zonnebloemolie in mijn TDI.

Gestart door rudie, 04-05-2005 09:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jeroentjuh

Kheb een keer achter een oude MB gereden die ook op zoiets reed, stinken dat ding niet te zuinig :eusa_snooty:

Enno

Citaat van: Eugene op 29-10-2006 19:15:56
Geweldig :D

Nast de lege flessen zijn er meer nadelen:

Als je 1500km per week rijdt, dan sta je dus per week 100 flesjes slaolie erin te kiepen. Dat zal wat tijd kosten :o

Hebben ze bij jou in de buurt zo'n grote C1000 dat ie 100 flessen op voorraard heeft, of houden ze onderhand al rekening met jou afname per week ;D

Een vriend van me reed een toyota corolla diesel uit begin jaren 90....die liep er perfect op...hoe moederner hoe gevoeliger..zei hij wel ;)...zijn grootste probleem was waar laat je die flessen ;)

Ramon

Koop gewoon bij een groothandel die grote blikken olie......

Neem een Chinees mee, voor de dekmantel  ;D

Wat een prutsers, je gaat toch niet bij de Dirk het schap leegtrekken.......`??

Ramon  8)
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

A3

Bij de C 1000 bij mij in de buurt bestel ik gewoon 8 tot 10 dozen slaolie per week. De eigenaar weet dat ik het in de tank kieper en vind het prachtig. Het kost me per tankbeurt ( zo'n 50 liter) ongeveer 10 minuten. Dan heb ik ca. € 25.- verdiend.
Als ik dit vermenigvuldig met 6 ( 6x 10 min.= 1 uur) kom ik op een uurloon van € 150.-. Ik heb best een behoorlijk betaalde baan, maar zo'n uurloon haal ik toch bij lange na niet.

Gr.
     A3.


A3

De lege flessen doe ik in een vuilniszak en deponeer ik in een container in de buurt.
A3

Fritzie

Citaat van: Christiaan op 04-05-2005 13:48:57

Ik zeg niet dat ik nooit iets doe wat niet mag maar om daar nou een volkssport van te maken.................. en nu stop ik met de discussie anders wordt ik straks nog voor een fatsoensrakker uitgemaakt ;D
Christiaan

Fatsoenrakker!!   

...te laat! ;D

denkweb


Johann

Onze vrachtwagens rijden op wat men dacht ik noemt lijnzaadolie.
Pas na een kwartier rijden kunnen ze omschakelen van gewone diesel. Ongeveer een kwartier voor aankomst bestemming schakelen ze weer terug naar diesel. Dit heeft te maken met de viscositeit van de olie meende ik. Verder gaat het super behalve de moeilijke wetgeving op dit gebied.
Wel lopen blaten over uitstoot in Den Haag en dat we dan maar et z'n allen 80 moeten gaan rijden maar geen voorziening treffen voor een brandstof welke Den Haag minder op zal leveren..

MUKKES

Er is al een poosje een discusie over t wel of niet opzetten van een lijnzaadolie fabriek in `t noorden van t land, ook hier ligt de regering dwars heb ik begrepen, mischien  houden ze de burgers graag dom tot `t moment dat de olie voorraden op zijn ?

thuur

Citaat van: Johann op 25-12-2006 16:01:41
Onze vrachtwagens rijden op wat men dacht ik noemt lijnzaadolie.
Pas na een kwartier rijden kunnen ze omschakelen van gewone diesel. Ongeveer een kwartier voor aankomst bestemming schakelen ze weer terug naar diesel. Dit heeft te maken met de viscositeit van de olie meende ik. Verder gaat het super behalve de moeilijke wetgeving op dit gebied.
Wel lopen blaten over uitstoot in Den Haag en dat we dan maar et z'n allen 80 moeten gaan rijden maar geen voorziening treffen voor een brandstof welke Den Haag minder op zal leveren..

Nou, tis meer de zuurgraad waar de brandstofleidingen en een aantal pakkingen het moeilijk mee hebben ;)


Gr 8)

ronbroek

#40
Citaat van: A3 op 20-11-2006 22:53:40
De lege flessen doe ik in een vuilniszak en deponeer ik in een container in de buurt.
A3

Ik lees net in het Technisch weekblad dat de Russen erin zijn geslaagd om benzine te maken uit plastic.

1 liter per 1 kg plastic, de vraag is alleen wat je met benzine moet als diesel rijder  :eusa_think:   ;D