Auteur Topic: De projecten van Jerra  (gelezen 7553 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jerra

  • BeunhaasInWording
  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 298
  • Geslacht: Man
  • Leer elke dag bij
Oh en alweer bijna vergeten na al dat gesleutel... deze foto wilde ik toch ook nog even delen!

Voor de boodschappen en mogelijke, maar gelukkig niet plaatsgevonden, ongelukjes is het altijd handig om tijdens een kampje een auto op de blokhut te hebben staan.
Ik mocht weer eens een beverkampje meedraaien wat overigens erg gezellig was.
Daarnaast ging de welpen speltak waar ik normaliter opkomsten mee draai alvast de aanhanger inpakken voor het zomerkamp.

En zo stonden er ineens twee olijven in de bossen :angel:
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
'75 --- Honda SS50Z
'85 --- Honda XBR500

T5-4life

  • Hugo
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 1418
  • Geslacht: Man
Lekker bezig zeg!
Ik draai de band nog wel eens 180° ten opzichte van het wiel als een velg bovengemiddeld veel lood nodig heeft. Kan een verrassend resultaat geven, dus veel lood schelen en het staat ook mooier dan zo’n enorme strip plaklood.
« Laatst bewerkt op: 15-07-2021 08:17:21 door T5-4life »
C70 T5 coupé LPI 1998 332.000 km
C70 T5 cabrio 2000 234.000 km
S80 D5 2005 276.000 km

Jerra

  • BeunhaasInWording
  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 298
  • Geslacht: Man
  • Leer elke dag bij
Grote plannen... weinig tijd... zo kunnen we de laatste maanden wel samenvatten  :-[

Erg weinig gedaan aan het wagenpark behalve rijvaardig houden, en zelfs dat is niet helemaal gelukt.
Het geklapper bij lastwissel wordt steeds heftiger (het was even minder voelbaar na de motorsteunen, maar lijkt in de aandrijfas of vliegwiel te zitten).
Ik denk dat er een dure reparatie op komst is, maar hoop tot die tijd gewoon (oncomfortabel) door te blijven rijden.
Daarna ook maar eens die eeuwige rammels aanpakken  ::)

De reden van het tijdgebrek is echter op lange termijn zeer positief voor het wagenpark, ik verhuis naar een woning met een garage in de achtertuin en kan er ook een auto naast de garage de achtertuin ingereden worden.
Hierdoor hoop ik makkelijker "eventjes" te sleutelen en sneller het benodigde onderhoud uit te voeren, kijk er al echt naar uit!  ;D

Daar even een paar lopende projectjes afronden (één van de XBR's verder opknappen en verkopen, en de SS50 weer in concoursstaat brengen).
En een werkbankje opbouwen om een kleine motorrevisie van mijn rijdende XBR (de iksbeèr) uit te gaan voeren, die slurpt nu wat olie bij gaslos/remmenopmotor dus klepsteelrubbers verwacht ik.
Hierna (begin volgend jaar) verwacht ik de GLT naar de garagebox te halen om eindelijk écht meer tijd in de RestauratieRoffel te stoppen!

Nu nog even klussen aan de huidige woning om die verkoopklaar te krijgen (wat is dat toch met al die niet-afgeronde projecten...) en daarna verhuizen en daar wat opknappen...
Mijn geduld wordt nog even op de proef gesteld maar daarna zal ik hier weer regelmatig updates geven over de T-5R, de verkoop van de t-5 en uiteindelijk de GLT!
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
'75 --- Honda SS50Z
'85 --- Honda XBR500

V70geRwin

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7861
  • Geslacht: Man
  • V70R automaat 426
Genoeg te doen, succes met verhuizen  :eusa_clap:

Jerra

  • BeunhaasInWording
  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 298
  • Geslacht: Man
  • Leer elke dag bij
Re: And then there where 3; Gekraak/gebonk van achter
« Reactie #79 Gepost op: 30-08-2021 18:42:54 »
Bij deze ook even een geluidsopname omdat het op de terugreis goed reproduceerbaar was.

Dit gebonk krijg je bij gas geven, ik gaf dus 3x achter elkaar even gas.

https://www.icloud.com/iclouddrive/0pTgxSZX03iCqEHFoixrHGY0w#Gekke_t-5r_geluiden_(knipsel)
« Laatst bewerkt op: 31-08-2021 08:52:12 door Jerra »
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
'75 --- Honda SS50Z
'85 --- Honda XBR500

Jerra

  • BeunhaasInWording
  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 298
  • Geslacht: Man
  • Leer elke dag bij
Re: And then there where 3; Gekraak/gebonk van achter
« Reactie #80 Gepost op: 31-08-2021 15:21:13 »
werkt de link bij iemand? ik heb er geen statistieken op dat ik kan zien dat iemand het succesvol heeft beluisterd namelijk.
(Offtopic: Ik mis mijn gratis Stack...)
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
'75 --- Honda SS50Z
'85 --- Honda XBR500

V70geRwin

  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 7861
  • Geslacht: Man
  • V70R automaat 426
Re: And then there where 3; Gekraak/gebonk van achter
« Reactie #81 Gepost op: 31-08-2021 18:13:51 »
Klinkt idd als speling op een as of in het differentieel.

