ABS en TRACS

Gestart door Arnaud, 07-01-2006 23:32:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mehn

Ligt aan het bouwjaar. Bij mij werkt het wel zo idd.

Het geluid dat je hoort is de ABS, want dat gebruikt TRACS om de wielen af te remmen.  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Derks

Bij mij knippert het lampje ook regelmatig in de bochten.
Het zou kunnen zijn dat het systeem van de S80 het zelfde is als de v70 N.

Uit het boekje:

Stabiliteits- en tractieregelsysteem.
Het STC voorkomt dat de wielen hun grip op het wegdek verliezen tijdens het accelereren [....]

Bij lagere snelheden tot c.a. 120 km/h zorgt het tractieregelsysteem ervoor dat de aandrijfkracht wordt overgeheveld van het aangedreven wiel dat (ten opzichte van het wegdek) doorslipt naar het aangedreven wiel dat niet doorslipt. om de aandrijving verder te verbeteren moet u in een dergelijke situatie het gaspedaal verder intrappen dan normaal. [.....]

Het stabiliteitssysteem verlaagt het motorkoppel, wanneer de aangedreven wielen tijdens de accelleratiede neiging hebben om door te gaan slippen.[....]

Ik heb hem wel eens uitgezet om een bochtje wat ik elke dag neem, eens wat sportiever te nemen, dan merk je echt wel het verschil, een verkeerspaal had toen bijna een einde gemaakt aan mijn zweedse ros, omdat ik hem niet meer onder controle had.


gr derks

BenC70ES

Vanaf '99 is het inderdaad STC, dat zit er bij mij ook op, en als het knippert is het in werking op dat moment  ;)

Heb 't al eens zien aangaan bij 140km op een hobbelige weg (in 3e tegen 't rood aan   ;) )

Werkt dus bij alle snelheden, en werkt op het motorvermogen, je hoort dus ook geen ABS getik...  alleen wel bij hele lage snelheden op sneeuw of ijzel.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Erik48

Beste thuur,
Zaterdag de controller eruit gehaald en de solderingen rood omcirkeld op de foto vernieuwd, de controller werkt weer prima( geen brandend ABS lampje meer anders dan direct bij het starten)
P:\DCIM\101CANON\Abs controller soldeerplaatsen.gif

Groetjes, Erik

Erik48

Citaat van: Erik48 op 27-02-2006 19:43:07
Beste thuur,
Zaterdag de controller eruit gehaald en de solderingen rood omcirkeld op de foto vernieuwd, de controller werkt weer prima( geen brandend ABS lampje meer anders dan direct bij het starten)
P:\DCIM\101CANON\Abs controller soldeerplaatsen.gif

Groetjes, Erik
En dit is de foto

thuur

Citaat van: Erik48 op 27-02-2006 19:55:46
Citaat van: Erik48 op 27-02-2006 19:43:07
Beste thuur,
Zaterdag de controller eruit gehaald en de solderingen rood omcirkeld op de foto vernieuwd, de controller werkt weer prima( geen brandend ABS lampje meer anders dan direct bij het starten)
P:\DCIM\101CANON\Abs controller soldeerplaatsen.gif

Groetjes, Erik
En dit is de foto

Kijk 8) En zo hoort het ;D

Complimenten, je hebt jezelf een nieuwe controller van zo'n 850 euro bespaard :P


Gr 8)

mehn

Citaat van: mehn op 22-02-2006 11:04:49
Het is jammer dat er geen sneeuw meer ligt thuur anders gingen we eens rijden met TRACS  ;)

Heeft thuur nog interesse om TRACS in werking te zien?  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Citaat van: mehn op 01-03-2006 15:05:55
Citaat van: mehn op 22-02-2006 11:04:49
Het is jammer dat er geen sneeuw meer ligt thuur anders gingen we eens rijden met TRACS  ;)

Heeft thuur nog interesse om TRACS in werking te zien?  ;D

Het dooit inmiddels als een gek hier...


