Oele's 500 pk project...

Gestart door Oele, 30-08-2005 10:34:49

Vorige topic - Volgende topic

Eugene

Het einde komt nu echt in zich 8)

Wat voor remmen komen er op?

If it's not blown, it sucks...

Johann

Ongeveer 45 mm van onderkant stelring tot bovenkant aangelaste stabi armpje zou je een redelijk uitgangspunt moeten geven.
Wil je laag dan kun je 40 doen. Redelijk standaard verlaging zou je 50 moeten doen.

Emiel

Begint er erg gaaf uit te zien Oele! :o

Laserblue

Dit wordt wel gaaf hoor hé!

ik wou dat ik ook verstand van auto's had, dan kon ik ook eens iets zelf :'(
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Oele

Citaat van: eugene op 07-05-2006 16:14:24
Het einde komt nu echt in zich 8)

Wat voor remmen komen er op?

Voor nu standaard  :'( voor later StopTech  ;D

Citaat van: Johann op 07-05-2006 16:17:18
Ongeveer 45 mm van onderkant stelring tot bovenkant aangelaste stabi armpje zou je een redelijk uitgangspunt moeten geven.
Wil je laag dan kun je 40 doen. Redelijk standaard verlaging zou je 50 moeten doen.

Thanks Johan, heb em inmiddels op 42 mm staan, kan ie altijd nog wat omhoog...

Ik heb met de krik de draagarm omhoog gedaan toen werd het snel duidelijk hoe het moest.

Het was makkelijker dan ik dacht, ik zat te moeilijk te doen, de bovenste moeren moeten gewoon vast...

Leuk die camber bout op de KW set, ik zet em nu maar zo'n beetje in het midden...

Uiteindelijk de garage maar opgeruimd, gereedschap weer op z'n plek en de vloer gewassen.

En toen na maanden het blok maar eens uit de gang de garage in gesleept  ;D

Een aantal nieuwe bouten en keerringen voor de bak, O-ringetjes en ander klein spul.

Ik heb honger en spierpijn  :-\ morgen verder.

De koppelingsplaat uitlijnen met de priseas in het blok.... Heb geen tool kunnen lenen, morgen gaat ie er toch op... :-[
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

M a r c

Gewoon de drukgroep nog niet helemaal vastzetten, dan kun je de plaat nog wat schuiven om 'm goed uit te lijnen zodat de prise-as er zo infloept. Daarna het vliegwiel ronddraaien om alle bouten van de drukgroep goed vast te zetten en klaar is Oele.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Oele

Nog niet in maar wel bier verdient...

Ik moet zeggen 45Nm graaft zich behoorlijk in op aluminium... 60 graden nadraaien was echt niet nodig.. Locktide wel  ;)

Kan idd best zonder tool, ik moest em er 2 keer afhalen omdat ie niet goed zat..

Zat bij de Spec set, een lager waar de priseas tegenaan leunt.. niet gebruikt omdat hij een kleinere binnen diameter heeft dan het vaste schijfje wat erin zat.. Of zat er niks in... ::) Jawel hij zal er vast in gezet hebben...

En deze er ook maar aan vast gezet...

ff een paar dagen pauze, een mens moet soms geld verdienen  ;D
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

M a r c

Potverdikkie, dat wordt mooi man!
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann

Zou je die bak ook niet nog even in de zink zetten??  ::)

Mooi werk Oele!

Oele

Bedankt, het begint eindelijk ergens op te lijken  :)

Vanavond de spiertjes maar weer eens losdansen  ;)

Turbobiker

Begint Oele's weekend al vrijdag avond ??? (lees: wordt er al weer gesleuteld?)
De Tussenpaus

Oele

Citaat van: Turbobiker op 12-05-2006 20:17:07
Begint Oele's weekend al vrijdag avond ??? (lees: wordt er al weer gesleuteld?)

Tja, een vriend van me was naar de Volvo garage gegaan en had over mijn project verteld. Hij zei dat we met de versnellingsbak de koppelingsplaat hadden uitgelijnd op de priseas zonder tool...

De monteur adviseerde echt een tool te gebruiken omdat anders de kans groot was dat hij toch niet helemaal gecentreerd zou zijn en in de soep kon lopen...  >:(

Wat is jullie advies nu, bak eraf halen en toch een tool lenen of niet moeilijk doen en gewoon doorgaan...

Johann

Als de as in de plaat kan en dan de bak er op moet je gewoon even een paar keer de koppeling in trappen om de plaat beter in de midden te zetten. Het probleem welke je kunt krijgen met een niet gecentreerde plaat is dat ie vast kan gaan zitten op de prise as maar als je met beleid de bak er op hebt gezet en als de bak zonder weerstand tegen het blok aan kan is er niets aan de hand.

Je had ook zoals Marc al aangaf eventueel eerst de drukgroep iets los kunnen laten zodat de plaat wel opgesloten is maar nog wel iets kan zoeken. Wil de bak er dan op dan haal je 'm voorzichtig weer terug en draai je de drukgroep vast. Als ie echt niet in lijn ligt krijg je de bak er gewoon niet op, heel simpel.

Oele

Citaat van: Johann op 12-05-2006 23:02:04
Je had ook zoals Marc al aangaf eventueel eerst de drukgroep iets los kunnen laten zodat de plaat wel opgesloten is maar nog wel iets kan zoeken. Wil de bak er dan op dan haal je 'm voorzichtig weer terug en draai je de drukgroep vast. Als ie echt niet in lijn ligt krijg je de bak er gewoon niet op, heel simpel.

Bedank Johan!

Precies zo heb ik het afgelopen maandag gedaan  :)

Fijn! Was al bang dat ik toch de boel weer los moest halen...

Morgen ochtend = showtime  ;D

Foto's volgen...

Oele

Nee, nog niet maar morgen wel...  ;D