Catalysator leeghalen

Gestart door ex_beamerman, 01-02-2003 19:40:36

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Het geeft een harder geluid alvast.

Oom agent kan u in principe niets maken, aangezien er visueel een cat onder hangt. Op de keuring moet je wel zorgen dat de emissienormen gehaald worden, maar dat schijnt normaal geen probleem te zijn voor een 850 op gas.

)()()sT

Citaat van: YoeriR op 17-03-2012 01:16:21
Hej ik heb een 2.5 20v uit 94 op lpg, hoe zit t juridisch gezien met het er in lassen van een stalen buis? Wat als oom agent je aanhoudt en test ofzo? Hoe zit dit? En geeft t bij mij ook een leuk geluidje?

Mijn hemel, oom agent gaat echt niet onder je auto liggen ;D
Zo luid wordt ie nou ook weer niet als je de cat leeghaalt. Mijn T-5 is ook catloos met een ferrita uitlaat en luid is ie niet :)

Vulk

Een turbo buiten een niet turbo scheelt wel nogal hard.
Toen Pierre hier vorige week met zijn catloze 10V wegreed, dan is dat toch wel pakken luider dan mijn T-5 met catloze 3" Ferrita er onder (standaard uitlaat). :)

YoeriR

Met zo'n pijp door mn kath geeft dat ook lpg ietsje vermogenwinst op een lpg-tje? En zijn er mensen in lelystad die ervaring hebben met dit klusje?

ulkeman

geeft geen vermogens winst voor een non turbo.
er zijn 2 kats te koop die klaar voor gebruik zijn op het forum
kijk maar bij de advertentie's

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

YoeriR

Er is mij gezegd dat het niet verstandig is om een pijp er doorheen te slaan, dit omdat je niet zeker weet of je wel door de CO meting heen komt. Wat raden Jullie aan, doorheen slaan of cath loze pijp?

Unexist

Ik heb ook een T5R catloos. 3'' downpipe en volledig 3'' rvs uitlaat systeem met een lazer einddemper. hij moet in juni gekeurd worden dus ik ben benieuwd of hij er door komt! hoop het wel als ik zo de verhalen lees hier. Ik hou jullie op de hoogte.

Mvg,
Patrick
Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 R 350+ PK    (Sold)
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

ulkeman

Citaat van: Unexist op 25-04-2012 14:14:32
Ik heb ook een T5R catloos. 3'' downpipe en volledig 3'' rvs uitlaat systeem met een remus einddemper. hij moet in juni gekeurd worden dus ik ben benieuwd of hij er door komt! hoop het wel als ik zo de verhalen lees hier. Ik hou jullie op de hoogte.

Mvg,
Patrick

heb je een gas auto?
anders kun je het vergeten.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Henk855

Citaat van: Unexist op 25-04-2012 14:14:32
Ik heb ook een T5R catloos. 3'' downpipe en volledig 3'' rvs uitlaat systeem met een lazer einddemper. hij moet in juni gekeurd worden dus ik ben benieuwd of hij er door komt! hoop het wel als ik zo de verhalen lees hier. Ik hou jullie op de hoogte.

Mvg,
Patrick

En ???
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

badmuts20

Ik heb e.e.a. is even doorgelezen en vraag me af of ik de conclusies juist trek.
- Een pijp ter vervanging kan wel als je 1 lamdasensor op de pijp hebt.
- Een pijp ter vervanging kan niet als je 2 lamdasensors op de pijp hebt.

Klopt dit?
Zou wel jammer zijn als ik 2 sensors op de pijp heb zitten.
Volvo 850 2.5T 20V Sedan Luxery

Ludo

Een 2é sensor hoef je niet te zoeken, die zit niet op een 2.5 20v.

Citaat van: badmuts20 op 11-05-2013 10:59:47
Laatst een Volvo 850 2.5 20V op de kop getikt als hobby auto.

:D

badmuts20

Oke nice. Ik heb de auto nog niet zo precies van onder bekeken.
Nu nog even een oude kat ergens op de kop tikken.:-
Volvo 850 2.5T 20V Sedan Luxery

spijky

Ik rij al geruime tijd cat-loos rond 2.5T LPi. Mooi geluid en niet overdreven.
De 2e lambda sensor(controlesensor) hangt in de motorruimte opgebonden aan een tie-wrap. motorstoringslampje blijft nog uit  :eusa_dance:

Ik heb de originele cat bewaard en een andere cat de pot eruit geslepen en een buis tussen gezet.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

grijzev70tdi

Moet bij mijn GLT de cat er ook nog tussenweg halen, en denk dat ik gewoon een pijp maak met flensen zodat bij APK de cat er weer onder kan
Grolsch, het klinkt al lekkerder

petrolhead2.5

die van mij is er ook tussenuit. Ik heb de originele katalysator leeggehaald en er een pijp recht doorheen gelast. Optisch is er dus wel een kat aanwezig, maar de praktijk is anders  ;D Hoe rijdt het? super, toch wel meer uitlaatgeluid, maar betere trekkracht bij hogere toerentallen lees vanaf ca. 3.000 r/pm e.v. Die van mij klink prachtig (2.5 10v, maar het lijkt wel een R ;) ) voor de echte rustzoekers is het geen aanbeveling rond de 2.000 r/pm een diepe brom onder belasting dus je hebt echt wel meer geluid. En hij klinkt en ruikt nu echt lekker puur. Je hebt ook het gevoeld dat de vijfpitter nu niet afgeknepen wordt :D

Alleen leeghalen is geen aanbeveling, het wordt dan een klankkast en je mist tegendruk en dan wordt het resultaat dus alleen maar negatiever van. Oh ja A.P.K. gok ik gewoon op, haalt 'ie het niet dan maar ff kat van de sloop rukken, kost ook de hele wereld niet.