Ervaringen met Brakemax schijven/blokken

Gestart door 850blues, 15-10-2005 16:59:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Turbobiker

Overigens heeft Taranis ook net Brembo schijven onder zijn R gezet en is hij erg onder de indruk.


En hij rijdt wél door, dus heeft zeker recht van spreken!
De Tussenpaus

sas

Citaat van: Turbobiker op 11-08-2008 16:26:45
Citaat van: sas op 11-08-2008 16:10:14
Citaat van: Vulk op 11-08-2008 14:53:28
Zal het echt "niets" beter zjin dan de standaard remmen?

Als dit klopt zou ik misschien beter beginnen met de andere remonderdelen (slangen, klauwen) te vernieuwen?

Sorry hoor, maar het verschil is gewoon groot, ok niet gemeten, maar rem je van 160 naar 40 gaat ie alleen maar harder remmen, ipv faden zoals origineel. Dit bijt veel meer dan het glijden van origineel.
Ik heb brembo max gegroefd met ebc redstuff. Hier gepost vandaag toevallig: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,13087.15.html


Sorry, maar het verschil wat je daar voelde is vooral omdat er nieuw spul op gezet is. Standaard remt een nieuw setje remmen ook heel hard, remweg is best in orde. (zie ook oude test van autobladen). Alleen kan de standaardrem geen twee harde remacties achter elkaar aan en ook remacties vanaf hoge snelheid (richting de 200km/u, maar dan de andere kant op...) zijn ze niet blij mee. Daar maakt iets beter spul een klein verschil. Maar grootste probleem zit in de remklauw.

Maar wie ben ik, heb helemaal geen ervaring met remmen op 850's...




;D

Zal allemaal best, maar ik rij niet op een circuit en ben eigenlijk een heel rustige rijder. Een BBK zal best véél beter zijn, maar ik ervaar een groot verschil en zie het als actieve veiligheid, als een verzekering. Als je het is echt nodig hebt, kun je het gebruiken.
Daar heb ik ze voor.

BenC70ES

Citaat van: Turbobiker op 11-08-2008 16:26:45Sorry, maar het verschil wat je daar voelde is vooral omdat er nieuw spul op gezet is. Standaard remt een nieuw setje remmen ook heel hard, remweg is best in orde. (zie ook oude test van autobladen). Alleen kan de standaardrem geen twee harde remacties achter elkaar aan en ook remacties vanaf hoge snelheid (richting de 200km/u, maar dan de andere kant op...) zijn ze niet blij mee. Daar maakt iets beter spul een klein verschil. Maar grootste probleem zit in de remklauw.

Volledig mee akkoord...    Je kan er heel hard mee remmen (in de ABS met heel goede sportbanden) maar dat is dan éénmalig... of minstens een kwartier tot halfuur tussen laten... en die tijd heb je niet altijd  ;D

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

sas

Citaat van: BenC70ES op 11-08-2008 17:11:46
Citaat van: Turbobiker op 11-08-2008 16:26:45Sorry, maar het verschil wat je daar voelde is vooral omdat er nieuw spul op gezet is. Standaard remt een nieuw setje remmen ook heel hard, remweg is best in orde. (zie ook oude test van autobladen). Alleen kan de standaardrem geen twee harde remacties achter elkaar aan en ook remacties vanaf hoge snelheid (richting de 200km/u, maar dan de andere kant op...) zijn ze niet blij mee. Daar maakt iets beter spul een klein verschil. Maar grootste probleem zit in de remklauw.

Volledig mee akkoord...    Je kan er heel hard mee remmen (in de ABS met heel goede sportbanden) maar dat is dan éénmalig... of minstens een kwartier tot halfuur tussen laten... en die tijd heb je niet altijd  ;D

Hmmm dus eigenlijk moeten we is een proef doen met een standaard Volvo set naast een bijv Brembo Max icm EBC redstuff.
Dan niet 2x achter elkaar maar gewoon 1x van 150 naar 0 km/uur.  Hoeveel meter eerder zou je stilstaan met de Brembo's volgens jullie? Metertje maar?

