Oele's 500 pk project...

Gestart door Oele, 30-08-2005 10:34:49

Vorige topic - Volgende topic

Oele

Citaat van: JosS70 op 14-09-2006 20:40:29
ps1. het gerammel is helemaal weg als je de koppeling in trapt...

Michiel,

Dat is de Spec koppeling met het alu vliegwiel. Is normaal.

Loopt verder super. Goed gedaan.

Heb jij dat ook Jos? Blijft het zo na wat kilometers?

VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

JosS70

Yep, en Johann ook!

Zal niet echt minder worden.

Denk echt dat het geluid het meest door de Spec koppeling komt.

FCG gaf ook aan, dat het normaal is. Ach als je eenmaal rijdt, dan vergeet je het zo weer. ;D

elianmars

Ik heb met een big smile het filmpje bekeken!  8) :eusa_clap: :eusa_clap:

CeeBee

Als er weer iemand zo'n project doet, moet er een video-dagboek van gemaakt worden :)
V70N 2.5T AWD

The Saint

Gsus het lijkt wel het geluid van een dragster!

Volgens mij waren R 20 pagina's geleden in dit draadje al opmerkingen in de trant van: Owkee, nu dat nog 'ff' en dan starten maar. Maar R kwam elke x wat meer bij kijken. Nu lekker genieten, hou 'm heel!
No shirt no shoes, no pinball

Johann

Citaat van: Oele op 14-09-2006 20:00:27ps3. Computer geeft alleen een storing  code 233; Long term idle air trim outside control range. AFR is nog veel te rijk

Je gerbuikt geen recirculatie klep? Alleen een BOV? Kan je AFR fout zijn. Anders valse lucht elders.
Persoonlijk zou ik de lambda voor de Motronic niet via de PLX laten lopen. Althans zo begrijp ik wat je gedaan hebt. De Motronic kan heel slecht tegen vreemde aarde.

Oele

Citaat van: Johann op 14-09-2006 22:28:43
Citaat van: Oele op 14-09-2006 20:00:27ps3. Computer geeft alleen een storing  code 233; Long term idle air trim outside control range. AFR is nog veel te rijk

Je gerbuikt geen recirculatie klep? Alleen een BOV? Kan je AFR fout zijn. Anders valse lucht elders.
Persoonlijk zou ik de lambda voor de Motronic niet via de PLX laten lopen. Althans zo begrijp ik wat je gedaan hebt. De Motronic kan heel slecht tegen vreemde aarde.

Yep, alleen een BOV.

Inmiddels is de foutmelding weg, moest nog een routing in de PLX aangeven, daarna werd het mengsel veel armer, schommelde wel erg tussen de 18 en de 12 maar niet meer zo rijk uiteindelijk sloeg hij af met wat plofjes en raar lopen.

Kan het zijn dat de bougies inmiddels al kapot zijn? Gisteren liep hij netjes stationair maar veel te rijk 9:1, nu slaat hij steeds af, ploft en slaat lastig aan.

Ik ga de massa van de plx aan de motronic koppelen, nu zit het aan het chassis, volgens mij werkt dat niet goed als ik hier en daar lees. Ook moet er nog een condensatortje tussen de narrowband signaal draad en de massa van de motronic.

Ik doe er morgen wel ff om te testen nieuwe bougies in en verplaats de massa van de plx, eens kijken wat ie dan doet.

Inmiddels werkt de koppeling met plx -> Apple powerbook -> virtual PC -> PLX data logger ook. ;)

PS met koppeling in is het muziek.... geen enkel fout tikje meer.
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Johann

Is er een reden dat je perse die lambda setup zo wilt doen?
Waarom niet gewoon twee sensoren?
Het zou jammer zijn als er rare dingen komen om een "aarde probleempje".

Die koppeling heb ik ook. Zijn dus toch achetraf waardeloze dingen..  :eusa_dance:

Bougies kunnen inmiddels stuk zijn ja, had 't zelfde met de Datto,  maar 18:1 wil ie ook niet op blijven draaien hoor.

thuur

Citaat van: Johann op 14-09-2006 22:28:43
De Motronic kan heel slecht tegen vreemde aarde.

Daar is maar 1 oplossing voor: rechtstreeks naar de minpool van de accu.

Ik hoor dit vaak bij systemen ala MegaSquirt :-\

Gr ;)

Jeroentjuh

Gewoon 1 lambda voor de Motronic gebruiken en een extra lambda voor de PLX.....

Oele

Citaat van: Johann op 14-09-2006 22:45:49
Is er een reden dat je perse die lambda setup zo wilt doen?
Waarom niet gewoon twee sensoren?
Het zou jammer zijn als er rare dingen komen om een "aarde probleempje".
Ach nee, het kan gewoon met de plx, dus ik dacht waarom niet, een gat bij boren kan altijd nog...

Die koppeling heb ik ook. Zijn dus toch achetraf waardeloze dingen..  :eusa_dance:
Valt me wel tegen dan... hij was ook nog eens flink in onbalans, Freddy moest er een flinke pukkel op lassen om em uit te balanceren met het vliegwiel...

Bougies kunnen inmiddels stuk zijn ja, had 't zelfde met de Datto,  maar 18:1 wil ie ook niet op blijven draaien hoor.

Ik ga eerst ff kijken of nieuwe bougies en ik wat aan de massa kan doen, als dit niet beter wordt laat ik een gat extra boren voor de narrow band  :eusa_wall:

Johann

Citaat van: Oele op 14-09-2006 23:09:02Ik ga eerst ff kijken of nieuwe bougies en ik wat aan de massa kan doen, als dit niet beter wordt laat ik een gat extra boren voor de narrow band  :eusa_wall:

Heb je die nog niet dan? Is toch een 18T DP? Zit er toch een in de bocht onderin?

Oele

Citaat van: Johann op 14-09-2006 23:16:01
Citaat van: Oele op 14-09-2006 23:09:02Ik ga eerst ff kijken of nieuwe bougies en ik wat aan de massa kan doen, als dit niet beter wordt laat ik een gat extra boren voor de narrow band  :eusa_wall:

Heb je die nog niet dan? Is toch een 18T DP? Zit er toch een in de bocht onderin?

Ja een 18T DP met een extra gat bovenin 1 cm tegen de turbo aan, deze plek zal denk ik te warm zijn voor de lamda sensor...

Johann

Gaat wel goed. Zet anders de wideband beneden.

M a r c

Sensor zo vlak achter de turbo is geen probleem. Het wordt daar niet heel veel heter dan 50cm verderop. Als jouw widebandsignaal door de PLX wordt omgezet naar narrow en je 'voedt' daar de Motronic mee dan moet dat toch gewoon werken... Over die Spec-clutches;  hebben er laatst een Stage 3 in een C70 T5 gezet; geen gerammel hoor, alleen wel érg direct aangrijpen  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl