Mja.. dat is eigenlijk wat ik ook bedoel.
Met 400 pk heb je een turbo die laat opspoelt, over het algemeen komen de drijfstangen daar juist niet zo in gevaar.
Het zijn juist de snelle opspoelers, ofwel de 15G t/m 19T waarbij het snelle opspoelgedrag zo prettig is in het dagelijkese verkeer (daily driver) die de drijfstangen om zeep kunnen helpen.
Zoals eerder gezegd, ik kan natuurlijk niet in je portomonee kijken en uiteindelijk moet je het zelf weten. Maar goed je vraagt hier om raad.
Ik zou never nooit 1500 uitgeven aan een motor van de sloop, de kans op een kat in de zak is wel erg groot en reclameren kun je bij die gasten wel vergeten.
Ik vind 1500 overigens een absurd bedrag voor een gebruikte motor van de sloop.
Als je het met een gebruikte wil proberen steek dan je licht op bij vertrouwde forumadressen als bv Arjen850 of Dirk etc.
Reviseren met goedkope aftermarket rommel zal ook altijd duurkoop blijken, zoals je al hebt ondervonden.
Uiteraard willen we allemaal graag voor een paar honderd euro een goede betrouwbare, liefst als nieuwe, motor hebben.... helaas zit dat er gewoon niet in.