V70 R awd of 850 R station

Gestart door hpetak, 29-09-2005 18:53:06

Vorige topic - Volgende topic

hpetak

volvofreaks ;D

Zoals jullie wellicht gelezen hebben gaat het niet goed met mn V70R AWD handbak.
Nu weet ik dat er de mogelijkheid bestaat om deze ondanks alle ellende wellicht in te ruilen voor een 850R statio AT5.

Aan wat geef jij de voorkeur.(De km stand is nagenoeg hetzelfde.)

animalT5R

mijn voorkeur gaat toch echt uit naar de 850,dit vanwege het nog ''vierkante''model.
maar ja,dit soort beslissingen zal je toch zelf moeten maken,je zit ook nog eens  met leeftijd,waarde  vd auto e.d.
johan
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

BenC70ES

Als ik jouw was zocht ik een mooie V70R handbak zonder AWD... of is dat geen optie?  :)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

reneetje

Citaat van: hpetak op 29-09-2005 18:53:06
volvofreaks ;D

Zoals jullie wellicht gelezen hebben gaat het niet goed met mn V70R AWD handbak.
Nu weet ik dat er de mogelijkheid bestaat om deze ondanks alle ellende wellicht in te ruilen voor een 850R statio AT5.

Aan wat geef jij de voorkeur.(De km stand is nagenoeg hetzelfde.)

Hoeveel krijg je toe dan ? ;)

Even zonder gein, na het zien wat voor bedragen met de reperatie gemoeid gingen ,mag ik er toch vanuit gaan dat de garage het probleem voor de volle 100% heeft opgelost?

Rene ???

hpetak

[

Even zonder gein, na het zien wat voor bedragen met de reperatie gemoeid gingen ,mag ik er toch vanuit gaan dat de garage het probleem voor de volle 100% heeft opgelost?

Rene ???
Citeer

Het is niet opgelost.!!!! Ik ben bang dat het ook niet gaat lukken vandaar deze gedachte!

ed

Ik zou zelf niet zo snel de handbak omwisselen voor de automaat. Heb e nu zelf een poosje mee gereden. Het rijdt fantastisch, maar de bak is toch niet al te sterk. Als ik hoor hoeveel mensen al een nieuwe bak hebben laten monteren zegt dat wel iets over de sterkte. daarnaast raak je voor je gevoel erg veel vermogen kwijt. In de praktijk zal het verschil niet schokkend zijn, maar het voelt heel veel minder snel aan. De 850 is wel de meest stoere auto van de twee.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Johann

Laat ze de cardan er uit halen en rij er dan mee, kijken welke geluiden over blijven.

george

Citaat van: hpetak op 29-09-2005 18:53:06
850R statio AT5.

Bestaan die dan, ik dacht alleen AT4???
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

ed

Citaat van: Johann op 29-09-2005 19:41:22
Laat ze de cardan er uit halen en rij er dan mee, kijken welke geluiden over blijven.
Volgens mij hadden ze dat al gedaan. Brommen was toen over.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Johann

Sloop dan gewoon de cardan, visco en achter differentieel er uit en rij door als FWD.

Kun je met de tijd nog een M59 bak met 2 aandrijfassen kopen en dan heb je een echte R FWD... ;)

hpetak

Citaat van: Johann op 29-09-2005 20:56:40
Sloop dan gewoon de cardan, visco en achter differentieel er uit en rij door als FWD.

Kun je met de tijd nog een M59 bak met 2 aandrijfassen kopen en dan heb je een echte R FWD... ;)

Humor ::),  Ik baal er behoorlijk van Johan.
Maar je kan er dus vrij simpel een FWD van maken blijkbaar. :D

Johann

Citaat van: hpetak op 29-09-2005 22:08:39

Tuurlijk snap ik dat je er van baalt maar je hoeft de auto niet weg te doen. Je kunt 'm dus als FWD gebruiken.

Volvo comfort

Citaat van: Johann op 29-09-2005 22:10:40
Citaat van: hpetak op 29-09-2005 22:08:39

Tuurlijk snap ik dat je er van baalt maar je hoeft de auto niet weg te doen. Je kunt 'm dus als FWD gebruiken.

Hulde ..

Ik vind het een slimme oplossing

mathh

Als niets wetende leek wil ik dan graag weten hoe het met de automatische krachtverdeling tussen voor en achter gaat ;D
Werkt dat niet electronisch? Of blijft dat gewoon doorwerken?
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Johann

Citaat van: mathh op 30-09-2005 08:23:16
Als niets wetende leek wil ik dan graag weten hoe het met de automatische krachtverdeling tussen voor en achter gaat ;D
Werkt dat niet electronisch? Of blijft dat gewoon doorwerken?

Als het electronisch was zou alleen de zekering er uit getrokken moeten worden.
De tak naar de achteras draait 1:1 met de vooras. Pas bij de Visco, een vloeistof koppeling dus zonder electronica, zal de aandijving naar de achteras doorgegeven worden als de situatie daar om vraagt.
Laat je de carden weg dan zal de haakse overbrenging dus wel meedraaien maar de Visco nooit input krijgen. Om de aandrijf weerstand te verlagen zou je de achterste aandrijfassen er dan ook uit moeten halen en dan komt de Visco met het differentieel gewoon stil te liggen. Wil je dan nog gewicht besparen dan zou je beide er uit moeten halen.