Stabilisatorstangtje voorwiel ophaning

Gestart door Edwin, 17-08-2002 10:12:00

Vorige topic - Volgende topic

Edwin

Hallo,

volgens mij moet bij mij het stabilisatorstangetje van de linkervoorwielophanging vervangen worden, hij bonkt namelijk tijdens het rijden en als ik hem met de hand op en neer beweeg hoor ik hetzelfde bonkende geluid, dus dat is wel duidelijk.
Mijn vraag is nu: moet dit direct gebeuren ivm gevaar van knappen of iets dergelijks of kan hiermee nog wel even gewacht worden?
(Ik heb garantie alleen de dealer is een uur rijden en ik wacht liever nog even, misschien dat er nog meer kleine dingen komen die dan in één keer kunnen worden verholpen :))

gr. Edwin  8)

Johann

Kan wel even wachten maar de herrie zal wel erger worden.
De nieuwe V70's en S60's hebben dit probleem ook nog steeds.
Soms al na 10000 km.

Midicijnman

Oké, het is even een opgravinkje... Maar ik zit volgens mij ook met dit probleem. De verticale stangetjes hebben aan beide kanten een scheur in het rubber. En de auto bonkt behoorlijk op een hobbelig wegdek, vooral in flauwe bochten naar links.
Wat ik mij afvraag is of ik dit zelf kan doen? Het ziet er niet ingewikkeld uit, maar ik heb al eens eerder aan ongegeneerde zelfoverschatting gedaan 😜. Kunnen die moeren makkelijk los, bijvoorbeeld? En zijn er nog andere zaken om rekening mee te houden?

Sbv

is niet ingewikkeld, wel kunnen de moeren best wel goed vast zitten. Afslijpen is dan een goede keuze

cornelis-b

Bij mijn wagen zaten ze er onder van de datum eerste toelating want in de geschiedenis kom ik ze nergens tegen. Ik heb de moeren een paar dagen achter elkaar ingespoten met Imal ( kruipolie ) en de boel kwam eigenlijk best makkelijk los. Pas ook bij de auto van Jari ( Twotone ) de reactiearmpjes gedaan en die kwamen los zonder gebruik van kruipolie maar wel met een beetje stevige woorden ;D Vervangen stelt eigenlijk niets voor, heb je hulp nodig dan kom je maar langs.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

twotone

Stelt niks voor, gepast geweld kan wel een uitkomst zijn ;D ;D
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

cornelis-b

Citaat van: twotone op 10-11-2014 22:06:01
Stelt niks voor, gepast geweld kan wel een uitkomst zijn ;D ;D

Helemaal waar ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Midicijnman

Stevige woorden en gepast geweld zijn helemaal mijn ding 😀. Ik ga deze week eens even proberen of ik er beweging in krijg...
Kan het trouwens kwaad om er mee door te rijden? Voordat er iets afbreekt en ik alleen nog rechtdoor kan..?

twotone

Lijkt mij niet, 't weggedrag kan wel beduidend minder worden, maar zo ver was je zelf ook al ;D ;D
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

UserID6342

Wel leuk dat iedereen het heeft over 'eventjes' vervangen.... Ja, dat is ook zo als alles goed gangbaar is.  Maar degene die ik hier vaak moet vervangen (endlinks) komen er alleen maar af, na gebruik van slijptollen, vreselijk grote moordenaars en pijpentangen en een luchttol....

kulk

Ja die van mij onder andere. ;)

Ik zou er niet zo snel aan beginnen zonder goede spullen in ieder  geval.

Midicijnman

Ik ga het proberen met de spullen die ik heb...