 Ah, 10 meer dan de benzine-accu.

Kost bij de dealer iets van 110 euro dacht ik

Turbo-Geek

Citaat van: thyzerrr op 11-10-2009 20:24:05
Ik zou voor de 850 diesel accu gaan, die levert 70 Ah, 10 meer dan de benzine-accu.

Kost bij de dealer iets van 110 euro dacht ik

Als je dan wat wilt besparen kijk je voor een Varta versie want dat is dezelfde echter zonder Volvo sticker en je stopt zo een paar tientjes in je zak ;)
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Bouke

Ik heb nu ook een Varta drin ik weer niet hoe lang hij er in zit , maar hij is nu wel erg snel leeg ,een uur de radio aan en de deur open met poetsen of zo en dan kan je het wel shaken :evil: .

Ik ga er van uit dat varta wel een goede is of zijn er nog meer goede merken die betaalbaar zijn ???

wijki

max AH hangt af van wat je dynamo kan leveren
je kan wel een zware accu kopen maar als je dynamo
niet meer AH leverd heb een zwaardere accu geen nut

Turbo-Geek

Die van de Halfords zijn ook goed en betaalbaar !
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

thuur

Citaat van: Bouke op 11-10-2009 20:38:57
Ik heb nu ook een Varta drin ik weer niet hoe lang hij er in zit , maar hij is nu wel erg snel leeg ,een uur de radio aan en de deur open met poetsen of zo en dan kan je het wel shaken :evil: .

Daar is een startaccu ook helemaal niet voor bedoeld :P


Ga voor een bekend merk (Varta/Volvo, Bosch, etc.), alles vanaf 57 Ah voldoet prima. Met 70 Ah heb je wat reserve voor dit soort situaties, maar meer ook niet.


Gr ;)

Turbo-Geek

Anders kijken voor een Optima. Niet goedkoop maar dan heb je wel wat !
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

razorx

Citaat van: thuur op 11-10-2009 22:22:17
Citaat van: Bouke op 11-10-2009 20:38:57
Ik heb nu ook een Varta drin ik weer niet hoe lang hij er in zit , maar hij is nu wel erg snel leeg ,een uur de radio aan en de deur open met poetsen of zo en dan kan je het wel shaken :evil: .

Daar is een startaccu ook helemaal niet voor bedoeld :P


Ga voor een bekend merk (Varta/Volvo, Bosch, etc.), alles vanaf 57 Ah voldoet prima. Met 70 Ah heb je wat reserve voor dit soort situaties, maar meer ook niet.


Gr ;)
Hier is inderdaad alles mee gezegd!  8)

Bouke

Oke bedankt voor  ::) nu weet ik ff genoeg ;) en ik zal nog laten weten wat het is geworden :D

Bouke

Het is toch een orginele volvo geworden want die is uiteraard goed en de voordeligste ivm clubkorting 15% bij Hooftman was ie 89€ :eusa_dance: de andere optie was een bosch van 95,5€.
Toch allen bedankt voor het mee denken ;)

pwaes

Citaat van: Bouke op 14-10-2009 20:06:45
Het is toch een orginele volvo geworden want die is uiteraard goed en de voordeligste ivm clubkorting 15% bij Hooftman was ie 89€ :eusa_dance: de andere optie was een bosch van 95,5€.
Toch allen bedankt voor het mee denken ;)

toevallig heb ik vandaag ook gebeld voor een accu. Was dan wel voor mijn 245, maar de accu uit de 855 gaat dan naar de 245 om zo een nieuwe te kunnen plaatsen in de 855. Inderdaad bij Hooftman E 105,00 voor 70aH.

Even rondbellen scheelt een hoop: een shanghai 75 A kostte al 119,00 hier in Utrecht...

Eric

Heren ff snel...

Gisteren stond ik na een tijdje alleen radio geluisterd te hebben in de auto zonder spanning. Dus ANWB erbij en weer starten.
Nu is dus de accu zeker 5 jaar oud en lijkt me verstandig deze te wisselen.
Ik wil straks na het werk direct ff een nieuwe halen maar kan nu niet controleren wat er in zit.

Auto is een V70R van 1998 en dat zou als het goed is 60Ah zijn. Klopt dit?
En heeft het zin 1 maatje zwaarder te pakken en past bijvoorbeeld een 70Ah nog in de auto?

Thanks voor de snelle reacties alvast  ;D
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Jack v

70amp. past wel maar als je het topic terugleest zie dat het niet echt zin heeft. 60 amp is zwaar genoeg.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Eric

Citaat van: Jack v op 28-02-2011 11:06:42
70amp. past wel maar als je het topic terugleest zie dat het niet echt zin heeft. 60 amp is zwaar genoeg.

Ja heb ik gelezen! Ok, dus 60Ah is origineel.. Straks ff nieuwe halen. Thanks!
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease