Koelwater druk te hoog 850 tdi

Gestart door arjenT5R, 27-07-2010 12:19:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jack v

Als er echt een scheur in het blok of koppakking zit blaast hij het in jou geval ook al met koude motor eruit
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

darius

Ok ik ben al een stuk wijzer nu, wat betreft de thermostaat. Het duurt heel lang voordat de motor warm wordt (volgens de meter die het dus duidelijk niet goed doet) en de bovenste slang van de radiateur blijft ook heel lang slap en koud.. maar komt er druk dan is die ook heel hoog..

S.morgens staat het systeem gewoon nog onder (hoge) druk dat kan toch nix met de thermostaat van doen hebben...?
No show, only go.

darius

Citaat van: Jack v op 16-11-2010 20:40:25
Als er echt een scheur in het blok of koppakking zit blaast hij het in jou geval ook al met koude motor eruit

Lucht komt alleen via het kleine dunneslangetje en niet als grote luchtbellen...
No show, only go.

Jack v

Als s'morgens met koude motor er nog druk op staat van de vorige dag zou ik er eeens een andere  expansie dop opzetten
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

darius

Citaat van: Jack v op 16-11-2010 20:45:47
Als s'morgens met koude motor er nog druk op staat van de vorige dag zou ik er eeens een andere  expansie dop opzetten

Splinternieuw tankje en dop zitten erop...
No show, only go.

Jack v

Citaat van: darius op 16-11-2010 20:43:11
Ok ik ben al een stuk wijzer nu, wat betreft de thermostaat. Het duurt heel lang voordat de motor warm wordt (volgens de meter die het dus duidelijk niet goed doet) en de bovenste slang van de radiateur blijft ook heel lang slap en koud.. maar komt er druk dan is die ook heel hoog..

S.morgens staat het systeem gewoon nog onder (hoge) druk dat kan toch nix met de thermostaat van doen hebben...?
als je thermostaat altijd half open blijft staan, dus bij kooude en warme motor kan dit allebei verklaren.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

darius

#51
Dus met nieuwe TEMPSENSOR en thermostaat eerst proberen en natuurlijk een CO meting

MOTOR KOOKT NIET OVERIGENS HET IS ECHT OVERDRUK

Mijn redenatie is als ik het systeem afsluit met de dop op het moment dat het drukloos is die druk ergens moet vandaan komen als het s,ochtens met koude motor weer onder druk staat..
No show, only go.

Jack v

kun je doen, ik zou eerst het sysyteem even onder druk laten zetten dan weet je in ieder geval dat er met de kop niks mis, dit is denk ik goedkoper dan gelijk alles ma te vervangen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

verburgh

Citaat van: Jack v op 16-11-2010 20:48:01
Citaat van: darius op 16-11-2010 20:43:11
Ok ik ben al een stuk wijzer nu, wat betreft de thermostaat. Het duurt heel lang voordat de motor warm wordt (volgens de meter die het dus duidelijk niet goed doet) en de bovenste slang van de radiateur blijft ook heel lang slap en koud.. maar komt er druk dan is die ook heel hoog..

S.morgens staat het systeem gewoon nog onder (hoge) druk dat kan toch nix met de thermostaat van doen hebben...?
als je thermostaat altijd half open blijft staan, dus bij kooude en warme motor kan dit allebei verklaren.
Sorry hoor maar hier snap ik niks van :eusa_snooty:

darius

Citaat van: verburgh op 16-11-2010 20:53:56
Citaat van: Jack v op 16-11-2010 20:48:01
Citaat van: darius op 16-11-2010 20:43:11
Ok ik ben al een stuk wijzer nu, wat betreft de thermostaat. Het duurt heel lang voordat de motor warm wordt (volgens de meter die het dus duidelijk niet goed doet) en de bovenste slang van de radiateur blijft ook heel lang slap en koud.. maar komt er druk dan is die ook heel hoog..

S.morgens staat het systeem gewoon nog onder (hoge) druk dat kan toch nix met de thermostaat van doen hebben...?
als je thermostaat altijd half open blijft staan, dus bij kooude en warme motor kan dit allebei verklaren.
Sorry hoor maar hier snap ik niks van :eusa_snooty:
plus 1
No show, only go.

Jack v

Citaat van: verburgh op 16-11-2010 20:53:56
Citaat van: Jack v op 16-11-2010 20:48:01
Citaat van: darius op 16-11-2010 20:43:11
Ok ik ben al een stuk wijzer nu, wat betreft de thermostaat. Het duurt heel lang voordat de motor warm wordt (volgens de meter die het dus duidelijk niet goed doet) en de bovenste slang van de radiateur blijft ook heel lang slap en koud.. maar komt er druk dan is die ook heel hoog..

S.morgens staat het systeem gewoon nog onder (hoge) druk dat kan toch nix met de thermostaat van doen hebben...?
als je thermostaat altijd half open blijft staan, dus bij kooude en warme motor kan dit allebei verklaren.
Sorry hoor maar hier snap ik niks van :eusa_snooty:
magic TDI
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

ik bedoel er mee als de thermostaat al half open staat bij koue motor duurt het lang voor deze op temp is. Is de motor eenmaal op temp. en de thermostaat blijft dan ook half ipv vol open dan loopt de motor dus warm en blaast hij zijn koelvloeistof eruit.

snappie
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

verburgh

Citaat van: Jack v op 16-11-2010 20:55:54
Citaat van: verburgh op 16-11-2010 20:53:56
Citaat van: Jack v op 16-11-2010 20:48:01
Citaat van: darius op 16-11-2010 20:43:11
Ok ik ben al een stuk wijzer nu, wat betreft de thermostaat. Het duurt heel lang voordat de motor warm wordt (volgens de meter die het dus duidelijk niet goed doet) en de bovenste slang van de radiateur blijft ook heel lang slap en koud.. maar komt er druk dan is die ook heel hoog..

S.morgens staat het systeem gewoon nog onder (hoge) druk dat kan toch nix met de thermostaat van doen hebben...?
als je thermostaat altijd half open blijft staan, dus bij kooude en warme motor kan dit allebei verklaren.
Sorry hoor maar hier snap ik niks van :eusa_snooty:
magic TDI
Als de thermostaat open of een stukje open blijft staan zou hij nooit druk opbouwen wand je water kom niet op temperatuur.

Ik zou eerst eens radiator flush gebruiken.

darius

In eerste instantie dachten we dat de waterpomp lekte omdat alleen het nivea daalde (langzaam) maar er zat bij beter kijken een klein gaatje (micro) aan de boven zijde van de radiateur. nu met nieuwe radiateur stijgt de druk blijkbaar veel hoger.. bij warme motor dop losdraaien resulteerd in een :massive overflow
No show, only go.

darius

Die overdruk komt ergens vandaan, thermostaat wel of niet goed.dat maakt niet uit..Anders zou het na afkoelen weer drukloos moeten zijn
No show, only go.