Carterontluchting vervangen!!

Gestart door MarcoV, 11-08-2005 14:32:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

pikkepoelie

heb weer een hoop opgekropte olie verwijdert en inderdaad der zit nu een motor flush in. maar als het niet wel gaat dan gaat de carter pan er af als dat ik de bak ga wisselen en het kanaal schoon maken het is zeg maar waar de olie weer terug gaat in het blok. komt dit vaker voor ?? maja voor zo ver lijkt het weer goed ;D

)()()sT

Ik dacht dat je de GLT-turbo ging verkopen en een T-5 ging aanschaffen?

verburgh

Citaat van: pikkepoelie op 12-06-2010 09:52:43
heb weer een hoop opgekropte olie verwijdert en inderdaad der zit nu een motor flush in. maar als het niet wel gaat dan gaat de carter pan er af als dat ik de bak ga wisselen en het kanaal schoon maken het is zeg maar waar de olie weer terug gaat in het blok. komt dit vaker voor ?? maja voor zo ver lijkt het weer goed ;D
Je rijdt toch niet met motor flush hoop ik  :-\

cas

Citaat van: verburgh op 12-06-2010 15:52:06
Citaat van: pikkepoelie op 12-06-2010 09:52:43
heb weer een hoop opgekropte olie verwijdert en inderdaad der zit nu een motor flush in. maar als het niet wel gaat dan gaat de carter pan er af als dat ik de bak ga wisselen en het kanaal schoon maken het is zeg maar waar de olie weer terug gaat in het blok. komt dit vaker voor ?? maja voor zo ver lijkt het weer goed ;D
Je rijdt toch niet met motor flush hoop ik  :-\

nog geen reply.... misschien staat hij al een weekje ergens stil, te balen omdat hij er WEL mee ging rijden  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

verburgh

Citaat van: cas op 24-06-2010 11:09:55
Citaat van: verburgh op 12-06-2010 15:52:06
Citaat van: pikkepoelie op 12-06-2010 09:52:43
heb weer een hoop opgekropte olie verwijdert en inderdaad der zit nu een motor flush in. maar als het niet wel gaat dan gaat de carter pan er af als dat ik de bak ga wisselen en het kanaal schoon maken het is zeg maar waar de olie weer terug gaat in het blok. komt dit vaker voor ?? maja voor zo ver lijkt het weer goed ;D
Je rijdt toch niet met motor flush hoop ik  :-\

nog geen reply.... misschien staat hij al een weekje ergens stil, te balen omdat hij er WEL mee ging rijden  ;D
Zou het  ;D ;D

evanmandos

#260
Voor mij is het eindelijk zover, zooi besteld voor de carterontluchting en zal het volgend weekend eens aan openprutsen :)

wat heb ik of ga ik nog krijgen:
potje, korte stukjes 'slang' en spruitstukpakking van de dealer
assorti oliebestendige slangen van de specialist(van 6mm tot 20mm binnendiameter, moet genoeg zijn toch :P)
passende slangklemmen in vele soorten en maten

Wat is nu de reden dat ik niet de standaard slang heb? ik heb een dampgas systeem en door de gasring is de originele slang te kort, hierdoor kan het vlamdoverhuisje niet meer geborgd worden en hangt die al zijn hele leven met een lange tie-rap vast, met olieslangen van de rol kan ik tenminste zelf bepalen hoe lang ze zijn en waar ze lopen(wel ff hitteschildje omheen fabrieken denk ik).

Voor de liefhebber: ik heb slangen besteld met lichte wapening, werkdruk 10 bar, barstdruk 30 bar en uiteraard de zwart rubberen superflexibele variant, anders zal het vast niet lukken ;). lijkt me dat een werkdruk van 10 bar met een temperatuurbestendigheid tot 80 graden voldoende is(i.c.m. hitteschildje o.i.d.). kosten: 6 tientjes voor 5x2 meter in verschillende maten

Uiteraard doe ik over een week of 2 hievan verslag maar vroeg me af of inmiddels alles wel geschreven is in dit topic of dat er nog iemand praktische tips voor me heeft!

[edit] ow ja, natuurlijk heb ik al allerlei siliconen in huis om vacuumprullaria te vervangen :P als je er toch bent...[/edit]

groet

rkr

#261
Citaat van: MarcoV op 11-08-2005 14:32:01
Vandaag samen met AnimalT5R mijn carterontluchting nagekeken en de olieafscheider preventief vervangen. Dit was geen overbodige luxe want de afscheider zat al aardig vol met troep.
Klus in 3 uur geklaard en weer helemaal blij dit gedaan te hebben
Animal, waanzinnig bedankt voor je hulp en tijd en succes met je eigen reparaties. Hieronder nog een kleine fotoimpressie van de "klus".

MArcoV

http://www.mijnalbum.nl/Foto=PYNPXZ4V
http://www.mijnalbum.nl/Foto=XPSRKBK7
http://www.mijnalbum.nl/Foto=WJEP38KS
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4SBSTDSD.jpg



Hallo MarcoV,

Ik zou ook graag de totale carterventilatie bij mijn s70 willen vervangen maar ik kan jammergenoeg jouw foto's niet bekijken. Heb je de foto's nog? Ik zou er zeer mee geholpen zijn.

Groeten, Ruud Kramer

MarcoV

Citaat van: rkr op 18-10-2010 14:54:05
Citaat van: MarcoV op 11-08-2005 14:32:01
Vandaag samen met AnimalT5R mijn carterontluchting nagekeken en de olieafscheider preventief vervangen. Dit was geen overbodige luxe want de afscheider zat al aardig vol met troep.
Klus in 3 uur geklaard en weer helemaal blij dit gedaan te hebben
Animal, waanzinnig bedankt voor je hulp en tijd en succes met je eigen reparaties. Hieronder nog een kleine fotoimpressie van de "klus".

MArcoV

http://www.mijnalbum.nl/Foto=PYNPXZ4V
http://www.mijnalbum.nl/Foto=XPSRKBK7
http://www.mijnalbum.nl/Foto=WJEP38KS
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4SBSTDSD.jpg



Hallo MarcoV,

Ik zou ook graag de totale carterventilatie bij mijn s70 willen vervangen maar ik kan jammergenoeg jouw foto's niet bekijken. Heb je de foto's nog? Ik zou er zeer mee geholpen zijn.

Groeten, Ruud Kramer


Nee, heb ik helaas niet meer in mijn bezit maar is el genoeg over te vinden hier hoor ;)

MarcoV


Auk

Ik ga er binnenkort ook aan beginnen, als de motor T5 stationair loopt en ik geef gas komt de blauwe walm er bij de hitteschilden van de turbo uit. Bij starten wil hij ook nog wel eens een blauwe plof geven..

Lijkt mij een gevolg van verstopte carterventilatie?
Auke
Volvo. for life

verburgh

Citaat van: Auk op 18-10-2010 16:02:04
Ik ga er binnenkort ook aan beginnen, als de motor T5 stationair loopt en ik geef gas komt de blauwe walm er bij de hitteschilden van de turbo uit. Bij starten wil hij ook nog wel eens een blauwe plof geven..

Lijkt mij een gevolg van verstopte carterventilatie?

De carterventilatie vervangen kan nooit geen kwaat ;) alleen ik denk dat je het nu bij de turbo zelf moet zoeken, en kijk even of je carterdruk hebt dus even de olievuldop los op de opening en iets gas geven.

cas

wat je dan niet moet zien, is dat je dop ervanaf wordt geblazen  ;D  bij licht gas geven moet de dop zich in lichte vorm vastzuigen . bij stationair mag hij iets dansen..  :eusa_dance:


ohh!! jeeij!! dit is mijn 1500 ste post! ben ik nou verslaafd ?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Jack v

Citaat van: cas op 18-10-2010 20:39:17
wat je dan niet moet zien, is dat je dop ervanaf wordt geblazen  ;D  bij licht gas geven moet de dop zich in lichte vorm vastzuigen . bij stationair mag hij iets dansen..  :eusa_dance:


ohh!! jeeij!! dit is mijn 1500 ste post! ben ik nou verslaafd ?
yep, maar schaam je niet er zijn meerdere
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Auk

Dan gaan we deze week maar weer wat rommelen aan de T5.

Al loop ik niet erg warm voor problemen met de turbo...
Auke
Volvo. for life

verburgh

Citaat van: Auk op 19-10-2010 14:05:57
Dan gaan we deze week maar weer wat rommelen aan de T5.

Al loop ik niet erg warm voor problemen met de turbo...
Als je met starten blauwe rook hebt kan dat door een paar dingen komen,
Klepsteelrubbers
Of een turbo die op zijn einde is.

Hoeveel km staat er op dat blok ?

)()()sT

Hij heeft het over rook bij de hitteschilden?? Zie je ergens leksporen van olie?