T-5R + XC70 maartendeb

Gestart door maartendeb, 28-04-2010 17:44:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

ulkeman

Citaat van: rovelra op 29-07-2011 20:28:17
Citaat van: tom480 op 29-07-2011 20:10:42
Citaat van: The Volvoboy op 29-07-2011 20:08:33
Gasvulopening onder de achterbumper; Onzichtbaar, maar toch snel tanken ;)

Als ik mocht kiezen, doe 'm dan maar naast de benzine opening ;)
Met het risico dat je een krom zij scherm hebt !
Kan me niet voorstellen dat dat lang goed gaat (zeker met die lange verloopnippels )


als je zelf niet zuinig met je wagen omgaat zul je het waarschijnlijk wel krom maken ja.
ga je er gewoon netjes en met beleid mee om dan is er niks aan de hand.


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Vulk

Citaat van: ulkeman op 29-07-2011 20:18:41
Citaat van: tom480 op 29-07-2011 20:10:42
Citaat van: The Volvoboy op 29-07-2011 20:08:33
Gasvulopening onder de achterbumper; Onzichtbaar, maar toch snel tanken ;)

Als ik mocht kiezen, doe 'm dan maar naast de benzine opening ;)

precies veel mooier en handiger. in de winter gaat toch niemand op zijn knieen in de pekel en andere zooi om de slang aan te sluiten.

Ik ben pas 25, ik ga dus mooi gehurkt zitten. :)

maartendeb

Citaat van: Robster480 op 29-07-2011 14:34:43
Was Mesman bij jou ook niet zo 'happig' om de vuller achter het tankklepje weg te werken?
Bij mij kwamen ze met verhalen dat het snel gaat roesten rond de vuller, maar volgens mij valt dat wel mee.

Lang verloopstuk trouwens :o die ik heb is minimaal de helft of zelfs korter.

Nee hoor, vuller achter de tankdop was geen probleem. Verloopstuk is inderdaad wel lang, heb je misschien een foto van jouw vulstuk?

Citaat van: ulkeman op 29-07-2011 20:55:06
als je zelf niet zuinig met je wagen omgaat zul je het waarschijnlijk wel krom maken ja.
ga je er gewoon netjes en met beleid mee om dan is er niks aan de hand.

My thoughts exactly. Ik houd de vuller de hele tijd vast, pas de problème.

Vandaag ga ik trouwens op zoek naar een fatsoenlijke krik, ik heb het gehad met dat krakkemikkige Gamma ding. Iedere keer als ik de auto omhoog krik, klinkt het alsof ie afbreekt, en vaak krijg ik hem net niet hoog genoeg om er een assteun onder te zetten. Ik wil het liefst een Omega maar moet zo even meten of ik 14cm ruimte onder de wagen heb (vast wel).   

)()()sT

Citaat van: Vulk op 30-07-2011 07:32:28
Citaat van: ulkeman op 29-07-2011 20:18:41
Citaat van: tom480 op 29-07-2011 20:10:42
Citaat van: The Volvoboy op 29-07-2011 20:08:33
Gasvulopening onder de achterbumper; Onzichtbaar, maar toch snel tanken ;)

Als ik mocht kiezen, doe 'm dan maar naast de benzine opening ;)

precies veel mooier en handiger. in de winter gaat toch niemand op zijn knieen in de pekel en andere zooi om de slang aan te sluiten.

Ik ben pas 25, ik ga dus mooi gehurkt zitten. :)

Ja, maar jij zou je 850 toch NOOIT meer wegdoen?  :evil: ;D

Vulk

Tegen dat ik niet meer kan hurken, is mijn gasslang al lang 3x versleten geweest. Er komt dan vast wel een gelegenheid om de dop achter het tankklepje te plaatsen. ;D

maartendeb

Vanochtend bij Rustbuster in Veenendaal een Omega krik opgepikt :eusa_dance: Ik was het geklungel met het Gamma krikje zó zat, ik kreeg hem telkens maar net hoog genoeg en het klonk bij het opkrikken altijd alsof ie af ging breken, best eng dus.



Heerlijk, die Magic Lift™: 1x pompen en hij zit tot het chassis. Daarna geen geluidje of niks, de wagen vliegt de lucht in, en kan heel geleidelijk weer omlaag. De assteunen kan ik nu ook een stuk hoger zetten. Kortom, deze aankoop had ik veel eerder moeten doen ;D

Bij terugkomst gelijk aan de bak met het monteren van de achterveren van de H&R set. Daar lag ik weer voor de deur...


Verschil tussen de (sport)nivomatveren en de H&R nivomatveren:


Daarna door naar Bergen Op Zoom om te oefenen met de band. Conclusie: deze veren rijden veel lekkerder, merkte het gelijk al toen ik de straat uitreed. De achterkant lijkt nu beter in balans met de voorkant (of hoe zeg je dat). Na die rit stond de wagen er gelukkig nog steeds hetzelfde bij (en dus niet nog lager door de H&R veren), looking good  8)


Binnenkort de Apexen aan de voorkant ook vervangen door de H&R veren.

Oh en op de terugweg weer getankt: de liters vlogen dit keer de gastank in, niks aan de hand dus. Naja, 1 op 6 was misschien iets minder, maarja het rijdt ook zo lekker pittig op gas ;D



StefanCJ

Het blijft een plaatje om te zien, die V70!

Ik kom morgen ff je krik passen onder mijn S70. Ik moet ook eens een fatsoenlijke krik aanschaffen.

:)

innocenti

Mooi Maarten.
Leuk om te lezen dat de H&R veren je goed bevallen. En voor het sleutelen is zo'n krik een enorme aanwinst. Gelukkig gebruik je wel assteunen voordat je onder de auto gaat liggen.

Mooie roffel

maartendeb

+ voor de ANWB voor het snel weer op weg helpen, nadat wij gestrand waren met een kapotte penbobine :eusa_clap:

We waren van plan een rondje te joggen in het bos. Net voordat we linksaf de snelweg op wilden draaien hield de motor plots in en begon ie te trillen. Snel de eerste afslag rechtsaf genomen en geparkeerd in een woonwijk. Vanwege het rennen niks meegenomen behalve een rijbewijs, en telefoon, ANWB bleek nog op een oud adres te staan, wisten ons lidmaatschapsnummer niet etcetc. Dus toen zijn we maar naar huis gejogged.
Eenmaal thuis weer de ANWB gebeld en een paniek WhatsApp naar StefanCJ gestuurd. Hij bleek nog thuis te zijn en heeft ons even terug gebracht, thanks Stefan :D De monteur had snel de boosdoener te pakken door de bobines 1 voor 1 los te halen, daarna even meegereden naar het depot en €102,10 afgetikt voor een nieuwe. Gemonteerd, lopen. En hoe! Hij loopt zoveel rustiger als voorheen, volgens mij liep dat ding al een tijdje op z'n eind. Snel sparen voor een IPD bobine set dus, dan kan deze nieuwe op reserve.

Saillant detail: mijn vriendin wilde haar telefoon mee voor het geval we autopech zouden krijgen. Ik was het daar niet mee eens ::)

Daarnaast vanochtend nog naar de Profile Tyrecenter in Bilthoven geweest. Die hebben de banden opnieuw gebalanceerd. Linksachter bleek flinke onbalans te zitten. Linksvoor werd een wieldruk variatie gemeten van 140N, daar volgens hun 120N de max norm was. Ze hebben overigens niet geprobeerd de band te verdraaien om het effect te verminderen. Desondanks toch een enorm verschil in rijgenot, het rijdt heerlijk nu! Ik heb vanwege het bobineverhaal nog niet uitgebreid kunnen testen, maar de stukjes snelweg die ik genomen heb vandaag gingen prima. Dus wat mij betreft punt 1.

StefanCJ

Tjaa ... Volgende keer toch maar naar je vrouw luisteren hé?   ;)


Ludo

Citaat van: maartendeb op 03-08-2011 23:29:33
We waren van plan een rondje te joggen in het bos.

Ja hoor, wij geloven dat meteen.

;D

Eric Kubbe

Bij terugkomst gelijk aan de bak met het monteren van de achterveren van de H&R set. Daar lag ik weer voor de deur...
http://dl.dropbox.com/u/1442271/v70/nivomat-veren-vervangen.jpg

Verschil tussen de (sport)nivomatveren en de H&R nivomatveren:
http://dl.dropbox.com/u/1442271/v70/hr-nivomat-veer.jpg

Maarten, zakt je achterkant met deze veren nu niet meer in bij lang durig stil staan? Is de auto stabiler bij het rijden dan met de originele veren van nivo-mat, want dan wil ik ze ook wel gaan monteren.

