ABS en TRACS

Gestart door Arnaud, 07-01-2006 23:32:04

Vorige topic - Volgende topic

Arnaud

Beste lezerts,

Ook ik mag mij scharen onder de rijders met de ABS en TRACS lampjes zo nu en dan aan.
Eerst heb ik een (geavanceerde, jawel) zoektocht gedaan naar ABS en TRACS. Helaas maakte dat mij niet echt veel wijzer. De mogelijke oorzaken alleen maar meer.
Toen ben ik maar gaan speuren hoe (en waarmee) ik de foutcodes uit kan lezen. Over foutcodes een hoop, maar over het uitlezen zonder professionele spulletjens heb ik ook niks kunnen vinden.

Iemand die me op weg kan helpen?

Thanks!

BTW.Nu de lampjes sinds een week of 2 met regelmaat branden, ervaarde ik vanmiddag voor het eerst gebrom (als ABS) vanuit het vooronder, terwijl ik voor het stoplicht stond. Klonk niet fijn.

Enno

ABS / Tracs unit defect. Moet gerepareerd worden. behalve dat het niet fijn klinkt is het ook nog gevaarlijk. Als je rijdt en de auto begint spontaan zijn ABS in werking te stellen zonder dat daar aanleiding voor is kun je in gevaarlijke situaties terechtkomen.

Er zijn mensen die het kastje zelf kunnen repareren er is ook een adres via marktplaats die het kan verzogen. Is in ieder geval goedkoper dan een nieuwe unit te bestellen.

M a r c

Het ABS kan er nooit voor zorgen dat de wagen uit zichzelf gaat remmen.

Als ie niet werkt heb je gewoon conventionele remmen, dus zonder de Anti-Blokkeerwerking van de ABS.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann

Citaat van: M a r c op 08-01-2006 11:41:35
Het ABS kan er nooit voor zorgen dat de wagen uit zichzelf gaat remmen.

Als ie niet werkt heb je gewoon conventionele remmen, dus zonder de Anti-Blokkeerwerking van de ABS.

Das niet helemaal waar. Soms gaat de ABS pomp en het pulseer gedeelte spontaan werken. Je hoort dan de pomp ratelen alsof je bij hard remmen in de ABS zit. Mocht je op dat moment gaan remmen dan rem je met volledig ingeschakelde ABS en heb je een veel langere remweg.

Hij gaat dus niet uit zichzelf remmen maar de ABS werkt dan dus wel..
Toch duidelijk zo dacht ik??  ???

;D

Enno

das dus ook het gevaar van een defecte ABS / Tracs Unit.

2 keer een gevaarlijke situatie meegemaakt. Een keer bij +100 km/ uur op een afrit voor een stoplicht. Een keer op een rotonde. Kon nog net op tijd remmen nadat de ABS unit definitief in storing was gesprongen.

Juist het moment voorafgaand in storing springen is gevaarlijk. Je wilt remmen maar je kunt niet remmen omdat het ding meent te moeten inspringen met ABS terwijl dat niet nodig c.q. wenselijk is. Weg korte remweg, en kans op BOEM is HO.

thuur

Wat een paniekzaaierij voor een paar gebroken solderingen..... ::)

Reparatie kost je een half uur en een paar cent aan soldeertin..

Gr 8)

ThijsRrrr

ik heb hetzelfde probleem gehad dat de lampjes bleven branden, ook een kapote abs unit. Heb geen problemen gehad met remmen omdat het gehele abs systeem uitgeschakeld werd. Heb toen inderdaad via markplaats een adres gevonden die mijn abs unit heeft omgeruild voor een goed werkende unit. En inderdaad had ik het zelf kunnen doen, maar ben nog niet zo vertrouwd met de elektronica van de auto

Enno

hmmm paniekzaaierij. Als je er niets aan doet is het inderdaad gevaarlijk. Het zijn gelukkig maar een paar solderingen.

Arnaud

Thuur,

Ik heb me een slag in de rondte gesmurft op het forum om je soldeertips helder in kaart te krijgen. Het is me niet gelukt. Kan je me een linkje mailen o.i.d.

I'd be gratefull!

Groet,

Arnaud

thuur

Citaat van: Arnaud op 08-01-2006 23:50:06
Thuur,

Ik heb me een slag in de rondte gesmurft op het forum om je soldeertips helder in kaart te krijgen. Het is me niet gelukt. Kan je me een linkje mailen o.i.d.

I'd be gratefull!

Groet,

Arnaud

Hehehe, ik houd wel van smurfen 8)

Ik zal je een PB sturen ;)

Gr 8)

beezz

Is het overigens terecht dat-ie hiermee niet door de keuring komt?
De "geleerden" bij de dealer waren het R niet over eens.
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

@®-

Bij de APK keuring mag je ABS lampje helemaal niet branden behalve even bij het starten.

thuur

Citaat van: @®- op 07-02-2006 17:07:51
Bij de APK keuring mag je ABS lampje helemaal niet branden behalve even bij het starten.

Belachelijk! Want als je enkel een storingscode opgeslagen hebt blijft het lampje dus ook branden na de start. Dat het systeem verder feilloos werkt (en het lampje uitgaat na het bereiken van 40 km/u) doet niet ter zake ???

Het kan toch gerepareerd zijn... :P

Gr :-\

@®-

Ik weet niet wat de specifieke regels zijn daarover maar ook tijdens een APK wordt er een proefrit gemaakt en mag je wel aannemen dat er dan harder gereden wordt dan 40 km/h. Dus is het probleem dan opgelost.

850blues

Citaat van: @®- op 07-02-2006 21:58:08
maar ook tijdens een APK wordt er een proefrit gemaakt

???

Bij mij niet hoor!
Maar ik heb hem dan ook laten keuren bij een bedrijf dat alleen APK-keuringen doet.
Kan het zijn dat jij de APK met een (grote) beurt hebt gecombineerd?  Dan maakt die proefrit misschien onderdeel uit van de beurt.

Maar het kan natuurlijk ook zijn dat de keurmeester eens in een echte auto wil rijden.... ;)
2016 => ....      | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016   | 854 2.5 10v '96 | 118dkm --> 249dkm