De introductie...

Gestart door Jur, 13-10-2005 20:10:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars


)()()sT


Pieter1976

Wow, die is mooi!! Mooi velgen, mooie kleur, ziet er strak uit! Ik hoop dat mijn zwarte 855 er ooit ook zo uit gaat zien!

Jur


Sbv

Citaat van: Jur op 16-10-2015 09:56:38
I'm back...
Welkom terug.
Nog steeds in Noorwegen met een V70 ?

Jur

855 van 1994 deze keer. Mijn werkdag afmaken dan foto's en tekst vanavond :)

Edit Noorwegen ja! Maar (heel) nieuw huis  :eusa_dance:

Ewout Schalkwijk

Welkom terug dan maar. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Jur

Mijn eerste 850 vanuit NL meeverhuiste naar NO en werd afgeschreven in 2012, daar heb ik (bijna) elke dag spijt van gehad en daarom dus de update van deze week :)
Na de Åttehundrefemti kwam en V70 van 1998, daar heb ik een jaartje in gereden. De motor was en 2l en had (erg) slechte compressie. En met de vangrail zoenen was ook niet bevoorderlijk voor het uiterlijk.
In 2013 hebben we en Subaru Forrester van 2005 gekocht voor haar, AWD is toch wel fijn met 4-6 maanden per jaar en de hoogteverschillen hier.
Haar Audi A6 van 1998 heb ik toen overgenomen. En opzich een hele fijne auto maar de kombinatie van hoge aanschafprijs, dure reparaties en erg onprettige zit kon ik er niet zoveel meer in zien dan en vervoersmiddel.
Hoewel ik eigenlijk een nieuwere auto wilde, ben ik toch gaan kijken toen ik een op het oog nette 850 vond met 2.5 en automaat.
Het zijn meestal diesels hier of 2l en veel handbakken. De 850 was erg netjes van buiten en van binnen(voor noorse begrippen), uiteindelijk de wagen gekocht voor 24.000NOK. Dat is nog een hele berg euro's ja.

De 850 moet nog wel wat liefde hebben, daarom dus weer terug op het forum  ;D
Ik heb een iets andere verhouding met deze auto dan dat ik met een andere merk/model gehad zou hebben.
Als ik nu wat invester dan heb ik een hele poos een mooie auto. Ik rijd met en lach op mijn gezicht :)

Lijstje wat er gebeuren moet:

- Service van de motor, dacht misschien ook bak te flushen.
- Automaat pijltje begon te knipperen gister, het was net weer gaan vriezen hier. Had ik bij mijn eerste 850 ook. Dus ga kijken of ik de PNP switch zelf kan of laat vervangen. Schoonmaken is maar en tijdelijke oplossing dus liever in een keer goed.
- Schokbrekers voor zijn af. Denk dat ik achter direct meeneem.
- Alle motorsteunen(alleen de rubbers?) vervangen.
- Al het andere vervangen wat het rijcomfort beinvloed. Rubbers, stangetjes.
- Nieuwe winterbanden, Hakka R2's, Goodyear Ultra Ice grid of Ice Zero R? Geen spijkers dus. Even kijken nog maar Nokians liggen egenlijk wel overal op voorraad.

Bij deze wat foto's. Ik heb nog geen leuke foto's van buiten, die komen nog wel een keer.







Ewout Schalkwijk

Ik rijd zelf alleen Hakka R2. Zeer goede band. Van de week maar eens vier nieuwe halen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Jur

Oja de VolvoGuard I kastjes werken ook niet. FF kijken wat dat is.

Jur

Vandaag de set winterbanden de bij de 850 zaten er onder gezet en dan zie je toch wat meer.
Toe te voegen aan het ToDo lijstje:
- Steun/bevestiging van het subframe achter is aangetast. Genoeg voor afkeur voor de APK lijkt me.
- Ashoes rechtsvoor is bijna helemaal door. Geen rare bijgeluiden dus misschien geen schade?


Taranis

Dat die dingen daar nog zoveel geld waard zijn...

Het stoffen interieurtje wordt ook nog een keertje vervangen of dat laat je zo?

Jur

Stof doet veel voor de sfeer (en de lucht helaas)  ;D
Tja als ik eens iets tegen kom misschien.

Marc O.

Hey, Jur, welcome back! Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat we bij jullie op de (welkome) koffie + lunch kwamen tijdens ons ritje terug van de poolcirkel. Over een paar maandjes gaan we trouwens weer die kant op (maar nu volgens mij niet bij jouin de buurt langs).
...The Nile isn't just a river in Africa...

Hiker

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha