Gîmmerse Volvo's [ S70R | S70 2.4 20v 140pk ] en Peugeot 508 SW

Gestart door FrankvdAa, 23-01-2016 11:07:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

Hoe bedoel je? Ik heb 'm meestal op 20 staan en kan de blower-snelheid gewoon bedienen?
Ik zal straks eens kijken!

yannickdv

Dat heb ik nog nooit gehad...

Je hebt wel een canbus auto toch?
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

)()()sT


yannickdv

Een canbus ECC unit in een non canbus auto gaat niet goed...
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

-D©©©L-

#259
Citaat van: FrankvdAa op 26-08-2017 10:38:55
Volvo S70R - 367.795km

Vandaag de ECC-unit vervangen door eentje uit 2003 en het probleem met de toerental gestuurde fan lijkt hiermee opgelost.

Zoals bekend gaat de fan iets harder draaien wanneer je bijna stil staat, dat is een fijne feature omdat je dan minder tot geen rijwind meer hebt. Wat mij wel opviel, en waar ik nog niemand over gehoord heb, is dat bij de nieuwe unit de handmatige fan-aansturing niet werkt wanneer de temperatuurregeling niet staat ingesteld op minimaal of maximaal; enkel wanneer ik onder de 45km/u rij lijkt deze dan te reageren. Mogelijk alleen wanneer het temperatuurverschil groot genoeg is?

Ik zie het niet als storend, want bij mij staat hij altijd op AUTO en als je snel wilt koelen of verwarmen zet je 'm toch op min/max.

Is dat iets wat andere mensen met de MY99/00 unit ook ervaren?

CANbus issue is voor de hand liggend. Zou het ook te maken kunnen hebben met het al of niet open staan van het dak van een MY2003 ?!

FrankvdAa

Geen canbus idd, maar dat zou gewoon moeten werken naar wat ik had begrepen.

@Dcccl: bedoel je van een cabrio neem ik aan? Niet het schuifkanteldak?
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

-D©©©L-

Citaat van: FrankvdAa op 26-08-2017 12:36:09
Geen canbus idd, maar dat zou gewoon moeten werken naar wat ik had begrepen.

@Dcccl: bedoel je van een cabrio neem ik aan? Niet het schuifkanteldak?

Cabrio idd, MY2003 is toch voorbehouden aan de cabrio's ?!

yannickdv

Canbus unit werkt niet goed in een non canbus auto.

Is toen ook al een flinke zoektocht geweest bij Thierry, airco stopte gewoon met blazen op de snelweg. Enkel op recirculatie nog. Fan vv, weerstand vv... Niks. Uiteindelijk ander ECC paneel. Opgelost..

Zou er gewoon een normale in zetten.
Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

FrankvdAa

#263
Ik stoor me er niet aan. Heb nog wel een andere unit liggen, maar voorlopig laat ik het even zo. Mocht blijken dat die fan aansturing op AUTO toch problemen opleveren, dan wissel ik 'm alsnog.

Zie ook:
https://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,75339.0.html

Ik heb nu gewoon de 9171799, dus lijkt mij sterk dat hetzelfde nummer uit 2003 anders zou werken.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

)()()sT

Citaat van: yannickdv op 26-08-2017 12:27:21
Een canbus ECC unit in een non canbus auto gaat niet goed...

Oh? Nou hier wel hoor :D

yannickdv

Groet, Yannick
'21 - Skoda Octavia RS iV - Grijs - 55.000km (leasert)
'18 - VW Up! MoveUp 60pk - wit - 185.000km (voor de vrouw)
'99 - Volvo V70 2.5 10V Automaat - 421 DOP - 538.000km (hij is terug!)
'09 - BMW 520D E61, '06 - Volvo S60 2.4i, '97 - Volvo V70 T5 Frost Green

FrankvdAa

Om uit te sluiten dat het toerental-gestuurde-fan-probleem niet in de ECC-unit zou zitten en daardoor deze "problemen" met de MY99/00 unit veroorzaakt, heb ik zojuist de ECC-unit vervangen voor eentje uit '98 met hetzelfde nummer als mijn originele en een kort testrondje gedaan.

Met deze unit werkt alles als vanouds en het fan probleem lijkt ook weg. De komende tijd even in de gaten houden.

@Joost: het zou fijn zijn als je nog even zou kunnen testen hoe jouw canbus unit reageert in jouw auto bij > 50km/u en < 40km/u ;)
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

)()()sT

Citaat van: yannickdv op 26-08-2017 13:45:29
Jij bent heeeeel bijzonder ;P

Zo bijzonder ben ik niet.  :-[
Ik had het al uitgeprobeerd, maar doordat ik weinig met de V70 rij nog niet gereageerd. Bij mijne gaat het idd hetzelfde; richting 40/50 km/u gaat de fan als ie bv. voluit staat bijna uit. Rij je langzaam, dan gaat ie weer harder draaien. Verklaart ook dat idee dat ie bij stilstand iets harder gaat draaien; volgens mij is dat gewoon dat ie tijdens rijdend bijna uit gaat en bij langzaam rijden dus weer iets oploopt.
Ik heb er net ook weer een '98 ingedrukt. Straks eens kijken wat ie doet.

FrankvdAa

Dank voor de terugkoppeling Joost. Ik heb het topic onder Airconditioning ook even geupdatet.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

)()()sT

M'n '98 unit doet het idd wel rijdend op volle kracht. Alleen brandt er geeneen lampje ::)
Even wisselen, maar voorlopig de '99 unit weer even terug geduwd :D