Honda CRX VTEC: REMMEN!

Gestart door HaRdCoRe-WeZ, 30-10-2005 16:44:32

Vorige topic - Volgende topic

Eugene

Citaat van: CeeBee op 02-11-2005 20:10:18
Roeltje heeft een zeer uitgebreide kennissenkring , wat errug makkelijk is. 8)
Zelfs in Zuid Afrika , daar komt het uitlaatspruitstuk vandaan geloof ik.

In Zuid-Afrika weten ze ook wel wat tuning is, dat heb ik gemerkt tijdens mijn stage (van Jan tot Jul) ;D

Er rijdt daat onderandere een 1000pk Porsche 3.6 12v en een twin engine Golf met meer dan 800pk  :o  en veel meer van dat spul!

Die ZA tuningsboekjes waren in elk geval erg leuk om te lezen ;D

If it's not blown, it sucks...

Eugene

Citaat van: thedoctor op 08-12-2005 19:47:43
Was 19 en kocht een 850 T-5R  ;D

En ik met m'n 20e een T-5 ;)

Volgens mij wordt het dus eens tijd om de CRX in te ruilen voor een 850 ;)

HaRdCoRe-WeZ

Nope. Ik vind bochten veelste leuk. Dit is goedkoop errug veel lol hebben en hardrijden.

Ik wist btw niet dat ze in ZA zo in het tuningsgebeuren zaten...sta er zelfs een beetje van te kijken.

Peth©oni

zit een mooie kerstkaart bij  ;) ;D

fearless

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 09-12-2005 02:19:35
Nope. Ik vind bochten veelste leuk.

Ik ook. KW rules.   ;D

K*T winterbanden

Maar natuurlijk ook een erg gave CRX. Lijkt mij ook wel wat, maar dan voor er bij.  :)

BenC70ES

Nope. Ik vind bochten veelste leuk. Dit is goedkoop errug veel lol hebben en hardrijden.

Alleen spijtig dat het één van de onveiligste auto's is die er zijn...  :-\

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

HaRdCoRe-WeZ

Citaat van: BenC70ES op 09-12-2005 20:01:27

En waarop is dat vooroordeel op gebaseerd eigenlijk? Ik hoor/lees dat toch regelmatig, maar het tegendeel is ook al een aantal keren bewezen... Zo weet ik iemand die zijn CRX compleet afschreef nadat hij:
- Met 130+ de dijk af vloog.
- Daarna een x aantal keer over de kop ging
- Vervolgens ook nog in de lengterichting een salto maakte
- En vervolgens uitstapte

Dit is maar 1 voorbeeld van een zeer heftig ongeluk waarbij de bestuurder zelf nog uitstapte.

Denk dat het er ook mee te maken heeft dat de CRX een goedkope snelle auto is. Dus haalbaar voor veel jonge bestuurders (ben zelf ook nog maar 22....) en dus de kans (statistisch gezien) groter is op een ongeluk.

Hij heeft geen airbags nee, en nee het is geen zware kolos zoals een Volvo, dat is gewoon een feit. Hok stamt uit 1988 heh. In 1990 wel een kleine update ondergaan. Maar onveilig? Tsja, ik weet het niet...ga het ook niet uittesten  ;D

Daf46

Ik heb het ook vaak moeilijk (nu ja relatief gezien dan) met de vooroordelen die sommige modellen en merken met zich mee blijven slepen.

Neem nu Skoda, mensen denken nog steeds dat een Ocatvia 2 van het zelfde alooi is als een Favorit.

elianmars

Bijna élke wagen is onveilig, als de bestuurder onverantwoord rijdt  ;)

Eugene

Ik wist btw niet dat ze in ZA zo in het tuningsgebeuren zaten...sta er zelfs een beetje van te kijken.

Ik zal eens zoeken of ik nog zo'n boekje kan vinden, dan scan ik wel een leuk artikel ;)

BenC70ES

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 10-12-2005 00:15:41

En waarop is dat vooroordeel op gebaseerd eigenlijk? Ik hoor/lees dat toch regelmatig, maar het tegendeel is ook al een aantal keren bewezen... Zo weet ik iemand die zijn CRX compleet afschreef nadat hij:
- Met 130+ de dijk af vloog.
- Daarna een x aantal keer over de kop ging
- Vervolgens ook nog in de lengterichting een salto maakte
- En vervolgens uitstapte

Dit is maar 1 voorbeeld van een zeer heftig ongeluk waarbij de bestuurder zelf nog uitstapte.

Denk dat het er ook mee te maken heeft dat de CRX een goedkope snelle auto is. Dus haalbaar voor veel jonge bestuurders (ben zelf ook nog maar 22....) en dus de kans (statistisch gezien) groter is op een ongeluk.

Hij heeft geen airbags nee, en nee het is geen zware kolos zoals een Volvo, dat is gewoon een feit. Hok stamt uit 1988 heh. In 1990 wel een kleine update ondergaan. Maar onveilig? Tsja, ik weet het niet...ga het ook niet uittesten  ;D

Vorige week lieten ze in 't nieuws nog een ongeval zien, met een BMW 3 (e46) en zo'n CRX als de jouw, half frontale aanrijding,

Echt zonder overdrijven, die BMW was misschien 15cm ingedeukt en koplamp kapot en bij de CRX zat het voorwiel terhoogte van de deur... en de inzittende was levensgevaarlijk gewond...

Heb ook ooit eens een reeks crashtesten gezien met een civic model '92, Golf III, Opell astra...
En die Civic plooide onwaarschijnlijk hard bijeen (deur en dak volledig geplooid) en was de overlevingskans wel heel miniem...
Dus niet echt een voorgevoel...

Rij voorzichtig!

ff googelen levert dit op:

"In sports cars, the 1997-2002 Honda Prelude came out best, while the Mitsubishi Starion (1982-87), Nissan Exa (1983-86), Nissan NX/NX-R (1991-96), Honda CRX (1987-91) and Toyota MR2 (1987-90) offered the least driver protection."

"). Laut eines grossen Crash-Tests mit vielen versch. Automodellen. Und jetzt kommts: den letzten Platz belegte damals der Honda CRX. "

"also ich fahre auch nen crx ed9 und der wiegt leer nur knapp über 900
und zum crashtest is es echt so das de null sicherheit da drin hast wenn de irgentwo vor knallst
nen kollege is auf nen golf 5 aufgefahren und der golf hatte nur nen kratzer an der stoßstange also eigentlich GAR NIX und der crx war totalschaden mit rahmen verzogen......
darum wird der crx ja nicht nur "pocket rocket" oder "taschen rackete" genannt sondern auch fahrender sarg"

"Also wenn CRX dann nur mit Überrollkäfig "

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

HaRdCoRe-WeZ

Vandaag de auto gecleaned (in de zin van schoonmaken) en in de was gezet. Mooi wit is niet lelijk. Verdere updates zijn de Brembo Max schijven met Ferodo DS2500 blokken aan de voorkant. Yup, dat remt al een stuk beter. Nu nog Goodridge remleidingen, en dan ben ik weer blij. Maar eerst nog PU motor mount inserts.

HIER KLIKKIE DOEN

Emiel

Netjes! Wat is het verhaal achter de blauwe voorbumper?

fearless

Citaat van: Emiel op 12-07-2006 22:02:30
Netjes! Wat is het verhaal achter de blauwe voorbumper?

Dat vroeg ik mij ook al af. Ziet er verder erg goed uit.

T W R 850

mooie plaatjes hoor, dus daar ging de corolla naar toe ik zag em rijden.
het lijkt wel een sneeuwpop met een blauwe neus ;D