(Edit, ik kon hem niet in de browser afspelen maar wel downloaden.)
« Laatst bewerkt op: 01-09-2021 08:54:55 door V70geRwin »

Vulk

  • Thomas
  • Global Moderator
  • Lid 1000+
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 11118
  • Geslacht: Man
  • Het blijft een familiewagen!
Re: And then there where 3; Gekraak/gebonk van achter
« Reactie #82 Gepost op: 01-09-2021 07:28:32 »
werkt de link bij iemand? ik heb er geen statistieken op dat ik kan zien dat iemand het succesvol heeft beluisterd namelijk.
(Offtopic: Ik mis mijn gratis Stack...)

Hier werkt hij niet.

Jerra

  • BeunhaasInWording
  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 298
  • Geslacht: Man
  • Leer elke dag bij
Re: And then there where 3; Gekraak/gebonk van achter
« Reactie #83 Gepost op: 01-09-2021 08:56:17 »
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
'75 --- Honda SS50Z
'85 --- Honda XBR500

Jerra

  • BeunhaasInWording
  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 298
  • Geslacht: Man
  • Leer elke dag bij
Re: And then there where 3; Gekraak/gebonk van achter
« Reactie #84 Gepost op: 26-03-2022 17:01:11 »
Gistermiddag was ik een nieuwe aanwinst aan het bekijken van een goede kennis, een sprankelende DOP 850 GLT estate!
Na een paar jaar 740 rijden nu toch weer terug naar de zo vertrouwde 850!

Niet zomaar een kennis trouwens, maar de aanstichter van het 850 virus voor mij, door zijn zoon zijn vorige twee 850's over de jaren heen mee te geven aan ons groepje vakantiegangers.
Overigens diezelfde vader en zoon hebben er ook voor gezorgd dat ik vast en zeker een Honda 4-takt brommer zou gaan rijden, met succes, en van hem heb ik zelfs mijn XBR500 gekocht!

Ik kan de advertentie online niet vinden maar als Sven? en zijn Opa uit Mierlo meelezen dan wil ik toch even vermelden hoe vol lof ik gisteren in die auto reed.
Keer op keer vervulde de auto mij echt met vreugde!

Hij was motorisch zo zacht en verfijnd, een boterzacht schakelende handbak en een gloednieuwe koppeling. Maar ook nieuwe rubber sloffen, een zeer net interieur die nauwelijks rammelt en de gehele ophanging was dik in orde. Een blok op de weg!
De remmen net vervangen en overduidelijk goed werk geleverd.

Het was mij echt een eer om in deze GLT te rijden!
Respect voor deze staat van onderhoud en/of restauratie!
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
'75 --- Honda SS50Z
'85 --- Honda XBR500

Jerra

  • BeunhaasInWording
  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 298
  • Geslacht: Man
  • Leer elke dag bij
Re: And then there where 3; Gekraak/gebonk van achter
« Reactie #85 Gepost op: 06-04-2022 17:05:20 »
T-5R;
Oeps, ik merkte al hoe ontzettend licht die koppeling van die GLT (vorige post) was 1,5 week geleden, en dat de mijne in de nabije toekomst vervangen zou moeten worden.

Maar nu merk ik het toch wel heel erg goed, elke keer dat ik boven de 3500rpm kom in de 2de versnelling vlieg ik uit de koppeling.....
Ik heb het al meermaals voorbij zien komen op het forum, de 850R schijnt een beduidend betere frictieplaat en drukgroep te hebben.

Als de bak er toch af gaat, zijn er verder nog dingen die handig zijn om nu aan te pakken.
En is de 850R koppeling voldoende voor de 2.0liter + 18T (vanaf komende zomer) of zou ik beter verder kunnen kijken?

t-5;
Verkocht/ingeruild met een verse APK, binnenkort hier meer over :) Blijven er dus toch 3 auto's in mijn bezit  ::)

GLT;
Staat nog veilig en droog gestald, geen voortgang
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
'75 --- Honda SS50Z
'85 --- Honda XBR500

Jerra

  • BeunhaasInWording
  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 298
  • Geslacht: Man
  • Leer elke dag bij
Re: And then there where 3; Startproblemen 850.2
« Reactie #86 Gepost op: 11-04-2022 18:23:05 »
Oei, de t-5 start moeilijk, dat wil ik toch wel even oplossen voordat die volgende maand van eigenaar wisselt!
Symptomen; erg lang draaien op de startmotor, automaat pijl knippert afentoe tussendoor, daarna ook abs/tracs storingslampjes. na succesvol starten is het een kwestie van afzetten, en opnieuw starten. dan zijn alle storingslampjes weer uit.
Klinkt een beetje als contactslot? of toch wat anders:

Wat mij opvalt: de IAC (Idle Air Control Valve) trilt heel snel, het is ook hoorbaar vanuit de auto. Trilt die altijd zo als de auto op contact staat (zonder lopende motor)

Daarna een lekker lang stuk gereden, voor het eerst sinds 5 weken weer echt een flink stuk kunnen toeren met deze heerlijke sedan :D
Na het parkeren heb ik heb meteen weer even gestart, startte meteen maar bleef eerst 15 seconden op 1500 toeren hangen, en daarna een hele tijd op 1400 rpm (zeker 30 seconde) na paar keer gasgeven blijft die nog steeds op 1300 rpm hangen.

IAC gewoon defect?
« Laatst bewerkt op: 12-04-2022 11:34:50 door Jerra »
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
'75 --- Honda SS50Z
'85 --- Honda XBR500

Jerra

  • BeunhaasInWording
  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 298
  • Geslacht: Man
  • Leer elke dag bij
Re: And then there where 3; startproblemen 850.2
« Reactie #87 Gepost op: 12-04-2022 11:32:15 »
De T-5R staat weer voor de deur dus kon zelf even kijken, maar als je die op contact zet trilt de IAC daar ook op hoge frequentie, en die heeft nooit startproblemen.
Dus ik ga er even van uit dat het probleem daar niet zit.

Binnenkort maar eens op zoek naar vacuümproblemen! Die hebben eerder een vreemde stationair-loop veroorzaakt bij mij.

En mogelijk contactslot, eens opzoeken of dat nog schoon te maken is of dat het altijd vervangen is.

Gistermiddag was ik een nieuwe aanwinst aan het bekijken van een goede kennis, een sprankelende DOP 850 GLT estate!
Eerste bon is binnen...  ;D :police:
Overkomt toch bijna iedere nieuwe 850 aankoper  ::)
« Laatst bewerkt op: 12-04-2022 11:34:42 door Jerra »
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
'75 --- Honda SS50Z
'85 --- Honda XBR500

DBJoran

  • Lid 10+
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 19
  • Geslacht: Man
Re: And then there where 3; Startproblemen 850.2
« Reactie #88 Gepost op: 12-04-2022 12:07:26 »

Als de bak er toch af gaat, zijn er verder nog dingen die handig zijn om nu aan te pakken.
En is de 850R koppeling voldoende voor de 2.0liter + 18T (vanaf komende zomer) of zou ik beter verder kunnen kijken?


Ik zou zeker ook de krukaskeerring meenemen en de aandrijfaskeerringen en niet te vergeten een nieuw druklager.

De T-5R staat weer voor de deur dus kon zelf even kijken, maar als je die op contact zet trilt de IAC daar ook op hoge frequentie, en die heeft nooit startproblemen.
Dus ik ga er even van uit dat het probleem daar niet zit.


Je zou voor de zekerheid nog de IAC van de T-5R kunnen proberen op de T5, dan weet je 100% zeker dat de IAC van de T5 niet het probleem is.

Jerra

  • BeunhaasInWording
  • Lid 100+
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 298
  • Geslacht: Man
  • Leer elke dag bij
Re: And then there where 3; Startproblemen 850.2
« Reactie #89 Gepost op: 12-04-2022 13:06:08 »
Goed idee, ik ga ze straks omwisselen voordat ik er weer een stukje mee ga rijden.

Net in mijn middagpauze heerlijk getoerd en hij startte prima en zonder knipperende lampjes en abs storing.  ;D
Rijd alweer beter dan gisteren.

Bij thuiskomst wel nog op 1400rpm stationair dus omwisselen is zeker de moeite waard!
'95 --- 855 A2 --- T-5R 2.0   --- MT --- tripletonner --- Dark Olive Pearl --- RammelendeRoffel
'91 --- 854 A1 --- GLT 2.5    --- MT --- enkeltonner --- Classic Red --- RestauratieRoffel
'87 --- 780      --- PRV6 2.8 --- AT --- dubbeltonner --- Champagne Beige Metallic --- 't Coupeblik
'95 --- 855 A2 --- 2.5-10V   --- AT --- quadrupletonner --- Regent Red Pearl --- De Audy met een "griekse ij"
'75 --- Honda SS50Z
'85 --- Honda XBR500