Catalysator leeghalen

Gestart door ex_beamerman, 01-02-2003 19:40:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ludo

Citaat van: Vulk op 03-05-2009 11:19:58
Inderdaad, als ik hem leeghaal en ik geraak er niet door heb ik dikke pech.

tja, dan heb je 2 mogelijkheden.
1: je begint er niet aan (het zekere voor het onzekere)
2: je schaft een andere uitlaat aan, verbouwt die en je legt de originele op het schap...

:D

Vulk

optie 2 lijkt me het fijnste. Als ik binnen twee weken te horen krijg of ik kan blijven of niet op het werk neem ik de beslissing. ;D

wepster

Citaat van: Vulk op 03-05-2009 11:28:18
optie 2 lijkt me het fijnste. Als ik binnen twee weken te horen krijg of ik kan blijven of niet op het werk neem ik de beslissing. ;D


mocht je nog een kat zoeken ik heb er nog een liggen voor een zacht prijsje ;D

axelvr

optie 3

je neemt de gok en doet daarna een CO meting (geen apk) , en als die dan niet goed is koop je een ander , als ie wel goed is dan ben je weer blij ;D

eitje toch?


ik weet niet waar je woont , anders kun je mijn (2de) pijp wel ff lenen voor als je gekeurt moet worden.


Vulk

Citaat van: wepster op 03-05-2009 14:15:43
Citaat van: Vulk op 03-05-2009 11:28:18
optie 2 lijkt me het fijnste. Als ik binnen twee weken te horen krijg of ik kan blijven of niet op het werk neem ik de beslissing. ;D

Ik zocht eigenlijk ook nog iemand die de buis zou kunnen lassen ook dus dat zou goed uitkomen. :)
Midden mei weet ik of ik mijn huidge job kan houden of niet. Als ik kan blijven spreken we eens af Wibo.

Axel, ik ben van Marke in Zuid-West-Vlaanderen, dicht tegen de Franse grens. :)


mocht je nog een kat zoeken ik heb er nog een liggen voor een zacht prijsje ;D


850 Ra$ing


850estatetdi

ik heb een vermoeden dat mijn kat niet lekker meer is mis vermogen en niet echt het 20v geluid, nou weet ik neit wat ik moet doen leeg halen maar hoe kan je dat het beste doen.
of de kat er tussen uit laten en vervangen voor een rechttoe recht aan pijp.

thuur

Citaat van: barry26 op 28-01-2010 01:11:04
ik heb een vermoeden dat mijn kat niet lekker meer is mis vermogen en niet echt het 20v geluid, nou weet ik neit wat ik moet doen leeg halen maar hoe kan je dat het beste doen.
of de kat er tussen uit laten en vervangen voor een rechttoe recht aan pijp.

Gezien de APK regels op een 92-er:
Je moet zichtbaar een kat er onder hebben hangen, maar je hoeft geen verhoogd CO te meten. Dus leegkloppen (hol geluid) of open maken en een buis erin laten lassen zijn je opties. Wel van de bovenkant openslijpen zodat de keurmeester het niet ziet. Als je auto verder in orde is haal de stationair CO wel.


Gr ;)

Ronald21

#128
Ik heb op het www  iets gevonden.
het is een "tool" om je Katalysator snel gemakkelijk en mooi kan leeghalen.
Neem een stuk rond 10 ( staal ) van 50 cm lang.
Neem een stukje ketting ( staal ) van 10-15 cm lang.
Las nu het midden van stukje ketting aan het eind van de staaf.
Je krijgt nu een "T"

Werkwijze;
Nadat de kat onder de auto vandaan is gekomen, klem deze stevig vast.
Sla er met een as doorheen zodat er een doorgang in de kat zit.
Zet je de zelfgemaakte tool in de boormachine en begin te draaien in de kat.
Door de draaiende beweging slaat het kettingkje de binnenkant van de kat helemaal schoon.
Tussendoor een paar keer uitkloppen/blazen en voila een prachtig schone kat.

