cruise control achteraf inbouwen

Gestart door ovipetje, 16-02-2006 18:16:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

S. Brouwer

Ik heb even een korte vraag, en aangezien ik geen nieuw topic kan openen kan misschien iemand m zo beantwoorden.

ff copy paste:

In kon niet meer reageren in het volgende topic daarom dit nieuwe topic:
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=12075.0

Mijn vraag gaat over de benodigde software om de cruise control van een v70 tdi uit '97 te laten werken.

Wij hebben de cc ingebouwd en hierna werkte deze niet, we zijn bij de volvo geweest en deze gaven aan het te moeten inleren door middel van een 4 cijferige code twv €400,-

Eerder in het genoemde topic las ik dan ook dat deze geactiveerd moet worden, maar in een ander topic las ik dat tot aan MY2000 deze niet geactiveerd hoeft te worden met een code.

Is er iemand die duidelijkheid kan geven over hoe en wanneer er de cc moet worden ingeleerd.
En is er iemand die mij duidelijkheid kan geven over de eventuele kosten hiervan aangezien €400,- mij niet reeël lijkt





S. Brouwer


jberg

ik heb ook cc ingebouwd in een v70 van 1999, mechanisch systeem op vacuum, deze hoefd niet ingeleerd te worden,

je zult wel ergens een foutje hebben gemaakt  :eusa_think:

llinssen

ik neem aan dat dit (weer) te maken heeft met de vraag of er een elektronische gasklep in je auto zit. Soort drive by (elektrisch) wire.

In een poging uitleg te geven:
Als je een metalen draadje hebt waarmee de stand van het gaspedaal wordt doorgegeven aan de motor(zo een waar je onder de motorkap de functie van het gaspedaal kunt overnemen), dan is het een mechanisch systeem. Dan heb je aan een pompje etc genoeg en geen software update nodig.

Heb je een auto met elektronische gasklep:
1999-2002: C70 coupes & convertibles,
1999-2000: S70, V70 and V70XC
2000-2001: V70, V70XC en S60 met turbo
1999-2001: Alle S80
2000-2002: V70 & S60 vehicles zonder turbo.
dan moet je volgens mij software matig een aanpassing krijgen. Of dat een 4-cijferinge code is, weet ik niet.

Hoop dat dit wat helpt.

Hoe verhaal van jberg hierin past weet ik eerlijk gezegd ook niet. Een in 1999 uitgeleverde MY1998?
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

S. Brouwer

mooi, dan gaan we morgen even kijken wat voor een gasklep er in de auto zit.

cornelis-b

Even dit topic omhoog halen, is er inmiddels al een andere oplossing dan de dealer om de CC te activeren bij een auto auto met elektronische gasklep ? Ik heb de S70 laten uitlezen bij de deler en er staat op de uitdraai Cruise Control niet geprogrammeerd, erg knullig als er wel een handel aan het stuur zit.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

UserID6342

Voor zover ik weet kan alleen een dealer dat 'aanzetten'.  Je zult dus terug moeten om de CC werkend te krijgen.  Weet niet precies wat het kost, maar was meen ik iets in de buurt van 300-350 euro.

cornelis-b

Eem hoop geld voor 5 minuten software laden Dirk, ik ga er nog eens heel hard over na denken of ik dat er wel aan wil uitgeven.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Sbv

Dan lekker zonder cruise rijden.
De software zelf is vrij prijzig, het laden stelt weinig voor

)()()sT

Is dit nou enkel nodig bij de latere *70's (lees met etm)?

Sbv

Citaat van: )()()sT op 03-04-2013 21:22:06
Is dit nou enkel nodig bij de latere *70's (lees met etm)?
Yep, de oudere zijn vacuüm gestuurd en dus geen software nodig. Die hebben ook een gaskabel ipv electronisch gaspedaal

)()()sT

Ik zat net in de auto, en bedacht me dat het eigenlijk helemaal niet was wat ik wilde vragen aangaande de *70  :eusa_doh:
Zat namelijk te bedenken dat ik ooit ergens gelezen had dat een boordcomputer niet zomaar 1-2-3 in de *70 te prutsen was, maar twijfelde of dat nou bij alle was, of alleen de latere :)