302 standaard op 850R MY 97?

Gestart door Robert855, 10-02-2016 21:49:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robert855

Ik heb rondom redelijk versleten schijven en blokken op de R, dus nu aan het denken aan nieuwe remschijven rondom. Ik ben er over uit dat ik Brembo Brakemax schijven rondom wil met Ferodo blokken. Probleem is dat er nu 280 schijven op zitten terwijl ik her en der lees dat de laatste 850 R'en 302 mm schijven zouden hebben.

Vraag is of dat klopt

Sbv

bij mijn weten hebben ze allemaal 280 erop zitten

Robert855

#2
Ik heb ook nog een set jong gebruikte 302 mm op het oog van een forumlid met alles er op en er aan, dus ook die optie is er, maar vraag me wel af of dat een upgrade is t.o.v. nieuw. Zijn standaard Brembo 302 schijven en blokken met brackets en klauwen.

cornelis-b

Je hebt nodig de brackets, schijven en blokken de klauwen zijn het zelfde.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

rob850/480

Staat nog een zet te koop bij benB op het forum

Robert855

Citaat van: rob850/480 op 10-02-2016 22:39:44
Staat nog een zet te koop bij benB op het forum
Heb ik gezien, maar zitten geen schijven en blokken bij, en die zoek ik nou juist.

Robert855

Vraag is dan of standaard brembo 302 beter remmen dan 280 brembo brakemax

cornelis-b

Ik ben al met meerdere auto's van 280 naar 302 gegaan en JA het remt beter maar het is zeker geen BBK. Voor normaal straat gebruik is het een goede update.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70R^2

Citaat van: cornelis-b op 10-02-2016 22:19:40
Je hebt nodig de brackets, schijven en blokken de klauwen zijn het zelfde.

Vergeet de remleidingen niet, je hebt langere nodig anders trek je ze bij max stuuruitslag stuk.

Uiteraard remmen ze iets beter met grotere diameter, nog een goede goedkope direct merkbare upgrade zijn performance blokken. Ik zweer bij Ferodo DS 2500. (duidelijk meer/langer remkracht)

leons850

Citaat van: V70R^2 op 10-02-2016 23:48:23
Citaat van: cornelis-b op 10-02-2016 22:19:40
Je hebt nodig de brackets, schijven en blokken de klauwen zijn het zelfde.

Vergeet de remleidingen niet, je hebt langere nodig anders trek je ze bij max stuuruitslag stuk.

Uiteraard remmen ze iets beter met grotere diameter, nog een goede goedkope direct merkbare upgrade zijn performance blokken. Ik zweer bij Ferodo DS 2500. (duidelijk meer/langer remkracht)

Sinds wanneer zijn die blokken goedkoop?
Zo ja, waar?
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Robert855

#10
Ahum... ik vind de DS 2500 echt niet goedkoop nee met 138 euro voor de voorwielen en 74 euro voor de achterwielen

Robert855

Citaat van: cornelis-b op 10-02-2016 23:39:54
Ik ben al met meerdere auto's van 280 naar 302 gegaan en JA het remt beter maar het is zeker geen BBK. Voor normaal straat gebruik is het een goede update.
`
Maar is een gewone brembo 302 schijf beter dan een 280 brembo brakemax schijf?

V70R^2

Citaat van: leons850 op 11-02-2016 08:37:43
Citaat van: V70R^2 op 10-02-2016 23:48:23
Citaat van: cornelis-b op 10-02-2016 22:19:40
Je hebt nodig de brackets, schijven en blokken de klauwen zijn het zelfde.

Vergeet de remleidingen niet, je hebt langere nodig anders trek je ze bij max stuuruitslag stuk.

Uiteraard remmen ze iets beter met grotere diameter, nog een goede goedkope direct merkbare upgrade zijn performance blokken. Ik zweer bij Ferodo DS 2500. (duidelijk meer/langer remkracht)

Sinds wanneer zijn die blokken goedkoop?
Zo ja, waar?

Niet die blokken, blokken in het algemeen zijn goedkoop in vergelijking met de volgende stap, grotere BBK.

Robert855

Citaat van: V70R^2 op 11-02-2016 12:26:37
Citaat van: leons850 op 11-02-2016 08:37:43
Citaat van: V70R^2 op 10-02-2016 23:48:23
Citaat van: cornelis-b op 10-02-2016 22:19:40
Je hebt nodig de brackets, schijven en blokken de klauwen zijn het zelfde.

Vergeet de remleidingen niet, je hebt langere nodig anders trek je ze bij max stuuruitslag stuk.

Uiteraard remmen ze iets beter met grotere diameter, nog een goede goedkope direct merkbare upgrade zijn performance blokken. Ik zweer bij Ferodo DS 2500. (duidelijk meer/langer remkracht)

Sinds wanneer zijn die blokken goedkoop?
Zo ja, waar?

Niet die blokken, blokken in het algemeen zijn goedkoop in vergelijking met de volgende stap, grotere BBK.
Ja idd, een set blokken rondom voor 200 euro is goedkoper dan een BBK

Robert855

Zou een set DS 2500 ook goed werken met Brembo Brakemax?