ABS en TRACS

Gestart door Arnaud, 07-01-2006 23:32:04

Vorige topic - Volgende topic

@®-

Citaat van: 850blues op 07-02-2006 22:22:42
Citaat van: @®- op 07-02-2006 21:58:08
maar ook tijdens een APK wordt er een proefrit gemaakt

???

Bij mij niet hoor!
Maar ik heb hem dan ook laten keuren bij een bedrijf dat alleen APK-keuringen doet.
Kan het zijn dat jij de APK met een (grote) beurt hebt gecombineerd?  Dan maakt die proefrit misschien onderdeel uit van de beurt.

Maar het kan natuurlijk ook zijn dat de keurmeester eens in een echte auto wil rijden.... ;)

De beurten doe ik altijd zelf, de APK door een collega maar dat is altijd wat makkelijker als je in de auto's zit.
De keurmeester heeft zelf 855 R gehad dus die weet wel hoe het rijdt  ;)

Erik48

Citaat van: thuur op 09-01-2006 00:19:48
Citaat van: Arnaud op 08-01-2006 23:50:06
Thuur,

Ik heb me een slag in de rondte gesmurft op het forum om je soldeertips helder in kaart te krijgen. Het is me niet gelukt. Kan je me een linkje mailen o.i.d.

I'd be gratefull!

Groet,

Arnaud

Hehehe, ik houd wel van smurfen 8)

Ik zal je een PB sturen ;)

Gr 8)

Beste Thuur,
Naar ik zo lees heeft mijn ABS unit ook last van losse solderinkjes wil je zo vriendelijk zijn mij ook PB te sturen zodat ik het kan verhelpen?

Groetjes,
Erik

mazda

ben er inmiddels ook achter dat het een leuk abs systeem is. Na reparatie van het elektronisch besturingssysteem is bij mij iedere dag het abs lampje wel weer gaan branden, nadat je erachter kwam dat op dat moment het systeem helemaal niet werkt. Wordt je nog druk als je met 120km/u op een file afrijd. Heeft iemand nog een tip voor dit probleem. (laat hem morgen weer eens uitlezen)

netwerk11

Als je door de bocht gaat en het tracs lampje brand even, is dit hetzelfde probleem? en af en toe het  abs en tracs lampje spontaan aan onder het rijden, wat zichzelf reset bij uitzetten motor
Is het voor mij misschien ook nuttig om de soldeerbout te pakken?

thuur

Resetten doet ie niet als je hem uitzet. De foutcodes blijven erin staan en het lampje blijft dan branden.

Het systeem heeft bij het bereiken van de eerste keer 40km/u alle functies getest. Als het lampje dan dooft is het systeem operationeel en in orde bevonden.

Als je TRACS lampje knippert in een bocht betekent dit volgens mij dat het systeem ingrijpt. In je boekje staat dit vast prima uitgelegd...... ;)

Onder het rijden moet het ABS lampje uitblijven. Eerst foutcodes uitlezen, dan pas de soldeerbout pakken. Misschien hangt er ook gewoon een sensorstekkertje los..

Gr 8)

netwerk11

nou ik zie het nog wel een tijdje aan wat er allemaal gebeurt, en wat er gaat branden, vond het alleen vreemd dat ik afgelopen zaterdag dus het lampje abs en tracs gingen branden en vanmorgen en vanavond in de bocht het tracs lampje oplichte, maar misschien was het wel glad wie zal het zeggen, het was tenslotte 3 graden, dus dat kan het geweest zijn. Kortom ik kijk het even aan of ze hinderlijk vaak aangaan

bedankt voor de reactie

mehn

Citaat van: thuur op 21-02-2006 22:42:56
Als je TRACS lampje knippert in een bocht betekent dit volgens mij dat het systeem ingrijpt. In je boekje staat dit vast prima uitgelegd...... ;)

Ik heb mijn TRACS lampje nog nooit zien knipperen. Bovendien werkt het systeem niet boven de 40km/h.
Er staat overigens niet over een knipperend lampje in het instuctieboekje ;)

Ik zou dus de foutcodes eens uitlezen, lijkt me goed om mee te beginnen  8)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Citaat van: mehn op 22-02-2006 10:17:41

Ik heb mijn TRACS lampje nog nooit zien knipperen. Bovendien werkt het systeem niet boven de 40km/h.

