rolhoes afdekking

Gestart door demeup, 11-12-2005 14:29:39

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Iets lastiger, maar zeker nog te verwijderen.
De zijkanten waar de rolhoes inklikt zijn vrij flexibel ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

kcie

ook bij mij waren beide kanten afgebroken en heb ook ongeveer een gelijke reparatie toegepast. Voor wat inspiratie hulp voor anderen, zal ik ook mijn foto's even toevoegen.

de afgebroken uiteinden

een 5/8 koperbuiseen stuk inzagen (5/8 heeft een binnendiameter van 14m wat exact over de gebroken uiteinden van de rolhoes past)

vervolgens de uiteinden omvouwen

nog even een paar gaatjes er in geboord voor en M3 borg schroefje

nog even er overheen schuiven en het schroefje plaatsen.Omdat er geen ruimte is m een moertje op het borgschroefje te zetten, heb ik hem een paar tikjes met de hamer gegeven waardoor hij als het waren is vast geklonken.

jammer genoeg zijn er wel een paar moertjes te zijn, maar als je deze zwart maakt dan vallen ze niet echt op

Om weer de boel in elkaar te krijgen met wat voorspanning op de veer is wel even een gedoe. Maar is wel voor elkaar te krijgen, vooral als je er even een extra handje bij hebt.
Warning! This message contains hidden bugs!

V70 2.4 '99, Honda Pan European ST1100

Garfield

Ook hele illustratieve foto's !
Mijn rolhoes staat inmiddels in de garage, te wachten op een soortgelijke behandeling.
Maar dat zal nog wel even duren, ik moet nog zoooooo veel dingen aan ons nieuwe huis eerst doen :-(
Groet, Arvid
Zakelijk: Audi A4 Avant 2.0 TDI Aut. (2006)
Privé: Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998)

Misha

In plaats van de schroefjes/moertjes kun je wellicht ook een popnagel gebruiken: bijvoorbeeld zo een die in de wielkuipen worden gebruikt.
Die zijn stevig, kunststof en  al zwart.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

kcie

Citaat van: Misha op 19-11-2007 23:05:35
In plaats van de schroefjes/moertjes kun je wellicht ook een popnagel gebruiken: bijvoorbeeld zo een die in de wielkuipen worden gebruikt.
Die zijn stevig, kunststof en  al zwart.

opzich wel een goed idee, maar je hebt binnen in niet veel ruimte. Een kopje van een schroefje kun je net kwijt.Vooral als je beide kanten moet aanpakken, dan kan een popnagel al wel te lang zijn. Waardoor je de rolhoes niet vergenoeg kan indrukken om hem in de auto te plaatsen.

Garfield

kcie: ik krijg de kriebels van jouw signature :-)
Groet, Arvid
Zakelijk: Audi A4 Avant 2.0 TDI Aut. (2006)
Privé: Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998)

kcie

Citaat van: Garfield op 20-11-2007 10:25:50
kcie: ik krijg de kriebels van jouw signature :-)

Ja leuk hé !!

PatrickAWD

Bedankt allemaal voor de tips. Ik heb hetzelfde "probleem" maar deze oplossing is top! ik ga zo meteen aan de slag ;D

woutt

Briljant !! ik erger me er al een jaar aan en heb mijn schoonvader er (binnensmonds) om vervloekt dat hij dat fragiele ding er uit had gehaald waarna het niet meer werkte !
Weer een leuk dingetje voor het weekeinde!

PeterLwd

Ben nu ook druk bezig met deze reparatie. Ik denk dat het me wel gaat lukken.
Maar kan iemand mij uitleggen hoe het op spanning brengen etc. werkt?
Alvast bedankt!

Guus

Hallo,

Ik zou graag willen weten hoe je de veer of veren van een rolhoes kan opspannen. Aan een zijde hangt deze een beetje slap naar buiten, terwijl de rest nog goed werkt.

Hoe verwijder je bijvoorbeeld de buitenste kappen zonder de hoes schade toe te brengen?

Groet,
Guus

ief

Ik ben blij dat ik net weer een nieuwe heb. :eusa_whistle:
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Bouma206

Mooi verhaal. Volgende week is mijn rolhoes aan de beurt. Ben benieuwd!
Fryslân boppe!!!!

Bouma206

Joehoe de mijne doet het weer......
Oprollen moet ik hem echt bij helpen en gaat zeker niet in 1 of 2 keer  :(
Daarbij is de kant die nog heel is, net iets strakkers gespannen. Hoe span ik de andere kant op of is dat niet mogelijk?
Fryslân boppe!!!!

mark71

Citaat van: Bouma206 op 15-07-2008 21:19:24
Joehoe de mijne doet het weer......
Oprollen moet ik hem echt bij helpen en gaat zeker niet in 1 of 2 keer  :(
Daarbij is de kant die nog heel is, net iets strakkers gespannen. Hoe span ik de andere kant op of is dat niet mogelijk?

Ik heb het ook op de manier van Ed gedaan TOP  :eusa_clap:

Maar als je hem nog moet helpen bij het oprollen moet je de veer iets verder aanspannen voordat je hem weer in elkaar gaat zetten.

gr