"Opgelost" Kan de Volvo zelf op de startonderbreker schieten ?

Gestart door JHC, 24-04-2014 12:01:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JHC

Leden,

Update:

Heel vreemd maar alles heeft stroom (hoofdrelais is ok) benzinedruk is ok, bougies vonken en de auto slaat niet aan....compressie ontbreekt.

Auto heeft nu 235K gereden en gebruikt nagenoeg geen olie.....vreemd verhaal.

Groeten,
Rutger

JHC

Ter verduidelijking:

4 cylinders hebben tussen de 3,5 en 5 en 1 cyl heeft 7 bar.


JHC

of ik word genomen door door de garage of de garagehouder ziet iets over het hoofd....

Ik heb de laatste twee maanden zonder radio (code ontbreekt) elke dag rond de 200km gereden....motor blijft perfect op temp en pakt op als een jonge hond....en nu opeens geen niets meer.....heel vreemd.

Ik heb nooit aan automotoren gesleuteld maar verschillende motorfiets gereviseerd....sommige kon je langs de zuiger kijken en zelfs die reden nog.

Sorry dat ik jullie met mijn frustratie lastig val.

Grts,
Rutger

grijzev70tdi

Zo van de een op andere dag geen compressie meer lijkt me wel heel stug...
Grolsch, het klinkt al lekkerder

JHC

Grijzev,

Ja ik geloof dit ook niet...misschien zijn de klepzetels vervuild of sluiten die niet goed vanwege het feit dat de auto zon 14 maanden op de oprit heeft gestaan en niet mee is gereden.....maar ik heb hem toen gestart en alle olie laten vervangen AT bak laten flushen....etc.....daarna zeker 10K probleemloos gereden.

Misschien had ik een te rooskleurig beeld van Volvo's aangezien ik ooit  (1982) de 144 van mijn vader heb gekregen en dat ding was werkelijk niet kapot te krijgen.


Ries van de Zilverschuit

Citaat van: JHC op 02-05-2014 12:50:29
Ter verduidelijking:

4 cylinders hebben tussen de 3,5 en 5 en 1 cyl heeft 7 bar.


Hoe heb je dit gemeten? Dit zijn wel beroerde waardes bij elkaar. Beetje onwaarschijnlijk.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Minifreak1293

Dat was ook een beetje mijn idee....hele beroerde waardes!!
Ik heb een kapotte klep in cilinder twee...0 compressie, maar de andere zaten tussen de 10,5 en 11...V70 T5
V70 T5 AT LPI

JHC

Ik heb het niet zelf gemeten....hij staat bij de garage en de garagehouder heeft het gemeten....

Probleem is ik zit in het buitenland en kan even geen controle uitvoeren.

Maar iets klopt niet....met de waardes zoals doorgegeven zou de auto veel meer olie moeten gebruiken.....en na 8K heb ik een half litertje bijgevuld.

Maar goed.....om hem naar de Beemd  in Eindhoven te brengen waar de auto altijd in service is geweest is ook weer zoiets.

Mijn vader  heeft dat ding nieuw gekocht en alle beurten gedaan.....AT is nooit van zijn Economic stand geweest noch is de Kick down ooit gebruikt.....enige is dat ie elk jaar met de sleurhut naar Zuid Frankrijk ging.

Dus.....of de Volvo is af van zijn grootspraak dat elke motor 350K moet kunnen lopen zonder open te hoeven.....of dit is een maandagochtend model.....of de Beemd heeft er Woefie Boefie olie ingeflikkerd.

U mag het zeggen...??

Lunadust

Deze waarden zouden kunnen indien de meting is gedaan zonder dat de gasklep open staat en de bougies erin zitten.

Verder is het idd zeer vreemd dat ie van het een op andere moment niet meer wil lopen.

Zou het kunnen zijn dat de hydraulische stoters te ver opgepompt zijn waardoor er eventueel kleppen open blijven staan?
Techneut, geen dichter.

JHC

ik ben nog steeds van mening dat het iets met de onderbreker heeft te maken....maar volgens de garage heeft ie geen onderbreker en heeft dat niets met de compressie te maken......ok ik heb geen idee of een Guard 1 een onderbreker heeft....dus ben overgleverd aan jullie....:-)

Ik kan jullie alles vertellen van BMW E30jes......maar de 850 is na de 144 mijn tweede " Ik Rol"...

Sbv

foutcodes maar eens uitlezen dan als je de auto weer terug hebt en je weer thuis bent

konniekip

Citaat van: JHC op 02-05-2014 15:02:01
Ik heb het niet zelf gemeten....hij staat bij de garage en de garagehouder heeft het gemeten....

Probleem is ik zit in het buitenland en kan even geen controle uitvoeren.

Maar iets klopt niet....met de waardes zoals doorgegeven zou de auto veel meer olie moeten gebruiken.....en na 8K heb ik een half litertje bijgevuld.

Maar goed.....om hem naar de Beemd  in Eindhoven te brengen waar de auto altijd in service is geweest is ook weer zoiets.

Mijn vader  heeft dat ding nieuw gekocht en alle beurten gedaan.....AT is nooit van zijn Economic stand geweest noch is de Kick down ooit gebruikt.....enige is dat ie elk jaar met de sleurhut naar Zuid Frankrijk ging.

Dus.....of de Volvo is af van zijn grootspraak dat elke motor 350K moet kunnen lopen zonder open te hoeven.....of dit is een maandagochtend model.....of de Beemd heeft er Woefie Boefie olie ingeflikkerd.

U mag het zeggen...??
Een auto van 21 jaar oud gaat stuk, ook een volvo.
Doet je benzinepomp het nog gewoon? Als die draait en de bougies vonken moet ie wel een slag maken.

JHC

Ja alles doet het gewoon.....benzinedruk is goed, bougies vonken maar niets en die compressie waarden duiden op een probleem met de kleppen zou ik zeggen.

As maandag gaat ie naar Volvo Amsterdam Noord.


JHC

ik ben ervan overtuigd dat het de kleppen zijn die op een of andere manier blijven hangen.....vraag is hoe krijg ik de druk van de kleppen en is er een manier om de kop ed te flushen?

snix

http://www.volvo850forum.nl/index.php?PHPSESSID=91a86b528f925ddb9716465cd5b35839&topic=13092.0
Zelfde leeftijd zelfde probleem.

Antwoord op je vraag: Guard I heeft een start onderbreker. Die schiet er niet vanzelf op die gaat alleen aan als het alarm geactiveerd is en afgaat. Resultaat je startmotor gaat niet rond. Jouw probleem heeft dus niet met de startonderbreker te maken.

Aangezien je vrij nieuw bent hier http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,45720.0.html staan nog meer leuke dingen.