Maar: ja hoor ;D


Gr :-\

mehn

Citaat van: thuur op 01-03-2006 16:43:35
Citaat van: mehn op 01-03-2006 15:05:55
Citaat van: mehn op 22-02-2006 11:04:49
Het is jammer dat er geen sneeuw meer ligt thuur anders gingen we eens rijden met TRACS  ;)
Heeft thuur nog interesse om TRACS in werking te zien?  ;D
Het dooit inmiddels als een gek hier...
Maar: ja hoor ;D
Gr :-\

Tsja, ik ben nu al thuis  ;)
Volgende keer beter  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Maverick

Beste Thuur,

Hierbij wil ik je bedanken voor de foto met de rood omcirkelde solderingen.

Ik heb het zelfde probleem met de ABS TRACS en ga morgen direct proberen dit probleem te verhelpen door de solderingen te vernieuwen.

Valt best tegen om zonder tracs op wintersport de berg op te komen.

Mocht het allemaal lukken dan laat ik het wel even weten op dit forum.


Een tevreden VOLVO 850 GLE 20V 1996 berijder.

Groeten Mark

thuur

Citaat van: Maverick op 07-03-2006 21:23:36
Beste Thuur,

Hierbij wil ik je bedanken voor de foto met de rood omcirkelde solderingen.

Ik heb het zelfde probleem met de ABS TRACS en ga morgen direct proberen dit probleem te verhelpen door de solderingen te vernieuwen.

Valt best tegen om zonder tracs op wintersport de berg op te komen.

Mocht het allemaal lukken dan laat ik het wel even weten op dit forum.


Een tevreden VOLVO 850 GLE 20V 1996 berijder.

Groeten Mark

De foto is van Erik hoor ;D

Suc6!! Laat je nog even wat weten?


Gr 8)

Maverick

Beste Thuur,

Bedank Erik even voor de foto, dank je.

Ik heb vandaag de ABS controller gedemonteerd de deksel verwijderd en er was duidelijk te zien dat er drie solderingen los waren (een zwart ringetje in de soldering te zien) alle solderingen (rood omcirkeld op de foto) even opnieuw laten smelten en wanneer nodig iets soldeer toegevoegd. Een klusje van 10 minuten. vervolgens de deksel (na verwijderen zo veel mogelijk oude kit) met nieuw siliconenrubber gemonteerd. De ABS controller weer gemonteerd met de vier torx schroefjes en na een proefrit met veel hobbels en bochten bleven de gewraakte lampjes ABS TRACS uit. Het is dus gelukt.
Een fikse besparing van € 175,00 (dat vraagt ABS REPAIR ervoor).

Groet Mark,

elianmars

Citaat van: Maverick op 08-03-2006 21:02:07
Beste Thuur,

Bedank Erik even voor de foto, dank je.

Ik heb vandaag de ABS controller gedemonteerd de deksel verwijderd en er was duidelijk te zien dat er drie solderingen los waren (een zwart ringetje in de soldering te zien) alle solderingen (rood omcirkeld op de foto) even opnieuw laten smelten en wanneer nodig iets soldeer toegevoegd. Een klusje van 10 minuten. vervolgens de deksel (na verwijderen zo veel mogelijk oude kit) met nieuw siliconenrubber gemonteerd. De ABS controller weer gemonteerd met de vier torx schroefjes en na een proefrit met veel hobbels en bochten bleven de gewraakte lampjes ABS TRACS uit. Het is dus gelukt.
Een fikse besparing van € 175,00 (dat vraagt ABS REPAIR ervoor).

Groet Mark,

En die 175 euro is nog ex btw ook  ::) :-X

Racingbrick

Pfff, hoe durven ze .........175,-??? :o :o
Maarja, de dealer zou er een nieuwe insteken vrees ik.




elianmars

Citaat van: Racingbrick op 08-03-2006 22:33:00
Pfff, hoe durven ze .........175,-??? :o :o
Maarja, de dealer zou er een nieuwe insteken vrees ik.



Ik ben bij de dealer geweest om de foutcode uit te laten lezen en daar zeiden ze gelijk wat het probleem was.
Ze adviseerden mij om de unit te (laten) solderen.
Dus de dealer heeft niet gelijk een nieuwe voor me besteld  :)

Mijn neef is bij die ABS Repair geweest. Meestal krijg je een gerepareerde unit als je de jouwe inlevert.
Omdat hij voor de wagen van mijn neef (S80) geen unit had liggen, heeft hij die van m'n neef gelijk gerepareerd.
Hij was is 10 minuten klaar. Snel verdiend......  ::) ::) :-X