Honda CRX VTEC: REMMEN!

Gestart door HaRdCoRe-WeZ, 30-10-2005 16:44:32

Vorige topic - Volgende topic

SIPS Master

Mijn auto is het niet, maar veel plezier ermee.
Up the Irons!

Zippo

Uitlaat vindt ik niets..
Er moet een open lucht filter op!!!  Dan krijg je kippevel  :o

Ohja en een V-TEC controller.. kun je zelf lekker afstellen bij welk toerental de V-TEC in moet gaan!!  ;D

Zippo

Turbobiker

Mooie wagen WeZ, in mijn ogen de mooiste CRX. Ik vind die motorkap wel gaaf, de bumper inderdaad wat minder.

Veel plezier er mee.
De Tussenpaus

M a r c

Dus toch gedaan de deal? Mooi! Veel plezier, maar rij jezelf niet in de kreukels he  ;D Vermeldt even de km-stand, die is al wel Volvo-like, daar zullen toch nog veel mensen hier versteld van staan  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

HaRdCoRe-WeZ

Ok ok. Mijn CRX had 227k gedaan, deze 228300.  De meeste mensen denken maar dat de oudere Honda's (Civic, Concerto, CRX) olieboten zijn. Dat klopt helaas ook redelijk vaak. Maar er zitten ook goede exemplaren tussen. Mijn vorige verbruikte ongeveer 1 liter 10W40 op de 5500-6000km. Deze doet, naar zeggen vorige eigenaar, met 1 liter olie 8000-9000km.

Open luchtfilter zit erop, maar is eigenlijk niet van een CRX  ;)  Dus heb nog een big bad K&N liggen, en die komt er ook heus wel op. Eerst ff wat andere dingies fixen.

Ik heb geen flauw id hoever ie wil alstie koud is Johann, gaat ik ook mooi niet uitproberen. Deed ik bij mijn eerste CRX niet, en dus ook niet bij deze. Ben nu (op temp) nog verder gekomen als 8000, maar tering, wat een gebler onder de kap. Das wel ff wat anders  :D

@Zippo: Het is VTEC, en geen V-TEC, VTECH of V-TECH. En tsja wel leuk zo'n controller, maar ik denk niet dat het erg veel oplevert, zal het eens gaan uitzoeken.

BenC70ES

Citaat van: Zippo op 30-10-2005 21:09:16Er moet een open lucht filter op!!!  Dan krijg je kippevel  :o

Zeg ik toch  ;)  ;D

En zo'n VTEC controller is volgens mij meer een gadget dan dat het iets oplevert, hij moet gewoon genoeg toeren doen voor hij kan 'veranderen'...  :)

Onbegrijpelijk wel dat de vorige eigenaar dat typische blauw heeft laten overspuiten door wit  ???
Ohja en als je ermee topsnelheid haalt lijk je wel tegen 'worpspeed' te gaan...  :o

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Peertje

Mooie CaR-HoOr-WeZ!

Zie 'm wel op een meeting!

Hé? Geen banner meer?

Hen3

Rijns_t5r

8)hee Wesley gefeliciteerd met je aankoop,zag dat je diverse spullen uit je oude auto mee had genomen,maar miste toch 1 ding,je schoenlepel ;Danders kom je er niet in of uit zoon zakjapanner ;)
heb 1 keer in je andere auto mogen zitten,heb nu nog last van mijn nek ;D
maar zonder gein heel veel onderhouds vrije en veilige km wesley ennuh mooi car hoor.
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

HaRdCoRe-WeZ

Mjah leuke CRX die rode, is een bekende. Is een hoop aan gedaan, maar niet echt mijn stijl. LSD is wel gaaf, komt er bij mij misschien ook ooit nog op.

Over die schoenlepel, tsja, heb ik nu niet meer nodig, er zitten gewoon de standaard leren CRX VTEC stoelen in. Stuk comfortabeler kan ik je zeggen, ooit komen er weer kuipen in, maar dan wel goeie (Sparco, OMP, Cobra ofzo).

V70R

Veel plezier & succes met je nieuwe crx, het is geen volvo maar je kunt nu in ieder geval wel terecht bij een volvo-tuner ;D :

http://www.rica.nl/index.php?phmu=23&psmu=207&pctt=160
V70R Saffron '98 FWD - MT
MTE custom mapping / Aluminium IC / Aquamist 1S / 465cc / MSD Blaster / Magnecore KV85 / HPI /  Ferrita 2.5" & 3" dp racecat / Veerpootbrug voor & achter / IPD stabilisator / KW V2 / AM DB9 330MM Brembo met S60R remschijven / Pagid Blauw remblokken

alex V50

Roel junior heeft zelf ook een CRX.
Ik weet niet wat dat ding aan vermogen doet, maar als ik zo naar de motorruimte kijk is dat ding akelig snel... ;D

Gr. Alex.
Citaat van: fearless op 26-09-2006 22:00:27
Ik vlam!
Never argue with an idiot. They drag you down to their level, then beat you with experience

Sem

Mooie auto... ik heb wel iets met wit!
Bij ons in het dorp rijd ook al heel lang een Civic VTEC rond (geen CRX dus).
Wat een herrie maakt dat apparaat!!!  :o

p.s. Wat doen die "tepels" op de motorkap?  :-X

HaRdCoRe-WeZ

Roel junior rijdt dan waarschijnlijk niet in een VTEC, dat moet je merken. Vervolgens ligt het aan het bouwjaar wat het ding qua vermogen doet. Tevens rijden er ook een paar Amerikaanse CRX'en rond. Die hebben een SOHC, en ca. 108pk. De europese doen 130pk voor bouwjaar 88-89 en 90-91 moet het doen met 124pk (katalysator).

Die "tepels" zijn hoodpins. Het is een polyester motorkap, en die ligt er nou eenmaal niet strak op. Door middel van die sloten druk je hem eigenlijk op zijn plaats.

Civic VTEC (EE9) maakt gebruik van hetzelfde blok als de CRX (150pk). Kan idd een aardige sound opleveren, helemaal alstie het VTEC gebied induikt. Heerlijk!

alex V50

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 01-11-2005 00:44:17
Roel junior rijdt dan waarschijnlijk niet in een VTEC, dat moet je merken. Vervolgens ligt het aan het bouwjaar wat het ding qua vermogen doet. Tevens rijden er ook een paar Amerikaanse CRX'en rond. Die hebben een SOHC, en ca. 108pk. De europese doen 130pk voor bouwjaar 88-89 en 90-91 moet het doen met 124pk (katalysator).

Die "tepels" zijn hoodpins. Het is een polyester motorkap, en die ligt er nou eenmaal niet strak op. Door middel van die sloten druk je hem eigenlijk op zijn plaats.

Civic VTEC (EE9) maakt gebruik van hetzelfde blok als de CRX (150pk). Kan idd een aardige sound opleveren, helemaal alstie het VTEC gebied induikt. Heerlijk!

het blok is niet echt origineel meer... ;)
schijnt tegen de 300 pk te doen (turbo)  ;D
Citaat van: fearless op 26-09-2006 22:00:27
Ik vlam!
Never argue with an idiot. They drag you down to their level, then beat you with experience