even over de reis:
Auto gevonden op Ebay, verkoper gecontacteerd en een afspraak gemaakt, daarna gelijk een verzekering afgesloten op basis van het VIN nummer van de auto (90 euro voor 2 weken, wat eigenlijk belachelijk duur is als je het vergelijkt met je eigen verzekering... maar soit)
Vlucht geboekt naar London-Southend vanaf Maastricht (fietsafstand

) Vlucht was trouwens met redelijk klein turbopropvliegtuigje, dacht dat de 'Oempfh' wel zou tegenvallen, maar niks is minder waar, je wordt fors in je zeteltje gedrukt tijdens het opstijgen, meer nog dan met de gemiddelde Boeing... maar goed ik dwaal af...

Geland in London Southend, daar de trein genomen richting Londen en er een dikke halve dag rondgelopen (ik was er nog nooit geweest, Ben is idd redelijk big...)

En geef toe, die regenbui hoort er eigenlijk gewoon bij
Moe en voldaan terug de trein genomen naar Salisbury, waar auto en eigenaar me stond op te wachten (2 stukjes trein was trouwens duurder dan vliegtuig?!). Toen het niet lukte om de laatste ponden uit de automaat te halen mocht ik gewoon het resterende bedrag overmaken naar hem, heel relaxt! (bij sommige geldautomaten wordt trouwens een belachelijke wisselkoers gehanteerd, betaal je zo 12-13% meer dan nodig). Het gevoel zat dan ook gelijk goed, een hele opluchting, want toegeven, ik vond het best spannend allemaal. De auto rustig kunnen bekijken en testrijden, alle documenten geregeld en daarna doorgereden naar het centrum waar ik een Bed&Breakfast had geboekt in een oud college, vlakbij de kathedraal van Salisbury.

Minder goede keuze bleek achteraf, want ondanks de toffe locatie, verbleef er ook een groep redneck pelgrims, die iedere dag goed begonnen door om 6u30 samen (vals) te zingen in de collegekapel, vlak naast mijn kamer ... zucht

?! ... (you can always count on the americans to go over the top) .. lange dag geworden...
Na een stevig ontbijt dan maar eens die kathedraal gaan verkennen (ja mijn kerkfetish had een topdag, en dat voor een goedgelovige atheïst...

)

De kathedraal is met zijn 123 m de hoogste van de UK en je mag tot een hoogte 85m in de toren, daarna begint de spits, die ook een volledig stenen mantel heeft, de binnenzijde ervan is echt indrukwekkend, bijna 1000 jaar oude eik die wel oneindig door lijkt te gaan (bijna 40m!) Helaas mocht ik niet verder omhoog

Van binnen is de kathedraal trouwens ook een juweeltje..
Maar na een dikke halve dag had ik het wel gezien, had nog tijd over want boot naar Calais pas om 21u geboekt. Ik heb nog even overwogen om de Coastal route naar Dover te nemen maar dat voelde toch niet echt goed met een auto die ik niet ken, uiteindelijk gewoon wat geluierd in Salisbury en rond een uur of 5 richting Dover gereden via de snelste route, wat allemaal vlekkeloos ging. Ik heb een half jaar in Nieuw Zeeland gewoond dus was wel bekend met het concept concept 'links' rijden, maar had toch weer even half uurtje nodig, voordat ik de radio durfde aan te zetten

...
Het inschepen ging vlot, er werd zelfs niet naar de papieren van de auto gevraagd... Na boot nog een stevige rit voor ik thuis was maar uiteindelijk is alles super vlot verlopen. Hele trip geregeld in 2 dagen, en een kleine 48u weg geweest, maar het voelde veel langer, zoveel gezien en gedaan.