kat leeg halen heeft enkele nadelen wat betreft de doorstroming, namelijk zit er een verdikking in de pijp waar de kat zit, deze verdikking zal als een expansie gaan werken, en turbulenties veroorzaken, deze zijn weer negatief voor de doorstroming, ook zal het motorgeluid hierdoor erg blikkerig gaan aanhoren.
Beter is er gewoon een andere tussenpijp tussen of in monteren die de zelfde buisdiameter heeft, dan win je zeker iets (ipv dat je wellicht iets verliest) en het geluid word ook beter









Vulk

En best ademhalingsbescherming dragen ook! Die dingen bevatten keramische vezels.

M a r c

ja, heel erg gezond....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

rode 850

Katalisator LEEGHALEN is de GROOTSTE ONZIN die er in uitlaat land bestaat.
Je krijgt namelijk MEER tegendruk, wervelingen als met een VOLLE katalisator dur MINDER vermogen !!!!!

De enige methodes zijn of de KAT. laten zitten waardoor je koppel ook nog op tijd komt en je door de APK komt OF er een vervangende pijp tussen lassen (kan in de KAT). Als je kat weg is heb je minder tegendruk waardoor je koppel LATER komt, eigenlijk heb je er alleen wat aan als je veel hoge toeren draait.
Turbo motoren willen graag de kat kwijt vw de betere flow MAAR ook hier gaat je koppel naar een hoger toerental.

Koop jezelf een 2e uitlaat erbij die je naar believen kan verbouwen en er onderuit kan halen en wisselen met je KAT als je naar de APK moet.
De makkelijkeste manier is om aan beide uitlaten gelijke flensen te lassen zodat het zaakje uitwisselbaar is.
Bij mijn Audi S6 is het een kwestie van nog geen 30 minuten en er zit weer een kat onder of niet.

ulkeman

Citaat van: rode 850 op 01-02-2011 20:13:02
Katalisator LEEGHALEN is de GROOTSTE ONZIN die er in uitlaat land bestaat.
Je krijgt namelijk MEER tegendruk, wervelingen als met een VOLLE katalisator dur MINDER vermogen !!!!!

De enige methodes zijn of de KAT. laten zitten waardoor je koppel ook nog op tijd komt en je door de APK komt OF er een vervangende pijp tussen lassen (kan in de KAT). Als je kat weg is heb je minder tegendruk waardoor je koppel LATER komt, eigenlijk heb je er alleen wat aan als je veel hoge toeren draait.
Turbo motoren willen graag de kat kwijt vw de betere flow MAAR ook hier gaat je koppel naar een hoger toerental.

Koop jezelf een 2e uitlaat erbij die je naar believen kan verbouwen en er onderuit kan halen en wisselen met je KAT als je naar de APK moet.
De makkelijkeste manier is om aan beide uitlaten gelijke flensen te lassen zodat het zaakje uitwisselbaar is.
Bij mijn Audi S6 is het een kwestie van nog geen 30 minuten en er zit weer een kat onder of niet.

grote onzin?
weet je wel waar je overpraat? ik concluurdeer zelf namelijk anders.........
en dan praat jij je zelf ook nog is tegen eerst zeggen dat grote onzin is om ding leeg te halen en daarna mee als tip komen om er een pijp in te lassen? :eusa_think:


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

LPGLE

en waarom worden mijn verbruikcijfers dan elke keer positief beïnvloed als ik zonder kat rijd ???

Ik had een pijp er tussen gelast , maar na klachten in de buurt ivm geluidsoverlast, zit er nu een middendemper tussen van een VW golf III 1.9 D
Het geluid is nu iets beschaafder .

Luc

Meer tegendruk? Dus als ik het filter uit de afvoer van de wasmachine haal, komt ie zn water ook niet meer kwijt?
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet