Auteur Topic: De CrossZeeuw  (gelezen 187405 keer)

arjenT5R

• Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • I've got propane running around my brain!
Re: De CrossZeeuw
« Reactie #2535 Gepost op: 16-07-2020 18:01:26 »
Carterpan er van onder ff 2 uurtjes worstellen en karren maar weer... De tijd die je bezig was aan je posts over dit onderwerp had je al bij klaar geweest ;D

Maar oke wel netjes dat je afr hebt gemeten ja!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

KIM

• Global Moderator
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 850 R Estate AT LPI, V70 XC Estate AT LPI
« Reactie #2536 Gepost op: 16-07-2020 19:03:36 »
is gewoon een kwestie van copy paste van kornelis z'n software toch ;D
Helaas... mijn ME7 software bevat ook de noodzakelijke immobilisercode. Je kunt Maarten natuurlijk of hij het voor jou ook wil doen, maar ik weet niet of Ronald daar heel gelukkig van gaat worden omdat dit nog behoorlijk work in progress is.

de Boeing

• Lid 1000+
  • Online Online
  • 855R AUT Lpi
« Reactie #2537 Gepost op: 17-07-2020 10:03:33 »
Carterpan er van onder ff 2 uurtjes worstellen en karren maar weer... De tijd die je bezig was aan je posts over dit onderwerp had je al bij klaar geweest ;D

Maar oke wel netjes dat je afr hebt gemeten ja!

;D
Tis dat ik momenteel aant worstelen ben met mijn nieuw achteras (eeeeindelijkkk)

en speciaal voor jouw nog even foto van afr meting destijds teruggezet (pics or it didn't happen):
https://volvo850forum.nl/index.php/topic,70606.msg1744705.html#msg1744705  ;D

arjenT5R

• Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #2538 Gepost op: 17-07-2020 16:04:37 »
Ja die foto had ik al eens gezien idd, je hoeft mij ook niet te overtuigen. Als je zelf maar weet dat het goed zit ;D

Ik herken de klinkers, de afr meter, de laptop etc alles op die foto's  ;D

de Boeing

• Lid 1000+
  • Online Online
  • 855R AUT Lpi
« Reactie #2539 Gepost op: 19-07-2020 11:06:51 »

Ik herken de klinkers, de afr meter, de laptop etc alles op die foto's  ;D

Haha, ja altijd leuk om daar naar toe te gaan, nog maar ff schaamteloos wat reclame maken: LimburgseLPGtechnieken!!!

Maar bedenk me ineens wel nog iets: de eerste CVVT koppen (enkel die op de uitlaat) zijn dacht ik anders dan de latere... Dit eerste type had volgens mijn een voorgespannen kop met een veer erin (meen ik mij te herinneren van toen ik met mijn timing belt aan't stoeien was). Dus of de aansturing van deze solenoide precies hetzelfde is als van de latere types (zonder voorspanning in die kop) ??...

Taranis

• Ik ben eco-moe.
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • '11 XC70 D5 AWD, '00 C70 2.4t conv.
« Reactie #2540 Gepost op: 19-07-2020 15:55:52 »
maar ik weet niet of Ronald daar heel gelukkig van gaat worden omdat dit nog behoorlijk work in progress is.

Hier haal je wel een heel terecht punt aan :eusa_shifty:

Misschien is het omdat ik me nog nooit eerder in deze tuning heb verdiept dat ik het niet snap maar ik vraag het maar gewoon eerlijk :) :

- waarom heb ik een andere ECU nodig als ik er een B5244T5 in lepel? Waarom kan dat niet op de bestaande ECU als ik accepteer dat de inlaatnokkenas niet aangestuurd wordt (wat me dus koppel onderin kost lees ik) en waarom zit ik met de immobilisercode? Het is toch nog dezelfde auto? :eusa_think: Wat zie ik nu over het hoofd?
- als ik er dus een B5234T3 (is goede voor MY00 als ik het goed zie met exhaust VVT en penbobines?) in lepel, kan het sowieso op de bestaande ECU en hoeft er alleen een ander pakketje software in geschoten te worden door bijvoorbeeld Rica en klaar? Waarom kan dat dan wel voor een B5234T3 en niet voor een B5244T5? Ik mis iets... :)

Ik heb geen ambities richting zelftuning en hoef ook niet het onderste uit de kan te hebben: als ik ergens rond de 260-300 motorpk's uit kan komen waarbij het betrouwbaar blijft, vind ik het goed: ik heb de cabrio voor wat weekendjes weg met vrienden, vakanties (zal wel wat minder worden aangezien we over ongeveer 2 maanden met 3 zijn) en af en toe eens een toertje 's avonds. Dat moet ie vooral doen... of ik dan 10 pk laat liggen, zal me niet zo boeien. Al vond ik het gister erg jammer dat ik een Giulia niet los kon rijden :eusa_whistle: (maar die heeft dan blijkbaar ook 280 pk :eusa_eh: )
Nee, vandaag hebben zelfs etterbakjes uit Zeeland gelijk... :eusa_wall:

)()()sT

• Lid 1000+
  • Offline Offline
  • V70R | V60D | T-5R CY
    • www.joostvdveer.nl
« Reactie #2541 Gepost op: 19-07-2020 16:39:48 »
Dan heb je volgens mij enkel een sw-aanpassing nodig :)

arjenT5R

• Zeemans Tuning.
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
« Reactie #2542 Gepost op: 19-07-2020 19:03:47 »
Ja kan beide gewoon zoals je aangeeft ronald.

KIM

• Global Moderator
  • Lid 1000+
  • Offline Offline
  • 850 R Estate AT LPI, V70 XC Estate AT LPI
« Reactie #2543 Gepost op: 20-07-2020 08:38:50 »
Klopt Ronald, ik heb het alleen beschreven zoals het bij mij is gegaan. Ik wilde bovendien zelf naderhand ook nog kunnen sleutelen aan wat settings mbv tunerpro. Bovendien wil ik aangeven hoe meer complex ME7 is dan M4.3.
Ik heb navraag gedaan bij wat tuners maar ik ben geen kant en klaar pakketje tegen gekomen.