V70 wil(de) niet starten na kort parkeren

Gestart door volvobug, 16-10-2010 11:12:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvobug

Gisteravond de volgende situatie:

- rij weg van kantoor, ca. 65 km snelweg,
- stop bij een BK om even een W te eten,
- sta daar dus voor het loket een paar minuten stationair te draaien
- rij nog 100 meter om te parkeren en zet de auto stil.

Na ca. 10 minuten stilstand, wil de (warme) motor niet meer starten.

Accu er af, kwartiertje wachten, en starten maar. Vervolgens weer probleemloos met normaal verbruik doorgereden.

Het is een V70 '98 2.5-10V, LPi. Wat zal de meest aannemelijke oorzaak zijn geweest?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

cas

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

The Demon

Jaloezie van de auto  ??? Hij wilde ook een W.  ;D

Groet,
The Demon.

tackle

als ie dan start, staat ie dan te stuiteren? Dan kan het je nokkenassensor zijn.

Teddy81

Brandstofpomp kapot, of op zijn minst kapot aan het gaan.

volvobug

Citaat van: The Demon op 24-10-2010 16:56:43
Jaloezie van de auto  ??? Hij wilde ook een W.  ;D
;D

Citaat van: tackle op 24-10-2010 21:41:33
als ie dan start, staat ie dan te stuiteren? Dan kan het je nokkenassensor zijn.
Die indruk had ik inderdaad ja. Maar waarom zou die er ineens mee ophouden en het een kwartiertje later weer doen? Sindsdien overigens geen probleem meer, tot op heden althans.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Gustaf Larson

Ik heb hetzelfde probleem, maar zit aan een temperatuursensor te denken; hij slaat wel aan maar gaat daarna langzaam dood. Het lijkt wel of hij verzuipt. Alleen bij warme motor. 10/15min slaat hij gewoon aan. Iemand een idee?

thuur

Citaat van: Gustaf Larson op 28-03-2011 09:39:04
Ik heb hetzelfde probleem, maar zit aan een temperatuursensor te denken; hij slaat wel aan maar gaat daarna langzaam dood. Het lijkt wel of hij verzuipt. Alleen bij warme motor. 10/15min slaat hij gewoon aan. Iemand een idee?

Dat klinkt als een defecte benzinedrukregelaar.


Gr 8)

volvobug

Citaat van: Gustaf Larson op 28-03-2011 09:39:04
Ik heb hetzelfde probleem, maar zit aan een temperatuursensor te denken; hij slaat wel aan maar gaat daarna langzaam dood. Het lijkt wel of hij verzuipt. Alleen bij warme motor. 10/15min slaat hij gewoon aan. Iemand een idee?

Niet helemaal hetzelfde probleem, bij mij sloeg hij die ene keer helemaal niet aan. En tot op heden niet opnieuw voorgekomen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

nico2309

zou het relais maar eens wisselen, je kunt ook de kontakten even doorverbinden zoals elders op het forum staat te lezen.
Zelf een vergelijkbaar probleem gehad, antennering vervangen, naar later bleek het idd. de relais te zijn.


Rainbird

#11
Klinkt als het zelfde probleem als bij ons maar wil hij helemaal niet starten of slaat hij wel aan maar slaat hij ook weer af?
Als je vervolgens het gas iets vast houdt loopt hij wel normaal?

Als dat het geval is zit het in de gas regeling, of bypass van de ... ik dacht gasklep.

Bij ons deed hij het ook alleen als je er een eind (50-60 km) mee gereden had) hem dan een 10-15 minuten stil zet en vervolgens niet meer fatsoenlijk aan willen slaan. Beetje gas houden en weg rijden (automaat wel te doen) na een 100 - 1000 mtr was het over en liep hij ook stationair weer goed.

Het gasklephuis is toendertijd schoon gemaakt en de lambda sonde vervangen en na die tijd begon ie er mee. Later nog een keer terug gebracht naarde garage en het bleek de bypass te zijn van... (iemand hier nog een theorie over?) ik dacht het gasklep huis over de regelaar. Deze is ook schoon gemaakt en sindsdien is het probleem niet meer opgetreden.

2.5-10V automaat 1995

volvobug

#12
FF een schopje geven.

Het probleem waarmee ik dit topic gestart ben, doet zich de laatste 2 maanden steeds vaker voor. Iedere keer hetzelfde, met warme motor parkeren, kort daarna (dwz binnen 1 a 10 minuten) weer starten maar niet aanslaan. Minpool van de accu los, minimaal halve minuut wachten, weer aansluiten en starten maar.

Wat opvallend is geweest is dat het zich voordeed als de airco (ECC) aanstond, je parkeerde met een draaiende koelventilator die ook niet uitsloeg, en dan de motor afzette. Meestal wilde die dan niet meer aanslaan. Echter, zojuist mijn vriendin weg met de V70 en zij heeft hetzelfde probleem maar nu zonder dat de airco aanstaat.

Ik heb geen foutmeldingen op  het motormanagement. Wel een ECC-135 op de ECU van de ECC, zijnde Engine coolant temperature signal missing. Maar die heb ik al jaren, ook voordat het startprobleem begon. Zie ook niet de relatie tussen ECC en niet starten, tenzij er een signaal doorgelusd of gedeeld wordt?

Wat me ook opvalt, als ik de minpool loshaal en vrijwel meteen weer aansluit, start hij nog steeds niet. Je moet hem echt minimaal 30 sec of langer loslaten wil hij na aansluiten weer starten. Alsof er ergens iets van condensator werking is in een sensor of zo dat eerst ontladen moet worden. Ik snap het niet.

Temperatuursensor in thermostaathuis heb ik een jaar of 2 geleden al eens vervangen. Relais 103 heb ik 3 weken geleden meer preventief eens de soldeerbout op de meeste verbindingen gezet.
Als tempsensor, benzinerelais of nokkenassensor meest verdacht zijn zou ik eerst graag willen begrijpen waarom na losgooien van de accu de auto wel wil starten.

- edit: toevoeging: rateltje/dopje 10 ligt inmiddel al standaard in het deurvak, zelfs mijn vriendin weet inmiddels de accupool los te gooien en weer aan te sluiten. Levert wel bewonderende blikken op  :D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Jack v

tempsensor is stuk of de aansluiting zit niet goed/smerig.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

volvobug

Haalt de temperatuurmeter op het dashboard zijn signaal ook van de kvs-tempsensor? De meter loopt bij opwarming van de motor altijd mooi mee tot " drie uur"  en blijft daar ook altijd staan. Als het signaal zou missen, zou de meter dan ook niet moeten werken?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.