Ervaringen met Brakemax schijven/blokken

Gestart door 850blues, 15-10-2005 16:59:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

850blues

Citaat van: Racingbrick op 06-11-2006 11:43:10
Is iedereen nog blij met de Brakemax schijven ?

Nu zo'n 14 dkm er op (voor) met die brakemaxsportblokken (=textar). Deze laatste geven wel wat stof af, maar dat is er na een bezoek aan de wasstraat ( :eusa_silenced:) zo vanaf.
E.e.a bevalt nog steeds goed.
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

elianmars

Die Textar blokken heb ik er heel snel weer onder vandaan gehaald. Wat een piep-krengen zijn dat, zeg.
En ze remmen niet half zo goed als de RedStuff blokken die er nu onder liggen.

Schijven bevallen me nog steeds. Ik heb niet het idee dat ze krom zijn, ondanks dat ik af en toe behoorlijk gebruik maak van de remmen.

JCviggen

Citaat van: elianmars op 10-11-2006 22:57:30
Die Textar blokken heb ik er heel snel weer onder vandaan gehaald. Wat een piep-krengen zijn dat, zeg.
En ze remmen niet half zo goed als de RedStuff blokken die er nu onder liggen.

Moet je eens pagid blauw er onder zetten, kan je deuntjes maken tijdens het remmen  :eusa_whistle:
Ik ben aangenaam verrast door redstuff, ze zijn niet perfect maar heel erg goed.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

M a r c

Citaat van: JCviggen op 10-11-2006 23:02:35
Ik ben aangenaam verrast door redstuff, ze zijn niet perfect maar heel erg goed.

Dat roep ik al jaren  ;)

(en nee, dit is géén verkooppraatje want je kunt ze overal kopen)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

850blues

Citaat van: elianmars op 10-11-2006 22:57:30
Die Textar blokken heb ik er heel snel weer onder vandaan gehaald. Wat een piep-krengen zijn dat, zeg.

Het kan verkeren.... aan de voorzijde nog geen piep gehoord met die blokken.
Een half jaar later textar-blokken (+ standaard schijven van Bosch) achter: Pieeeeep
(voor de nieuwe lezers: schuin randje vijlen aan de blokken, anti-trilplaatjes en kopervet gebruiken en weg was het piepen)

8)
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm

Emiel

Citaat van: JCviggen op 10-11-2006 23:02:35
Moet je eens pagid blauw er onder zetten, kan je deuntjes maken tijdens het remmen  :eusa_whistle:

Zooo goed, pas na 38 rondjes Ring op.... :eusa_dance:

elianmars

Citaat van: 850blues op 11-11-2006 06:40:49
Citaat van: elianmars op 10-11-2006 22:57:30
Die Textar blokken heb ik er heel snel weer onder vandaan gehaald. Wat een piep-krengen zijn dat, zeg.

Het kan verkeren.... aan de voorzijde nog geen piep gehoord met die blokken.
Een half jaar later textar-blokken (+ standaard schijven van Bosch) achter: Pieeeeep
(voor de nieuwe lezers: schuin randje vijlen aan de blokken, anti-trilplaatjes en kopervet gebruiken en weg was het piepen)

8)

Ik heb van alles geprobeerd met die Textar blokken, ook het vijlen, kopervet en zo, maar ze bleven vrolijk piepen. Bovendien vond ik het remvermogen dus tegenvallen.

thiest5

even in het kort,

je kunt je remspul upgraden van 280 naar 302 mm ? deze schijven zijn ook van s70 dan ? op de parts online pagina kan ik ze niet vinden onder 850 maar wel onder s70. adapters van s70 halen en mooie red stuff blokken erop en gaan met die banaan ?

lijkt mij een hele verbetering remt als een anker in de grond schat ik



Turbobiker

Citaat van: thiest5 op 02-12-2006 22:14:58
even in het kort,

je kunt je remspul upgraden van 280 naar 302 mm ? deze schijven zijn ook van s70 dan ? op de parts online pagina kan ik ze niet vinden onder 850 maar wel onder s70. adapters van s70 halen en mooie red stuff blokken erop en gaan met die banaan ?

Precies


Citaat van: thiest5 op 02-12-2006 22:14:58

lijkt mij een hele verbetering remt als een anker in de grond schat ik


Nou, nee.

Remt wel beter, je hebt wat meer remkracht. Ietsje meer, maar dat was niet helemaal het probleem. Grootste probleem is dat je niet echt twee keer hard achter elkaar kunt remmen. En dat probleem blijft als je de remklauwen zelf niet aanpakt ::)
De Tussenpaus

elianmars

Citaat van: Turbobiker op 02-12-2006 22:22:21
Grootste probleem is dat je niet echt twee keer hard achter elkaar kunt remmen. En dat probleem blijft als je de remklauwen zelf niet aanpakt ::)

Ligt dat ook niet aan de remblokken?

Eugene

De grotere remschijven met redstuff maakt wel degelijk een flink verschil tov origineel volvo spul, vooral bij herhaaldelijk remmen. Uiteraard is het niet te vergelijken met een BBK

If it's not blown, it sucks...

Ludo

Citaat van: Turbobiker op 02-12-2006 22:22:21
Grootste probleem is dat je niet echt twee keer hard achter elkaar kunt remmen.

niet zo overdrijven Lars.
met goeie blokken kan je best 2x of meer achter elkaar hard remmen.
en daarbij, niet iedereen waant zich continu op een racebaan.  ::)

Turbobiker

Citaat van: Ludo op 03-12-2006 11:34:22
Citaat van: Turbobiker op 02-12-2006 22:22:21
Grootste probleem is dat je niet echt twee keer hard achter elkaar kunt remmen.

niet zo overdrijven Lars.
met goeie blokken kan je best 2x of meer achter elkaar hard remmen.
en daarbij, niet iedereen waant zich continu op een racebaan.  ::)

Kijk, vanaf 100km/u tot stilstand remmen de remmen best behoorlijk. Metertje of 40. Niet super, zeker niet slecht of gevaarlijk. Met grotere schijven en andere blokken is daar een meter of zo af te halen en vervang je de leidingen dat heb je ook nog eens een beter gevoel.
Maar de standaardremklauwen kunnen de hitte niet kwijt. Inderdaad zoals Ludo en Alien ( ;D ) zeggen kan het een stuk schelen hoeveel hitte een bepaald remblokje opbouwd. Dus kan het zijn dat de rem minder heet wordt. Maar moet je vanaf pakweg 180km/u hard in de remmen, dan zijn de standaardremmen al halverwege de remactie zo heet dat de prestatie minder wordt. Laat staan dus als de remmen al wat warmer waren...
goed, dat wordt dus inderdaad iets beter met de juiste blokjes, en een grotere schijf bouwt ook iets minder hitte op, dus het is een verbetering.

(genuanceerd genoeg zo?) :P
De Tussenpaus

Rudi

Ik wou dat ik dezelfde mening had als ludo,had me 2000€ bespaard ;D   :eusa_whistle:
Dr.Go-Fast...

M a r c

Veel hangt gewoon af van de gebruikte schijf en het type remblok. Maar ook van de rijstijl/gebruik. Voor snel straatgebruik kom je goed uit met een EBC RS of een equivelant, maar ga je knallen op de Ring dan zijn wellicht de blauwe Pagids of EBC YS de juiste keuze.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl