hoe lang voordat motor warm is?

Gestart door ruspek, 04-12-2014 20:39:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ruspek

Hoi allemaal.

Nu, na net een weekje 1 graadje vorst, valt het mij op dat het lang duurt voordat de kachel warmte blaast.
Hoe lang duurt dat bij jullie?
Ik moet toch echt een kleine 5km voordat het lauwig wordt en ruim 10 voordat ie een beetje lekker op temperatuur komt.
Wat is normaal?
Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

The Volvoboy

Lijkt me normaal voor een dieselblok. Ik hoor Nick niet anders klagen in ieder geval ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

UserID25761

#2
Citaat van: The Volvoboy op 04-12-2014 20:43:04
Lijkt me normaal voor een dieselblok. Ik hoor Nick niet anders klagen in ieder geval ;D

Waarvan akte  ;D

Duurt echt een eeuwigheid voordat dat blok warm is, minimaal 8 km  :eusa_silenced:

Edit: nu is het wel zo dat er na een kilometer of twee  warme lucht uit de roosters komt  :eusa_whistle:

Sbv

neem eens een D5 dat duurt ook erg lang

leons850

Mijn T5'je heeft er met deze temperaturen ong 15km voor nodig eer de olie echt op temperatuur is. Water staat bij mij na een km of3-4 al horizontaal (dus warme lucht).
tot die tijd rij ik ook echt geen streep harder dan 120 gezien ik dan max 3000rpm draai wanneer nog geen 80graden alles onder de 60 graden is max 2500rpm.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

scania164

Tis wel zo dat de olie tegenwoordig al bij lagere temp zijn werking doet..

)()()sT

Citaat van: leons850 op 05-12-2014 00:18:52
Mijn T5'je heeft er met deze temperaturen ong 15km voor nodig eer de olie echt op temperatuur is. Water staat bij mij na een km of3-4 al horizontaal (dus warme lucht).
tot die tijd rij ik ook echt geen streep harder dan 120 gezien ik dan max 3000rpm draai wanneer nog geen 80graden alles onder de 60 graden is max 2500rpm.

Ik rij naar kantoor nooit harder dan 120. Waarom zou ik me haasten? Dat doe ik op de weg terug wel  :azn:

leons850

Citaat van: )()()sT op 05-12-2014 08:33:15
Citaat van: leons850 op 05-12-2014 00:18:52
Mijn T5'je heeft er met deze temperaturen ong 15km voor nodig eer de olie echt op temperatuur is. Water staat bij mij na een km of3-4 al horizontaal (dus warme lucht).
tot die tijd rij ik ook echt geen streep harder dan 120 gezien ik dan max 3000rpm draai wanneer nog geen 80graden alles onder de 60 graden is max 2500rpm.

Ik rij naar kantoor nooit harder dan 120. Waarom zou ik me haasten? Dat doe ik op de weg terug wel  :azn:

Als ik 130 mag dan doe ik dat ook, mits auto dus niet goed warm is. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Taranis

Citaat van: leons850 op 05-12-2014 08:57:40
Als ik 130 mag dan doe ik dat ook, mits auto dus niet goed warm is. ;)

Als de auto wel goed warm is, ga je langzamer dan 130 rijden?

On-topic: een kilometertje of 10-15 is niet abnormaal voor een diesel bij deze temperaturen hoor.

leons850

Sorry foutje, moet idd zijn als de auto warm is dan 130. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

UserID25761

Maar waarom hebben we het nu over een t5  ???
Topic starter vroeg naar een diesel  :eusa_whistle:

hathü

Mijn diesel blaast na een km of 2/3 warme lucht, heeft ie aan de motorblokverwarming gehangen dan blaast ie  na 1 km warme lucht. Mijn kont wordt verwarmd door de stoelverwarming, ik heb niks te klagen. ;)

Snellebaksteen

Mijn D5 duurt heel lang voordat hij echt warm is. Nu is het nog niet eens echt koud, moet je eens wachten tot het straks 15 graden vriest, dan ben je zomaar 15km onderweg voordat je geen wolkjes meer blaast in het interieur.
Stoelverwarming FTW!
En handschoenen aan anders vries je vast aan het stuur.
:eusa_shifty:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

Citaat van: Snellebaksteen op 05-12-2014 13:38:50
En handschoenen aan anders vries je vast aan het stuur.
:eusa_shifty:

Pa heeft op z'n nieuwe auto de optie stuurwielverwarming laten verwijderen :eusa_wall:

Kan vast over een jaar of 5 alsnog ingebouwd worden :angel:

Snellebaksteen

Ik denk echt heel serieus na om zelf een oud stuur aan te schaffen en daar gewoon met weerstandsdraad een verwarmde versie van te maken.
Ik moet dan alleen iets met sleepcontacten bedenken om er prik op te krijgen.

Ik vindt dit een heel armoedig gevoel, met handschoenen in de auto. In een Trabant is dat normaal, maar in een wagen die in guldens een ton kost hoort het niet.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.