Aftermarket alarm ? Accu slecht ? Lekstroom dor alarm ?

Gestart door RoelvanHoof, 10-01-2021 15:10:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RoelvanHoof

Goedemiddag,

Ik gebruik het alarm eigenlijk al lang niet meer, juist omdat de afstandsbediening soms hapert (al zijn de batterijen vol).. Ik gebruik de sleutel en daarmee gaat alles open. Op de bestuurderskant-stijl zit een driehoekig doosje met ledjes die gaan knipperen als ik een portier open doe. Het lijkt mij hierdoor dat het alarm nog wel werkt. (?) zie plaatjes.

Vanochtend weggereden. Uurtje geparkeerd en ships, auto niet meer te starten  :-[, lijkt een lege accu te zijn. Loop terug naar huis om andere auto te halen met startkabels. Aangekomen wil de deur met sleutel openen gaat het alarm af, geen afstandsbediening bij de hand :eusa_wall: Weer terug, en aangekomen doet de afstandsbediening het niet.... ? ???
Batterijen even gecheckt, allen 1,6V dus vol.
Hoe ga ik de auto rijdende krijgen?

Zal op de parkeerplaats de hele boel moeten ontmantelen .... maar ik las op het forum dat je met het relais met art.nr. 3545333 de startonderbreker en alarm buitenspel kunt zetten.

Wat zou de storing zijn? Ergo, is dit een aftermarket alarm of niet (kan dan het relais gebruiken)

Bedankt voor jullie feedback gr Roel

Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 499 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

TBoss3

Het is zeker geen aftermarket alarm maar een Volvo eigen alarm. Ik heb het ook in mijn 850, het is het zogenoemde "Guard I" systeem.
Zie hier de handleiding: http://www.volvotips.com/brochures/850/Volvoguard-instruction-owners-manual-NL-Dutch.pdf
En hier ook nog wat informatie: http://www.volvotips.com/index.php/850-2/volvo-850-s70-v70-c70-service-repair-manual/volvoguard-anti-theft-system-service-manual/

Hopelijk word je hier iets wijzer van.
'94 - Volvo 850 2.5 20V MT - Black Stone - verkocht
'95 - Volvo 850 T-5R 2.3 MT - Black Stone - 360.000 km

RoelvanHoof

Hopelijk word je hier iets wijzer van.
[/quote]
Top!!
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 499 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

RoelvanHoof

#3
De stekkers van Relais 210/211 aan elkaar knopen of een by-passrelais bij estate services kopen (of via de dealer, die het relais uit Zweden laat komen - zit je wel 2 weken zonder auto  :-X ) dan heb je de hele handel uitgeschakeld.
Deze stekkers kun je vinden boven de pendalen in het interieur. Kost je misschien je ruggetje  :o

groet
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 499 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

cornelis-b

Haal zekering 6 eens uit de zekeringbak onder de motorkap en dan eens starten.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

RoelvanHoof

Citaat van: cornelis-b op 12-01-2021 09:34:46
Haal zekering 6 eens uit de zekeringbak onder de motorkap en dan eens starten.
Hallo Henk,
Ga dat straks proberen!
Groet Roel
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 499 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

RoelvanHoof

Citaat van: RoelvanHoof op 12-01-2021 10:08:42
Hallo Henk,
Ga dat straks proberen!
Groet Roel
Haha dat werkt! Zag ook een aparte zekering voor het alarm en als ik 6 erin laat en die eruit trek, werkt het ook.
Als je de deur opendoet flikkeren de leds steeds drie keer achter elkaar (met stilstaande motor natuurlijk)

Begrijp er geen bal van ???
Toch voor de zekerheid die dummy relais erin zetten denk ik

Ben benieuwd naar jullie expertise, thanks!
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 499 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

RoelvanHoof

Citaat van: RoelvanHoof op 12-01-2021 14:15:59
Haha dat werkt!

Begrijp er geen bal van ???
Toch voor de zekerheid die dummy relais erin zetten denk ik

Ben benieuwd naar jullie expertise, thanks!
Nou dat leek echter. Op een gegeven moment viel de toerenteller weg en flats motor uit
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 499 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

cornelis-b

Haal die zekering 6 er eens uit en laat die er uit dan zou je gewoon moeten kunnen rijden. Heb je ook al geprobeerd het alarm opnieuw in te leren?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

RoelvanHoof

Citaat van: cornelis-b op 12-01-2021 16:14:57
Haal die zekering 6 er eens uit en laat die er uit dan zou je gewoon moeten kunnen rijden. Heb je ook al geprobeerd het alarm opnieuw in te leren?


Zekering 6 eruit gehaald en starten maar, doch op een gegeven moment viel de motor uit.

Ik heb de manuel gelezen om in te leren, punt is dat ik het alarm niet gedeactiveerd krijg ( of ik doe iets fout - zal wel ??? ) De afstandsbediening werkt waarschijnlijk niet, batterijen gecheckt en in orde.
Het is raar dat het alarm zich zelf een paar dagen geleden in werking heeft gezet (we gebruiken het alarm eigenlijk niet meer) en wat mij opviel is dat het klokje op het dashboard op 00.00 stond, dus is er mijn inziens een accu fail-out geweest ??
Heb dummy relais gemonteerd, accu aan de startkabel, rond gereden en had de volgende waardes
Accu 12.7V Met draaiende motor 13,8V Tijdens starten 10,5 en snel oplopend naar 14 V

Alarm en accu, samenloop van storingen. Ik weet het niet 🤷‍♂️
Wie wel?
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 499 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

RoelvanHoof

Citaat van: RoelvanHoof op 12-01-2021 17:31:32
Zekering 6 eruit gehaald en starten maar, doch op een gegeven moment viel de motor uit.


Het is raar dat het alarm zich zelf een paar dagen geleden in werking heeft gezet (we gebruiken het alarm eigenlijk niet meer) en wat mij opviel is dat het klokje op het dashboard op 00.00 stond, dus is er mijn inziens een accu fail-out geweest ??
Heb dummy relais gemonteerd, accu aan de startkabel, rond gereden en had de volgende waardes
Accu 12.7V Met draaiende motor 13,8V Tijdens starten 10,5 en snel oplopend naar 14 V

Alarm en accu, samenloop van storingen. Ik weet het niet 🤷‍♂️
Wie wel?
Ik weet het nu na bezoek garage wel !. Is de accu zowat leeg zet het alarm zichzelf in werking (als een soort beveiliging) Blijkt dus de dynamo onvoldoende is de accu te laden  :-X Moet dus gereviseerd worden, ping ping  :'(

Dat de afstand bediening kaduuk is, heeft me geholpen het overbruggingsrelais erin te zetten om het alarm en startonderbreker buiten spel te zetten. (onderdeelnummer 3545333, relais 210 vervangt relais 210/211 te vinden bij de pedalen voor wie het weten wil )
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 499 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

cornelis-b

Je zou ook kunnen kijken voor een goed werkende gebruikte dynamo ipv reviseren. Scheelt je veel munten.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

RoelvanHoof

#12
Citaat van: cornelis-b op 13-01-2021 19:08:37
Je zou ook kunnen kijken voor een goed werkende gebruikte dynamo ipv reviseren. Scheelt je veel munten.
Ik zou het prijsverschil niet weten?
Voor een nieuwe ben je 250€ verder, zie ik bij Estate Services. Bij Winparts de 150€ Das nogal een verschil
Is een gebruikte dan de helft, of vergis ik me???
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 499 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio

cornelis-b

Minder dan de helft een beetje knappe dynamo moet je wel voor een tientje of 5 kunnen kopen. Er zal hier ook vast wel iemand zijn die er nog 1 op de plank heeft liggen, plaats een advertentie in Onderdelen 850/x70 (classic) gevraagd
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

RoelvanHoof

Citaat van: cornelis-b op 13-01-2021 19:38:55
Minder dan de helft een beetje knappe dynamo moet je wel voor een tientje of 5 kunnen kopen. Er zal hier ook vast wel iemand zijn die er nog 1 op de plank heeft liggen, plaats een advertentie in Onderdelen 850/x70 (classic) gevraagd

👍
Blije rijder 850 Gle, 10 klep 1994 499 dkm
Voorheen XC90 en C70 Cabrio