De TRACS werkt verschillend op sommige auto's. Knopje aan=uit, lampje aan=uit etc. Maar als het systeem ingrijpt (idd tot 40km/u) gaat er toch zeker wel een lampje aan ???

Affijn, dat bedoel ik dus: check je handleiding 8)

Neem jij tegenwoordig alle bochten > 40 km/u :o

Gr ;D

mehn

Citaat van: thuur op 22-02-2006 10:45:00
Citaat van: mehn op 22-02-2006 10:17:41
De TRACS werkt verschillend op sommige auto's. Knopje aan=uit, lampje aan=uit etc. Maar als het systeem ingrijpt (idd tot 40km/u) gaat er toch zeker wel een lampje aan ???
Affijn, dat bedoel ik dus: check je handleiding 8)
Neem jij tegenwoordig alle bochten > 40 km/u :o
Gr ;D

Het is jammer dat er geen sneeuw meer ligt thuur anders gingen we eens rijden met TRACS  ;)
Je hebt er tijdens het rijden namelik geen ene r**t aan. Alleen bij het wegrijden op sneeuw of ijs helpt het iets.
Als je een bocht neemt met minder dan 40km/h als het glad en TRACS zóu ingrijpen dan merk je dat vanzelf, daar heb je geen lampje voor nodig.
Het zou me met andere woorden dus verbazen dat het knipperende/brandende lampje van netwerk11 betekent dat op dat moment TRACS ingrijpt; dat moet hij/zij dan gemerkt hebben.

In mijn handleiding staat overigens niet vermeld bij welke stand van de schakelaar TRACS aan of uit staat.  ;)

XC60 D4 AWD:

thuur

Niet vermeld :o Da's lekker dan.... Hoe moet ik er dan ooit achter komen hoe die hele prut werkt ??? Swedish Chef in actie :-X

Dat het systeem enkel bedoeld is om in Zweden tijdens extreme sneeuwval weg te rijden wist ik idd.

Gr 8)

mehn

Citaat van: thuur op 22-02-2006 11:22:36
Niet vermeld :o Da's lekker dan.... Hoe moet ik er dan ooit achter komen hoe die hele prut werkt ???

Gewoon uitproberen  ;)

XC60 D4 AWD:

netwerk11

Als ik tracs uitzet blijf ik dan nog wel een beetje normaal op de weg of gaat het optrekken dan iedere keer met piepende banden? want anders zet ik hem gewoon een tijdje uit , het gaat bij mij trouwens om een S80 T6 en wanneer het lampje ging branden was altijd tijdens het oprijden van een rotonde dus ik denk dat dat niet harder ging dan 30 a 40 km/h

mehn

Citaat van: netwerk11 op 22-02-2006 20:51:22
Als ik tracs uitzet blijf ik dan nog wel een beetje normaal op de weg of gaat het optrekken dan iedere keer met piepende banden? want anders zet ik hem gewoon een tijdje uit , het gaat bij mij trouwens om een S80 T6 en wanneer het lampje ging branden was altijd tijdens het oprijden van een rotonde dus ik denk dat dat niet harder ging dan 30 a 40 km/h

Een S80  :-X

Had dat er ff bijgezegd  ::)

Geen idee hoe het bij een S80 werkt en eerlijk gezegd wil ik dat ook niet weten...

XC60 D4 AWD:

netwerk11

Sorry dat ik het niet eerder vermeld had, was in de veronderstelling dat het niet zo erg van elkaar verschilt met die elektronica.

Maare Mehn lijkt een S80 jou niets dan dit is toch ook nog een echte Zweed?

Winkie

met de gladheid heb ik een en ander geprobeerd. Toen ik de schakelaar op het dash gebruikte, kreeg ik bij het optrekken een raar tikkend geluid. Ik neem aan dat het van een ingrijpend TRACS systeem was. schakelde ik het weer uit, hoorde ik niets meer.
Ik ga er van uit dat het systeem dus bij een 850 onder normale omstandigheden uit staat.

[correct me if i'm wrong]
Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Arzt oder Apotheker.