Goedemiddag,
Vorig jaar deze V70 gekocht (bj 97) en er ook al t een en ander aan gedaan en vond t tijd worden voor een ( klein ) blogje (wel zo netjes omdat ik veel gebruik maak van jullie kennis en ervaring via t forum….).
Auto gekocht met 327k op de teller en nu inmiddels 344k. De 2,5T houdt zich goed, gelukkig (horrorverhalen zijn er genoeg, maar dat vernam ik later pas....

Dus op tijd olie-wissel, netjes warmrijden etc en dan zien hoever we komen, want tis wel een erg fijne bak.). Olie verbruikt ie wel 1:1800km, dus wellicht klepseals. Maar nog geen pluimpjes te zien….. is iets voor later. KVS blijft prima op peil….
In eerste maanden hoop onderhoud gepleegd ( naast vloeistoffen en filters, ook bougies, rotor, verdeelkap, vaccuumslangen en carterventilatie). Gelukkig heb ik een handige zwager…..
Ook toen dakspoilertje ( via t forum) erop gezet. De inleg was hout en mij iets te oudbollig, dus paar onderdelen alu gespoten en ook gewrapt. Is nu meer mijn smaak…..
Even kijken of t lukt met de fotootjes…...
Ook nieuwe koppelingsplaten en drukgroep laten vervangen via Dennis. Dan voel je pas hoe soepel t hoort te gaan

Omdat snelheid erg went, stoute schoenen aangetrokken en m laten chippen bij Schutten. Dat beetje extra power maakt t leven ineens n stuk aangenamer.
En tja…. dan gaat t kriebelen….. wat zou deze motor nog verder aankunnen…..
En dan gaat de midlifecrisis optreden. Forum afgezocht en wat bij elkaar gesprokkeld:
16T, Witte injectoren, Japanifold, 3inch downpipe met racekat. En toen terug naar Schutten voor een remap.
Wat je dan meemaakt na de eerste rit...… wow..... als dat maar heel blijft… maar o zo lekker.... dan maakt ie ineens wel erg grote stappen.
En dan merk je snel waar je tekort schiet ( en wat eigenlijk al vooraf gedaan had moeten zijn: grotere remmen). Want dan schieten die standaard 280mm ineens heel erg tekort. Maar ja, geen idee wat zo'n upgrade zou gaan brengen.
Ik zal straks een nieuw bericht maken voor vervolg, want ik zie dat ik aan de max foto's zit ( 4 per bericht).
grtz