Marrrcel + 850R

Gestart door marrrcel, 04-10-2013 22:39:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70geRwin

Op marktplaats zag ik nog een 019 kap te koop staan.
Maar vers gespoten is ook lekker natuurlijk  ;D

marrrcel

Dank voor de tips! De marktplaats advertenties staan in mijn favorieten. Morgen/maandag maar eens bellen/kijken. Zelfs als de kap gespoten moet worden, heb ik liever een origineel zwarte kap ivm steenslag of beschadigingen.

UserID6342

Ik maakte er wel een geintje van, maar ook ik vond het niet jofel om de slijptol erin te zetten....  Doe dat liever in een sloper, als zo.

Maar net wat je zegt, anders had de koplamp eraan moeten geloven en dat was waarschijnlijk duurder geweest (en dan had je nog met wat steenslag op je klep gezeten).  Dadelijk weer een fis gespoten kap erop en is tie ook weer klaar.

marrrcel

#78
Motorkap
Inmiddels zit sinds een aantal maanden een fris gespoten motorkap op de R. Cornelis-B tipte mij over een zwarte motorkap voor een goede prijs. Vanwege flinke steenslag en een aantal ingebeten vogelpoepjes is de kap helemaal kaal geschuurd tot het metaal, waarna de laklagen opnieuw zijn opgebouwd. Uiteindelijk is het dus duurder geworden dan begroot, maarja, het ziet er wel heel mooi uit. Verder leek het mij leuk om toch meer OEM te gaan en de witte knippers in de zijschermen te vervangen voor de origineel geleverde, maar oubollige oranje exemplaren. Voor sommigen misschien een kleine downgrade, maar ik vind het leuk en daar gaat het uiteindelijk om.


Op de achtergrond staat de 850 AWD van de overbuurman, geïmporteerd uit Zwitserland. Oogt mooi; een R en een AWD naast elkaar. Hetzelfde principe, maar hele andere auto's.


Geïnspireerd door het Blog van Eric-L gelijk de grille aangepakt. Met nieuwe koplampen, nieuwe knipperlichten, vers gespoten bumper en nu een vers gespoten motorkap is het wel een fris neusje.

Benzinelekkage
Tot mijn grote verbazing ging de R ruim anderhalf jaar na het verhelpen van de benzinelekkage weer benzine lekken bij een volle tank. Ook stonk de auto enorm naar benzine. Omdat ik het redelijk zat was, heb ik Dirk gevraagd om simpelweg alle slangtjes/klemmetjes/aansluitingen van de brandstoftank te bestellen, zodat we het probleem voor eens en voor altijd kunnen verhelpen.




Al gauw werd duidelijk waar de lekkage vandaan kwam. Dat was de enige slang die we anderhalf jaar geleden niet vervangen hebben, omdat we die niet bij de hand hadden.


Echt goed gaar.

Dirk, bedankt voor jouw inspanningen! De tank was er in no-time onderuit, gefixt en er weer onder. Ik heb nog wel plannen met de R; zodra de remmen voor aan vervanging toe zijn ga ik over naar de 302 schijven. De brackets heb ik al. Verder mogen de Nivomats van mij eronderuit. Eerst op zoek naar originele -2cm niet-nivomat estateveren. Misschien zijn die nog wel gewoon te nieuw bestellen. Ik wacht hier nog even mee, want over krap een jaar kan ik de auto als ZZP'er rijden en dan zijn investeringen goedkoper dan wanneer je hem privé rijdt. Op korte termijn nieuwe ruiterwisserarmen bestellen, want na bijna 20 jaar drukken ze niet meer zo hard op de ruit. Al met al houdt de R zich prima en ben ik er nog steeds heel tevreden mee. Deze blijft...

thom-b

Mooie wagen marcel! Mag wel een likje lijnolie over de achterbumper of niet  ;)

cornelis-b

Goed bezig met mijn kentekenbroertje Marcel :D
Ik gebruik voor de bumpers polytrol en dat bevalt me veel beter dan lijnolie, is er ook voor gemaakt en blijft echt heel lang op kleur, laatste keer in september 2014 gedaan en nog steeds toppie.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

UserID6342

Het is voor mij / voor ons iedere keer weer een plezier om aan de auto te werken Marcel !  Waren ze allemaal in zo'n staat  :eusa_clap: :eusa_clap:

marrrcel

#82
Bij de vorige post was ik trouwens nog vergeten te melden dat Dirk en Ronnie mijn lekke uitlaat hebben vervangen voor een goed gebruikt exemplaar. Zo kan ik in de toekomst een nieuwe uitlaat zakelijk aanschaffen ipv privé, scheelt toch weer.

Citaat van: cornelis-b op 01-08-2015 23:34:46
Goed bezig met mijn kentekenbroertje Marcel :D
Ik gebruik voor de bumpers polytrol en dat bevalt me veel beter dan lijnolie, is er ook voor gemaakt en blijft echt heel lang op kleur, laatste keer in september 2014 gedaan en nog steeds toppie.



Dank voor de tips. Inderdaad, het bovendek had wat aandacht nodig en dat is inmiddels ook gebeurd. Sinds de komst van mijn dochtertje Sara - nu 9 maanden oud - is Volvo-tijd voor een groot deel Sara-tijd geworden, dus soms schieten de details erbij in. Ik heb bumperspul van AutoGlym. Ik heb één keer na een lijnoliebeurt een onverwacht regenbuitje gehad en daar word je niet blij van. Polytrol zal ik eens proberen als de AutoGlym op is.



In de categorie kleinigheden; vandaag de klem van de trekhaakstekkerdoos vervangen. Ik had zo'n plastic prul van Brezan die tot twee keer afbrak bij het miste geringste. Nu een mooi stalen klem met een gat voor de losbreekremkabel. Dat is makkelijker dan die kabel vasthaken aan het sleepoog, want zo'n enorme haak aan de trekhaak geklemd vind ik geen gezicht.

Vulk

Wat heb je met de grill gedaan?

marrrcel

Citaat van: Vulk op 03-08-2015 06:39:25
Wat heb je met de grill gedaan?
Zoals Eric-L in zijn blog deed: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,67809.msg1486833.html#msg1486833.
Met een hobbyboortje, polijstkopje en polijstmiddelen geduldig te werk gaan. Verwacht geen wonderen, maar de grille knapt er wel van op. Succes!

marrrcel

#85


Vandaag met Dirk en Ronnie de motorkapvergrendeling afgesteld dmv de stelschroef op de foto. Één keer de slijptol in de motorkap vind ik meer dan genoeg. Er zat behoorlijk wat speling op, dus met 5 minuten werk kan je veel ellende voorkomen.

Verder ga ik de R laten taxeren, geheel in lijn met de trend hier ;). Niet omdat ik denk dat hij zijn gewicht in goud waard is, of omdat hij de mooiste van Nederland is, maar omdat er inmiddels toch wel redelijk wat in geïnvesteerd is en omdat ik hem dagelijks gebruik. Het zou toch jammer zijn als iemand er achterop rijdt en ik €1500,- krijg.

henry classic v70

Citaat van: marrrcel op 12-08-2015 22:50:49
Verder ga ik de R laten taxeren, geheel in lijn met de trend hier ;). Niet omdat ik denk dat hij zijn gewicht in goud waard is, of omdat hij de mooiste van Nederland is, maar omdat er inmiddels toch wel redelijk wat in geïnvesteerd is en omdat ik hem dagelijks gebruik. Het zou toch jammer zijn als iemand er achterop rijdt en ik €1500,- krijg.

Hele juiste gedachte Marcel, daarom heb ik dat ook gedaan ;)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

marrrcel

#87
Het is alweer even geleden, dus hierbij een update. De R doet het nog altijd prima. Inmiddels 386.000km op de teller.

Experiment supergoedkope draagarm
Het experiment met de mega goedkope draagarmen van ATP is zowel mislukt als tegelijkertijd geslaagd. Ze zitten er nu 40.000km en bijna 2 jaar onder. Bij het wisselen van de winterwielen bemerkte ik speling op ééntje. Even laten controleren door Dirk & Ronny en zij bevestigden dat de draagarm stuk was. Na één telefoontje kreeg ik direct en nieuwe toegestuurd! Ze hoeven de oude niet eens terug te hebben. Gelijk maar een verse voor de andere kant erbij besteld voor het schrikbarende bedrag van €33,-. Ik geef toe; originele draagarmen gaan stukken langer mee, maar ze doen bij ATP in ieder geval niet moeilijk over garantie. Mochten de ATP draagarmen het in de toekomst begeven dan overweeg ik wel originele draagarmen, maar voor nu is het goed.

Aircopomp
De aircopomp begint wat van zich te laten horen, dus die wordt morgen vervangen door Dirk & Ronny. Het is een nieuwe Hella/Behr geworden, op eBay.de gevonden voor een goede prijs.

APK
Als het goed is, komt er morgen na het monteren van een nieuwe handremkabel door Dirk en Ronny een nieuwe APK op, zodat we tot jan 2017 op de weg mogen blijven.

Taxatie
Afgelopen weekend ben ik ook bij Harry Habraken geweest voor een taxatie. Ik moet het rapport nog ontvangen maar de vervangingswaarde komt op ongeveer €5000,- te liggen. Ik denk dat dit, gezien de km-stand, enkele restyle deukjes, een krasje hier en daar en een uitsparing in de achterbumper waar ooit een dubbele Simons heeft gezeten, een hele redelijke waarde is.

Het leverde nog wel een mooi plaatje op, mijn meisje kan sinds kort lopen en leert de R steeds beter kennen.

cornelis-b

Je bent weer lekker bezig Marcel en het wordt eens tijd dat we de 06 en de 10 eens naast elkaar op de foto zetten. Ze zullen het zeker leuk vinden elkaar weer te zien nadat ze in juli 1996 vijf dagen na elkaar op kenteken zijn gezet ;D ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

UserID6342

Vanmiddag is tie aan de beurt, eerst een T-5R met KVS lekkage ;D