Spuiten remklauwen

Gestart door bart, 03-04-2005 14:36:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fearless

Citaat van: lange op 09-04-2007 13:28:48
Citaat van: Emiel op 21-04-2005 19:12:44
En dat is Hammerite? Sjiek zeg, maarre Fearless ben jij niet een beetje je roeping misgelopen? Volgens mij had je professioneel fotograaf moeten worden.... ;)

Emiel.... 8)

maar dan michien met een ander toestel :eusa_whistle: :eusa_shhh: :eusa_shhh: :eusa_shhh:
of komt dat door het plaasen op het forem

Pffffff ik heb al lang een ander toestel. Je citeert op een antwoord uit 2005.  :eusa_doh:  En dat de foto's er zo uitzien komt door het forum, open ze maar eens in een ander scherm.  ;D

Hengeveld

Ben ook maar eens met de remmen bezig geweest. Na overleg op dit forum heb ik besloten om het origineel Volvo te houden. Nog dank voor alle adviezen!

De 'nieuwe' schijven heb ik van een nieuwe S70 uit Dubai met waterschade gehaald voor een schappelijk prijsje. Beetje oppervlakkige roest wegschuren en ze waren als nieuw. Mijn klauwen daarentegen waren meer verroest dan je je kunt voorstellen. Daarom heb ik ze maar gestraald en vervolgens gespoten met 2-componenten washprimer, metallic-lak en blanke lak. Dat kostte iets meer dan de eerder genoemde 1,5 uur... De schijven heb ik in kleur van de auto gespoten.







Achterremmen moet ik nog afmaken. De voeringen van de handrem bleken van de schoenen te vallen tijdens het demonteren van de trommels/schijven. Probeer het voor de poetsdag klaar te hebben.

Black Magic

Misschien een beetje moeilijk te zien maar de klauwen zijn rood :)


Jort

Ik wil ook mijn remklauwen gaan spuiten, maar ik begrijp niet hoe jullie de klauwen eraf halen zonder dat alle remolie eruit loopt? Hebben jullie hier een trucje voor of laten jullie gewoon alle olie uit het systeem lopen?

Ik ben heel benieuwd hoe jullie dit hebben opgelost.

Groetjes,

Jort.

Hengeveld

#124
Het rempedaal 1-2 cm indrukken (tot er net druk op de leidingen komt) en met een stuk hout oid tegen de stoel fixeren.

Jort

Ok, dat begrijp ik maar moeten de klauwen dan al van de schijven of zijn?
Ik ben bang dat ik dan juist de zuigers uit de klauwen druk?

Ik heb namelijk nu de schijven eraf en de klauwen los, omdat ik wat aan de veerpoten moest doen. Dit betekend dat ik het nu mooi kan doen (grondig).

Dus misschien kun je het nog iets gedetailleerder beschrijven??

Thanks.

Jort.

Emiel

Heb destijds alleen de klauwen en brackets losgehaald, niet de klauw gedemonteerd. Werkte prima.  ;)

Hengeveld

#127
Citaat van: Jort op 01-07-2007 14:05:15
Dus misschien kun je het nog iets gedetailleerder beschrijven??
Als je de klauwen al verwijderd hebt: houtje tussen de zuigers (achterremklauw) kan voor de zekerheid. Voor lukt dat natuurlijk niet.

Als je de ontuchtingsnippels opendraait (niet eruit) en een slangetje erop zet naar een potje, kun je het pedaal iets indrukken. Als er een tweede persoon kijkt wanneer er olie in het slangetje loopt, weet je precies hoever het pedaal ingedrukt moet worden. De zuigers zullen niet verplaatsen. Daarna kun je de leidingen verwijderen.

Ik hoop dat het nu duidelijk is. Succes!

Jort

Ok, ik begrijp wat je zegt, maar het zorgt alleen maar voor meer vragen. Ik weet, ik ben een leek en ben gewoon lekker aan het hobbien, maar ik wil wel graag wat ik doe verantwoord doen en genoeg info hebben zodat ik me er vertrouwd mee voel.

Dus, (even voor de samenvatting)

Ik heb beide klauwen (voor) eraf. Wat ga ik doen:
- slangetje op het nippeltje, (rechtsvoor) links laat ik hangen.
- nippeltje opendraaien,
- rempedaal rustig intrappen totdat er vloeistof uit komt,
- rempedaal vergrendelen,
- nippeltje open laten staan,
- remslang van remklauw afhalen,
- remklauw helemaal leeg laten lopen.

In theorie zou dus de remslang nu alleen nog moeten druppen en niet moeten leeg lopen.

De zorg die ik hier nu bij heb is de LINKER remklauw die ook los hangt? Gaat hier de zuiger dan niet van bewegen?

De klauwen achter zitten nog wel op de schijven.

Iemand nog meer advies?

Thanks

Ludo

klem gewoon een griptang op de leiding, kun je de klauw loshalen zonder dat het gaat lekken.


Gunnar

Sergeantjes gaan ook, die heb je meestal meer dan griptangen.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Snellebaksteen

 ???
Sergeantjes???

Ik heb een beste hoeveelheid gereedschap, maar kleine onderofficieren hangen bij mij niet in bosjes aan het bord.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Gunnar

Mijn excuses, ik zal even vertalen :

lijmknechten
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

pwassink

Citaat van: Gunnar op 02-07-2007 14:40:51
Mijn excuses, ik zal even vertalen :

lijmknechten


Lijmtangen dus, zien er ongeveer zo uit :


Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Snellebaksteen

 ;D

Aha. Daar heb ik er idd een stuk of 12 van. Probleem verdwijnt waar de sergeant verschijnt.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.