olie lekkage op het blok

Gestart door babiketjap, 04-02-2012 10:18:29

Vorige topic - Volgende topic

babiketjap

Ging net een stukje rijden. Rook ik verbrandde olie. Thuis aangekomen even onder de kap gekeken. Bleek er olie aan de bovenzijde van het blok te liggen. Ik heb alles schoongemaakt. Weet echter niet waar het vandaan komt. (vorige week heeft de garage wel olie bijgevuld en de onsteking vervangen). Iemand een idee waar het vandaan kan komen?

Martijn_B

Ja 2 dingen:

1) de ring die onder je olievuldop zit is wat ouder, hard en sluit niet meer netjes aan.

2) je carterventilatieslang is te hard aangedraaid, dit komt wel vaker voor en dan snijdt de slangklem in het rubber en krijg je scheurtjes
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Justin-850

Wat hij zegt ^ ;)

Ik zou beginnen met de rubber ring van je olie vuldop ;)

Gr. Justin

babiketjap

thanks ik ga maandag  even langs de dealer.

volvobug

Citaat van: Martijn_B op 04-02-2012 10:23:20
Ja 2 dingen:

1) de ring die onder je olievuldop zit is wat ouder, hard en sluit niet meer netjes aan.

2) je carterventilatieslang is te hard aangedraaid, dit komt wel vaker voor en dan snijdt de slangklem in het rubber en krijg je scheurtjes
3) garage heeft geknoeid met het bijvullen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

francois

babiketjap

deze ochtend bij de dealer een nieuwe ring gehaald. kosten 3,50. probleem opgelost ;D