BenC70ES


Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Ludo

Citaat van: sas op 11-08-2008 17:30:41
Hmmm dus eigenlijk moeten we is een proef doen met een standaard Volvo set naast een bijv Brembo Max icm EBC redstuff. 

met dezelfde auto moet je dat dan doen.
remmen vanaf dezelfde snelheid, dezelfde persoon, dezelfde remdruk....
een meter verschil haal je écht niet.
degene die anders beweert, heeft iets mis tussen zijn oren.  ;D

sas

Citaat van: Turbobiker op 11-08-2008 16:28:02
Overigens heeft Taranis ook net Brembo schijven onder zijn R gezet en is hij erg onder de indruk.


En hij rijdt wél door, dus heeft zeker recht van spreken!

Ik ben ook erg onder de indruk, maar het scheelt nog geen metertje, niks nada noppes volgens de geleerden   :eusa_think:

Dus morgen gaan ze weer terug naar de leverancier, laat ze eerst maar is bewijzen hoeveel het scheelt haha  ;D   ech nie....  :P

Turbobiker

Citaat van: sas op 11-08-2008 17:30:41
Hmmm dus eigenlijk moeten we is een proef doen met een standaard Volvo set naast een bijv Brembo Max icm EBC redstuff.
Dan niet 2x achter elkaar maar gewoon 1x van 150 naar 0 km/uur.  Hoeveel meter eerder zou je stilstaan met de Brembo's volgens jullie? Metertje maar?


Zo iets heb ik kunnen doen. Vanaf ruim 220p/u naar 100. De stap naar 302 scheelde vrijwel niets, bleef eng (ik had een bocht te halen...) Kon misschien 10 meter later remmen.

BBK is dan impossant. Heb nooit maximaal durven remmen, maar dook altijd te langzaam de bocht in... En dan remde ik al 50 meter later...
De Tussenpaus

Ludo

Citaat van: sas op 11-08-2008 20:22:54
Citaat van: Turbobiker op 11-08-2008 16:28:02
Overigens heeft Taranis ook net Brembo schijven onder zijn R gezet en is hij erg onder de indruk.


En hij rijdt wél door, dus heeft zeker recht van spreken!

Ik ben ook erg onder de indruk, maar het scheelt nog geen metertje, niks nada noppes volgens de geleerden   :eusa_think:

ik ben geen geleerde.  ;)
maar het lijkt me niet meer dan logisch dat de indruk zo groot is.

Citaat van: Taranis op 04-08-2008 09:59:39
Telefoontje van de garage. Wat ik in hemelsnaam met de remmen uitgespookt heb :eusa_whistle:
De remschijven zijn blauw en de remblokken brokkelen af. Het leek erop dat ze ooit wel eens een beetje warm geweest waren. Joh!  :eusa_doh: ;D

J a a p

Citaat van: Turbobiker op 11-08-2008 16:28:02
Overigens heeft Taranis ook net Brembo schijven onder zijn R gezet en is hij erg onder de indruk.


En hij rijdt wél door, dus heeft zeker recht van spreken!

Ik heb met die auto gereden vlak voordat Taranis m kocht, en mij vielen de remmen zeer tegen. Ik had net op mijn eigen auto de 302's met OMP's gezet, en vind mijn auto VEEL beter remmen.

Ik denk dat het verschill tussen 280 en 302 niet zo groot is. Mensen gaan van verotte 280 schijven naar nieuwe 302's met nieuwe blokken van een goede kwaliteit. DAN merk je zeker verschil, maar dan vooral tussen oud en nieuw!
Wannabe C70 rijder.

Hans V70

Na 3 standaard schijvensets in korte tijd te hebben kromgereden moest er iets anders onder. 2 Jaar en 20.000 km geleden heb ik de geboorde schijven van Brakemax en bijbehorende blokken bij Autopartsonline gekocht. In het begin bij het inrijden had ik er toch m'n twijfels iets over maar toen de kilometers erop kwamen werden ze eigenlijk steeds beter. Nu 20.000 km verder ben ik er nog steeds tevreden over: Mooi recht, geen trillingen, ook niet bij hogere snelheden, geen verschil of ik nu met 15" of 16" rijd en een goede remkracht. Oh, niet geheel onbelangrijk denk ik, we hebben een normale rijstijl en folteren de remmen dus niet.
De auto waar ze onder zitten: V70, 2.5 10V automaat, 280 mm schijven.

Gr. Hans

sean850

heb eerder ook remschijven van brakemax gehad geperforeerde op een ford scorpio uit 98 schijven werken perfect nooit problemen mee gehad en mijn broer had ze onder zijn alfa 146 deze zijn gewoon een 80.000 km meegegaan werkten perfect

dit zijn gewoon goede schijven