ABS lampje en benzine wonder

Gestart door karinara, 24-08-2005 12:31:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur

#15
Wat is 314 ook alweer, kan het zo snel niet vinden :-[

Ah gevonden:
RR wheel sensor, open or short circuit


Lijkt erop alsof die sensor helemaal geen contact maakt, of een kortsluiting.

Hmm.... Als je met een mulitmeter (Ohm stand) op de sensor zelf meet (stekker los), wat zie je dan op het schermpje?

Als je toch de stekker los hebt meet ook even deze 2 pinnen. Als de multimeter meteen naar 0 gaat (en daarop blijft) maakt de kabel ergens een kortsluiting.

Je weet waar de sensor zit nu, dus wellicht kun je volstaan door enkel de auto op te krikken (rechtsachter, dus passagierskant).


Gr 8)

karinara

Hallo
vandag is tot verandering gekomen mijn problem met ABS ,namelijk na gisteren en schoonmaak van steker en reset code -vandag gaat ABS lampje in begin van rijden uit  en later met wat hogere snelheid denk ik boven 50km p.u. gaat weer aan en dan blijft zo branden,als ik stop en weer gaan rijden gebeut het opnieuw in begin niks en dan boven 50km per uur begin weer te branden .Hoe is dat op te lossen?

thuur

De ABS module houdt de signalen tweeledig in de gaten:

-enerzijds om te kijken of het systeem moet ingrijpen
-anderzijds om te controleren of de signalen ok zijn.

Dat laatste gebeurt over 2 bereiken: onder de 40 km/u en boven de 40 km/u. Blijkbaar geeft je sensor een onregelmatig signaal boven de 40 km/u, vandaar dat het lichtje pas op hogere snelheden gaat branden.

Probleem is nu dat we moeten vaststellen of het daadwerkelijk aan de sensor ligt, of dat de module onterecht een foutief signaal waarneemt.

Je had de stekker en sensor doorgemeten?

Welke foutcodes zitten er nu in?


Gr. A

karinara

Hallo
ik heb steker en sensor nog niet gemeten ,morgen ik zal via een vriend dat meten en codes uitlezen -en ja dat begint nu boven 40km .....maar morgen weten we wat meer .

thuur

Overigens werkt je ABS wel als enkel het lichtje gaat branden bovende 40 km/u. Let wel: er kan dan best een wiel gaan slippen omdat de controller niet goed weet hoe hard de wielen draaien.

Ik spreek uit ervaring helaas ::)


Tot morgen!


Gr 8)

karinara

Hallo
ik heb vandag steker en pinnetjes van sensor weer schoongemaakt met contact spray en gemeten op steker ik krijg verschilende warde van 11,53-36,03 en dan daalt dan ergens in buurt van 12,00 ohm en bij sensor gemeten bijna altijd 0 .Ik ga nu paar rondjes maken en kijken wat gaat nu gebeuren .Ik heb ook opgemerkt dat lampje begin met brande tijdens rijden op weg met veel bewegingen -trillingen en op mooi en glad weg ik heb gereden ook boven 60km/pu maar lampje brand niet.... dat kan ik niet met 100% zegen maar ......

thuur

Houd dat van die trillingen maar goed in de gaten ;)

Kabel is ok, sensor vermoed ik ook.

Dat wordt dus doorsolderen van de controller....


Gr 8)

mehn

Citaat van: thuur op 02-09-2005 18:09:51
Houd dat van die trillingen maar goed in de gaten ;)
Kabel is ok, sensor vermoed ik ook.
Dat wordt dus doorsolderen van de controller....
Gr 8)

En ik weet nu hoe dat moet  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

karinara

Hallo
ik heb net weer alles schoongemaakt steker en sensor en weer gekeken naar codes -abs lampje weer brand -codes in stand positie motor af-A3 3-1-4 en ik heb geprobeerd om resseten 15sec+15sec ingedrukt maar dat lukt niet code 314 blijft en lampje brandt ook ,en ook ik heb gelezen codes met motor aan A3 4-4-4 .
Wat is er toch aan de hand???

karinara

Hallo
kan iemand me verder helpen?m.v.g.BB

karinara

Hmmm doorsolderen ,ik weet dat  niet zelf en ook blijft vraag over is het mogelijk omdat bij mee is oude type van controller namelijk een volvo 855 uit 93 2,5 20v ???

thuur

Citaat van: karinara op 06-09-2005 15:51:52
Hmmm doorsolderen ,ik weet dat  niet zelf en ook blijft vraag over is het mogelijk omdat bij mee is oude type van controller namelijk een volvo 855 uit 93 2,5 20v ???

Heb het bij de mijne ook moeten doen. Onregelmatig sensorsignaal rechtsachter, onder en boven de 40 km/u, slippend achterwiel (links) bij sterk afremmen, brandend lampje.
(855 '93 2.0 20V)
(en een week later reed ik de sensor eraf op een stapel stenen :-X :-[)


Over het doorsolderen staat toch genoeg geschreven op het forum ???


Gr ;)

karinara

Hallo
omdat ik ben niet zo handig wat betreft doorsolderen is er iemand die kan mij wel helpen ?

thuur

Ik wil het best voor je doen, ik weet niet waar je woont?

Ken je anders iemand met soldeerervaring?


Gr 8)

karinara

Hallo
ik woon in Roosendaal ,en ik weet niemand die zo iets kan aan ....