Eric

Robster480

Citaat van: maartendeb op 30-07-2011 07:45:31
Citaat van: Robster480 op 29-07-2011 14:34:43
Was Mesman bij jou ook niet zo 'happig' om de vuller achter het tankklepje weg te werken?
Bij mij kwamen ze met verhalen dat het snel gaat roesten rond de vuller, maar volgens mij valt dat wel mee.

Lang verloopstuk trouwens :o die ik heb is minimaal de helft of zelfs korter.

Nee hoor, vuller achter de tankdop was geen probleem. Verloopstuk is inderdaad wel lang, heb je misschien een foto van jouw vulstuk?


Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen;



Geeft denk ik goed weer hoeveel korter ie is :)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

innocenti

He Maarten
Hoe bevallen je H&R veren nu?

maartendeb

#584
Zo ik ben weer terug van vakantie. Dankzij een tip van Sem in Vence beland, vlakbij Monaco, Cannes, was heerlijk 8) Gas was prima verkrijgbaar en zowel de Europa als de Italië nippel bevielen beter dan die stomme bajonet die wij hier gebruiken. Op gas rijden heeft ons ongeveer €200,- bespaard, dat is toch mooi de camping voor nop :)

Naar aanleiding van de kapotte bobine net voor de vakantie, was het natuurlijk wachten op de volgende uitvaller. Via Marktplaats had ik nog snel een nieuwe bobine kunnen scoren als backup, voor als we met dit euvel zouden stranden op de Route du Soleil. Gelukkig bleef het allemaal heel.
Bij terugkomst bleken de vakantie uitgaven mee te vallen en mocht ik van de CFO een compleet nieuwe set bobines scoren :eusa_dance:

Dus ik ben van de week bij European Tuning langs geweest voor een set IPD bobines:


Gemonteerd met nieuwe Volvo bougies (maar die zie je niet op de foto):


Bobine party:


Verder heb ik ook een PU bovenste motorsteun meegenomen:




Ik weet dat er lovers en haters zijn (en wie welke mening heeft ;D), maar ik wil het toch een tijdje proberen. Ik heb de baksteun al in PU variant en die viel me uiteindelijk ontzettend mee. Bevindingen tot nu toe:

- OK, meer vibratie en geluid. Je merkt dit goed bij stadsverkeer, optrekken. Op de snelweg (bij constante snelheid) merk ik geen verschil.
+ Betere gas response
+ Kantel effect zo goed als weg tijdens schakelen, schakelt makkelijker, file rijden gaat makkelijker
+ Volgens mij ben ik van mijn 120->140 trilling af waar ik al 1.5 jaar mee aan het zeuren ben. Deze had ik niet verwacht en ben ik uiteraard ontzettend blij mee!
+ Eenvoudige montage, gaat langer mee

Gezien de voordelen hou ik hem er voorlopig in. Ik meld me over een maand wel weer.

Verder ben ik ook net voor de vakantie nog een keer geschampt bij het tankstation. Het viel me al op toen ik af stond te rekenen dat een busje wel heel dicht langs de wagen reed. Het was 's nachts rond een uur of 3 en ik kwam er eigenlijk pas 's ochtends achter. We hadden alleen wat snackies gekocht en had geen bon, dus wist ook niet meer welk tankstation.



Naja jammer. Ik koop dit keer wel een kap op kleur, deze was toch iets te donker gespoten.

@Robster480: Dank! Ik heb een soortgelijk fotootje gemaakt van mijn vulstuk:


Je hoeft bij mijnes dus niet de Europa/Italië nippel op de bajonet te schroeven, de bajonet kan er gewoon af. Tanken ging met alle nippels even snel.

@Eric & David: de H&R veren bevallen prima, hoewel ik er nu wel al aan gewend ben en dus het verschil niet echt meer merk. Nogmaals ik ben geen expert op het gebied van wegligging. Het enige wat ik merkte net na de wissel was dat het wat stugger was dan voorheen en daardoor beter in verhouding met de voorkant. Inzakken bij langdurig stilstaan heb ik eigenlijk nooit gehad, ook met deze veren niet.