Oele's 500 pk project...

Gestart door Oele, 30-08-2005 10:34:49

Vorige topic - Volgende topic

Laserblue

Citaat van: Oele op 01-10-2006 21:35:45
op de snelweg begon het wat te trillen, bleek (durf het bijna niet te vertellen) dat ik mijn wielbouten links achter niet vast had gezet, alle 5 de bouten kon ik met de hand vast draaien  :-[ gelukkig was ik er optijd bij, 2 minuten later had het goed mis kunnen gaan...

:eusa_pray: zow :o

goed dat het zo is afgelopen  :)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

volvos60t5

Citaat van: Oele op 01-10-2006 21:35:45
De motor is inmiddels bijna ruim 1800 km ingereden, ik ga morgen maar eens andere olie erin doen, helaas rookt hij nog steeds en stinkt af en toe verschrikkelijk met de minerale olie...  ???

Dan is het beest nu toch ingereden? Wanneer ga je de sofware (laten) finetunen?
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

BenC70ES

Ik zou alle bouten van de ophanging en subframe ook maar eens natrekken...

Een vriend van me die net een oldtimerke had gerestaureerd vertrok na een heel lange rit aan 't stoplicht toen zijn voorwiel met ophanging mee loskwam...  :-\ (gelukkig bij het vertrekken zodat de schade meeviel, maar leuk is anders).
Die was hij ook vergeten na te trekken na de eerste kilometers.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

konniekip

1 liter op 500 km? Komt dit niet ergens vandaan???

kl64

Citeer
......
Voornamelijk stilstaan, stationair en dan weg rijden laat een flinke rookwolk achter, ook verbruikt hij nu 1 liter olie op de 500km en daar ben ik niet blij mee!!! Maar heb geen idee waar dit vandaan komt...

Je zou als je dit zo leest toch bijna in de richting van de turbo gaan denken....

Johann

Geen olie aan de onderkant Michiel?

Oele

Citaat van: Johann op 01-10-2006 23:13:43
Geen olie aan de onderkant Michiel?

Vandaag alles schoongemaakt aan de onderkant hing wel wat olie...

- Hij lijkt wat te zweten op wat bouten van de carterpan  ???
- Verder een druppel tussen bak en blok, verdenk eigenlijk niet de krukaskering maar het komt wel in de buurt
- Heel vreemd ook olie bij de eerste cylinder onderaan het uitlaatspruitstuk aan de kant van de distributie, snap er niks van...

Bougies waren te schoon, veel te wit, heeft duidelijk te arm gelopen... Geen enkel spoor van olie op de bougies gelukkig...

Inmiddels de olie vervangen voor de VR1 racing 5W-50 full syntheet racing van Valvoline en het filter vervangen. Minerale olie was flink zwart geworden en had een klein beetje drap en 4 kleine stukje metaal in de olie.

VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Johann

Olie vooraan kan bij de kop wegkomen of bij de kappen van de zuigerbodem koeling.
Druppel bij de bak kan ook van voorkant blok komen of achterkant. Loopt langs de randen naar beneden.
Mocht je iets lekkage aan de voorkant van het blok hebben dan kom je het overal tegen...  :eusa_wall: (Breek me de bek nie los...  ;D )

Stukjes metaal hard? Of alu? er is wel getapt in de turbo olie retour in het blok, zou daar weg kunnen komen.

OMD

Mooie bak Michiel!!! Fantastisch   :eusa_dance:

emielC70

Heb gister ook ff mogen kijken. Moet zeggen ziet er indrukwekkend uit onder kap. Zal vast niet minder rijden.

Oele

Vanavond kom ik met een volledige update...

Voor nu: De auto rijdt weer... ;D

Grootste probleem: de pen schiet uit de bedieningscylinder die de vork induwt waardoor het koppelingspedaal nu op de bodem ligt...  ???

Grootste angst: hij is bijna niet op de weg te houden, ik heb 2 banen nodig op de snelweg  :evil:

Grootste compliment: Tom en Marc hebben hem gerepareerd nadat het vliegwiel het begaf en nog meer extra's toegevoegd...  ;D
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Johann

Citaat van: Oele op 12-10-2006 09:31:38
Vanavond kom ik met een volledige update...Grootste probleem: de pen schiet uit de bedieningscylinder die de vork induwt waardoor het koppelingspedaal nu op de bodem ligt...  ???

Waarschijnlijk ligt de segerring van de cylinder en heeft de pen de cylinder naar achteren gedrukt.

M a r c

Nee, zuigertje van de werkcilinder komt er hoogstwaarschijnlijk te ver uit, die kantelt dan en dan staat ie mooi (geblokkeerd) vrij.... Probeer de werkcilinder wat verder in de houder te krijgen door de ruimte tussen circlip en houder met een ring van 1mm op te vullen o.i.d. dan kan de zuiger er ook nét wat minder ver uit.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

mehn

Het ziet er onder de kap iig allemaal indrukwekkend uit. En dat terwijl je aan de buitenkant helemaal niets van te zien is. Klink ook lekker moet ik zeggen. ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Oele

Citaat van: M a r c op 12-10-2006 09:52:29
Probeer de werkcilinder wat verder in de houder te krijgen door de ruimte tussen circlip en houder met een ring van 1mm op te vullen o.i.d. dan kan de zuiger er ook nét wat minder ver uit.

Ok, dat ga ik vanavond proberen...

Is het niet mogelijk om de vork uit de bak te halen zonder de bak te demonteren, en door dit gat de kogel waar de vork op scharniert wat in te draaien ( = kleinere slag)?

Thanks!