Gîmmerse Volvo's [ S70R | S70 2.4 20v 140pk ] en Peugeot 508 SW

Gestart door FrankvdAa, 23-01-2016 11:07:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FrankvdAa

#360
Volvo S70 R - 376.260km

Vorig week is de R weer goedgekeurd voor een jaar, dus we kunnen weer even vooruit.

Gisteren even naar Car Cool in Helmond gereden voor een prijsopgave; de aircopomp was helemaal groen en mijn vermoeden werd door CC bevestigd. Volgende week mag hij opnieuw naar Helmond voor vervanging van de pomp en dan zou alles weer oke moeten zijn.


Volvo S70 2.4 - 363.000km

De S70 van mijn ouders maakt ook nog steeds z'n kilometers, maar heeft sinds enige tijd een probleem met de mengklep van de airco aan de bestuurderskant. Direct na het starten gaat het goed, maar zodra de motor warm begint te worden, komt er door de uitstroomopeningen aan de bestuurderskant juist warme lucht. Hierop heb ik de auto uitgelezen en kwam naar voren dat er o.a. een storing rondom de ventilatie in zat, zie bijlage.

Hiermee is mijn vader naar de garagist gegaan en die heeft geconstateerd dat alles goed leek, maar na schoonmaken v/d servomotor werkt nu de mengklep ook weer, al is onbekend voor hoe lang. Voor de zekerheid dus maar op zoek naar een goede gebruikte (9142629), dus mocht iemand iets hebben liggen, dan hoor ik dat graag.

Voor wat betreft de codes ABS-0070 en ECM-6400; deze heb ik enige tijd geleden ook al gereset, maar zijn toch weer terug gekomen. Enig idee waar we de oorzaak daarvan moeten gaan zoeken? Ik heb eens gelezen dat bij de variabele nokkenas een filtertje zit dat nog wel eens verstopt wil raken, zou dat de oorzaak kunnen zijn van ECM-6400?

EDIT: Krijg net bericht dat de mengklep het weer heeft begeven, dus snel op zoek naar een vervanger
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

pcpg.janssen

Gelet op je beide ABS fouten, zou ik beginnen met het schoonmaken van de stekker van je ABS module. Na 24 jaar is het niet heel gek als er een beetje corrosie of ander vuil in zit, wat voor kleine storingen gaat zorgen.

FrankvdAa

Citaat van: pcpg.janssen op 02-06-2024 12:10:11Gelet op je beide ABS fouten, zou ik beginnen met het schoonmaken van de stekker van je ABS module. Na 24 jaar is het niet heel gek als er een beetje corrosie of ander vuil in zit, wat voor kleine storingen gaat zorgen.

De melding van de defecte lamp kwam door een aanhanger waarin een bekabelingsfout zat.

Je bedoelt de brede stekker op de ABS unit? Die links tegen de parafaan aan zit, toch?
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register

pcpg.janssen

Citaat van: FrankvdAa op 02-06-2024 12:44:22Je bedoelt de brede stekker op de ABS unit? Die links tegen de parafaan aan zit, toch?

Ja, de stekker(s) op je ABS pomp/module zelf. Hij zit inderdaad naast de linker veerpoot, vlak bij de parafaan.

FrankvdAa

Zo, de aircocompressor is vandaag vervangen en hij is weer lekker koud.
'18 Peugeot 508 SW 1.6 e-THP 165pk Executive Pack
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury-line, Olive Green metallic
'92 Volvo 440 1.7 GLT
--
Volvo x70 R-register